Gå til innhold

Senket bilen, mistet lappen


josje

Recommended Posts

Kristian Nafstad

Skal man senke bilen kan man gjøre det skikkelig :) Er utrolig surt da, men de visste nok at det ikke var lov ;)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp!

Eksempel:

Jeg skal ha litt senk på min, og modellen min er temmelig sær... (AWD, finnes nesten ikkenoe... :()

Men; jeg får tak i spella nytt re-branded/lett fabrikktunet Bilstein fjærer/dempere rund baut, med typegodkjenningspapirer til godt under 1000 euro...

Så, jeg tror ikke engang Volvo selger meg samme pakka med OEM til samme summen (eller billigere... :P)

Men det blir nok en liten stund til, det blir total oppgradering av understellet når jeg først er igang... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mighty

Har de hatt kontroll langt inne i skauen? 8 biler kontrollert på 3 timer vitner ikke om veldig stor trafikk :)

De har vel bare stoppen de bilene så så aller mest rånete ut, og så gått over dem skikkelig.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de hatt kontroll langt inne i skauen? 8 biler kontrollert på 3 timer vitner ikke om veldig stor trafikk :)

Svaret er ganske enkelt faktisk..

20-30 rånebiler kjører runder i sentrum, politiet dukker opp og vips så er det bare de lovlige bilene igjen, politiet kjenner til bilene og gidder ikke å stoppe de som de vet er ok, f.eks min nummer 2 bil er rånete, men jeg blir aldri stoppa pga. at de vet at det ikke er noe å utsette på bilen.

De gangene de står 3 timer, slik som igår så ordner BT seg inn på ett lokalt verksted og politiet kjører rundt for å plukke inn biler rundt omkring, de som har mista skilter å lappen denne gangen ble huka inn over alt, vel fortjent synes nå jeg :)

Kjenner en av de som mista lappen, og han viste at det var kontroll, så han holdt seg langt unna sentrum for å slippe unna, men likevel kom politiet i en innleid sivil bil for å hente inn bilen hans til full teknisk :)

Endret av Popp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en het potet og melde at dette er biler av Volvos eldre generasjon?

Tvert i mot.

Dette er 240 senk eller trøndersenk som det heter :D


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvert i mot.

Dette er 240 senk eller trøndersenk som det heter :D

Var det jeg tenkte! "Kappes der det kappes kan" var hvertfall ordtaket som gikk igjen hos de med 240 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

///Jacobsen

som disse rånerne fra Notodden(?) i ene episoden på VGTV serien til Magnus Devold sier:

"Kappes det som kappes kan" ;)

Men for å være litt særiøs også. Synes det er rett at de avskilter bilene, da de ikke er i teknisk forsvarlig tilstand.

Veit ikke helt hva jeg synes om førerkortbeslag.

Litt drøyt kanskje? Hadde kanskje holdt med anmeldelse og bot?

Sjønner ikke at folk gidder å senke bilene sine, når de vet de ikke kan godkjenne det.

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som disse rånerne fra Notodden(?) i ene episoden på VGTV serien til Magnus Devold sier:

"Kappes det som kappes kan" ;)

Men for å være litt særiøs også. Synes det er rett at de avskilter bilene, da de ikke er i teknisk forsvarlig tilstand.

Veit ikke helt hva jeg synes om førerkortbeslag.

Litt drøyt kanskje? Hadde kanskje holdt med anmeldelse og bot?

Sjønner ikke at folk gidder å senke bilene sine, når de vet de ikke kan godkjenne det.

Nææ, altså det er jo folk som senker med bags verden over uten at det kommer til å bli godkjent noen sinne. Jeg forstår godt at folk har bags da det er vesentlig mer praktisk enn coilovers, og man får bilen akkurat så lav som man vil ha den - når man vil. Kapping av fjører derimot er noe ganske annet, det er mer uforsvarlig enn bags og det at sjansen for å få det likt og stabilt rundt hele er vanskelig når dempere og alt ikke er egnet for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvert i mot.

Dette er 240 senk eller trøndersenk som det heter :D

Slapp av da kiis :D

Det er nok litt for mye mullemekk typer som skal ha absolutt alt billigst mulig, uten at hodet sneier innom kategorien sikkerthet.

Dessverre. Uansett geografisk beliggenhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...