Han5y

Swirls i bakrute

Ny bil, nye muligheter :-) Iallefall, nyvogna har masse små riper og swirls i bakruten, er ikke synlig før lys settes på, eller biler kjører bak og lyser opp. Noen tips hvordan dette skal fjernes? Er en rute med varmetråder hvis det spiller noen rolle :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går jo an å polere.. har hatt god suksess med viskermerker, men stort sett ikke noe som er grovere (fikk riktignok dempet endel forstyrrende merker etter isskrape på min egen bil)

Ikke polert. Bakruta på en E91.

_DSC8349.jpg

Nesten helt ferdig

_DSC8351.jpg

Bruker roterende maskin, filtputer og 3M glasspolish. Går fort tørt og kan drøyes med litt vann. Og da spruter det noe grassat overalt ^_^ Uten vann spruter det bare sånn passe. Kjører en halv sånn rute i et pass for å fordele varmen, punktvarme kan gjøre at de sprekker. Mye press, ikke full pupp på farta, kjøre jevnt over hele flata 1cm/sek omtrent. Maaaange pass. Det må bli litt varme etter min erfaring, men jeg har holdt meg til "lunk".

Sto i regnet engang og polerte bakruta på E87'en som har noen veldig grove skraper, og da fikk jeg såpass varme at det dampet! (Var nok ikke så veldig varmt i lufta altså :P). Har ikke ødelagt noe ennå men er stadig litt engstelig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor selges filtputer og 3M glasspolish? Har en del slike merker på V70en min jeg kunne tenkt meg å ihvertfall få dempet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne ha gjort det samme på frontruta mi.

Veldig mye riper fra viskere, ikke så mye etter jeg la på nanolotus :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte mitt hos Autobahn-bilpleie tror jeg, men de er jo uansett lagt ned...

Bilnerden har et "Windscreen repair kit" for drill (muligens standard feste for roterende), Glacier står det på flaska. Bitteliten flaske..

BSbildeler har 3M Glasspolish i 1 liter (hmmm de har Mirka våtslip rondeller også *sikle*)

KBpolering har Cartec glass polish i 1 liter.

Parts and Retards har CarPro Ceriglass-sett for håndslip (150ml)

Hmmm ingen filtputer. Poenget med filt er å holde temperaturen nede, med vanlige poleringsputer i varianter av skum blir det for varmt. Tenker litt på ull...

Hva heter filt på engelsk?

ninjagoogletranslate: felt...

Fant forøvrig Rayon Glass polishing spot pad, £1.95 hos Cleanyourcar.co.uk da jeg sjekket etter glassgreier. Står ingenting om hva den er laget av annet enn at de lover den skal fjerne 1000 og 1500 grit-merker

Endret av Gry
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset Gry :-) Hvilke forskjeller vil det være på foreksempel glasspolish og 3m perfect it serien?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt filtputer fra Elite Car Care for å herje litt med glasspolering, men har enda ikke fått kjøpt glasspolish...

Endret av Christer
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte filtpads og Cerium Oxide for en femtilapp på e-bay, funker minst like bra om ikke bedre enn 3M sin glasspolish.

Men beregn ca. 2 arbeidsdager pr. rute om det skal bli strøkent.... :D

Og for de som lurer så er det STOR forskjell på glasspolish (som bør inneholde cerium oxide) og vanlig polish for lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive