• 0
pasi

Flex PE 14-2 150 Hjelp

Spørsmål

Får ikke av bakplaten på min Flex. Trykker inn sperrebolten og dreier mot klokka, bakplaten "løsner" men etter dette virker det bare som om motor har løsnet, og ikke bakplaten. Kan dreie til krampa tar meg....

Noen her som har forslag?

Pål

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

30 svar til spørsmålet

• 0

:)

Endret av pasi
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

skal vel strengt tatt være så enkelt som CG viser på denne videoen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

skal vel strengt tatt være så enkelt som CG viser på denne videoen.

Jepp! men slik er det ikke for meg, går bare rundt uten at bakplage skrus av.

MVH

Pål

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Da er det åpenbart noe galt med den. Aldri hørt om det før.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Da er det åpenbart noe galt med den. Aldri hørt om det før.

Ok høres ut som min flaks....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Merker du noe motstand når du presser inn låsebolten og dreier? Prøv å dreie andre veien med mye press på låsen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Da tar du og holder igjen med en fastnøkkel i bunnen av gjengene,tror 17mm gjør susen. Og så skrur du bare av platen med hånden. Det gjør eg med min maskin da låsebolten er kaput.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Aldri hørt om dette prøblemet jeg heller, men dersom du skal bytte ville jeg prøvd metoden Christer beskriver. Om jeg ikke husker helt feil så er det merker i bolten til ett feste sv fastnøkkel? Eller var dette på en annen maskin?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Prøvde å ta et bilde for å vise litt.

0305.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Merker du noe motstand når du presser inn låsebolten og dreier? Prøv å dreie andre veien med mye press på låsen?

Når jeg holder inne låsebolten så er det litt motstand før det slipper, og så bare spinner den rundt...

Prøvde å ta et bilde for å vise litt.

0305.jpg

Lå den tynne fastnøkkelen med i esken? Min er helt ny og her esken, men finner ikke en slik fastnøkkel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Veldig rart, høres ut som akslingen er løsnet. Det skal være et tydelig hakk når låsebolten tar tak.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hvis maskinen din er helt ny, så er det nok lurest å sende en mail til de du har kjøpt maskinen av. Da fikser de den for deg eller sender deg en ny en.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Bilnerden er kontaktet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Når jeg holder inne låsebolten så er det litt motstand før det slipper, og så bare spinner den rundt...

Lå den tynne fastnøkkelen med i esken? Min er helt ny og her esken, men finner ikke en slik fastnøkkel.

Hei nei den nøkkelen fulgte ikke med i esken nei :( dette var noe eg hadde liggende

Hei nei den nøkkelen fulgte ikke med i esken nei :( dette var noe eg hadde liggende

Endret av Audi S8
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Maskin er nå sendt tilbake til leverandør, da det viste seg å være en feil. Tusen takk til bilnerden.no for flott kundeoppfølging.

:thumbup: Takk til alle hjelpsomme innlegg også :thumbs:

MVH

Pål

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Samme på min også. Jeg har også kjøpt fra bilnerden. Han skulle kontakte leverandør for så å høre hva som skulle gjøres;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Samme på min også...

Fikk testet min for første gang idag, og etter å ha byttet fra medium --> liten --> medium så har jeg fått samme problem.

Trykke inn knapp men får ikke skrudd av eller strammet på bakplaten..

Trykke ned knappen så "skjer ingenting"

Dårlig parti?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Æsj da... Håper ikke dette er noe mer utbredt problem?

Bytter temmelig ofte mellom bakplater, har jo to medium bakplater jeg skifter på, istedetfor kun puta! (Så slipper jeg sentreringstrøbbel! ;)) Og den lille, naturligvis...

Kan ikke være knappen som henger igjen litt, når en starter maskinen? :blink: Jeg bruker å snurre litt frem og tilbake, så jeg er sikker på at den går fritt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hos meg virker knappen helt annerledes enn første gangene. Den vil liksom ikke "låse" i det hele tatt, virker som motorer bare snurrer med.

Hvis du starter veldig rolig og prøver å trykke litt på knappen når den nesten har stoppet så merker man et lite hakk som om den kan gå i lås, men når maskinen stopper og jeg prøver å trykke den ned (når det er trygt, for ikke ødelegge noe) så skjer ingenting. Maskinen dreies som om knappen ikke er nede.

Jeg har som sagt prøvemontert og tatt av en bakplate når jeg fikk maskinen for å bli litt kjent med maskinen, og i dag skulle den brukes for første gang. Satt på medium bakplate og alt virket bra.

Tok av og satt på liten bakplate og fortsatt ok.

Tok av liten bakplate, fremdeles ok.

Skulle montere medium igjen og da føles det ikke it som låsen slår inn. Når maskinen kjøres på 3 så går motor hurtig, men svært lite bevegelse på bakplate. Får ikke løsnet eller strammet til bakplaten - da blir bare maskinen med på bevegelsen..

Det er 2 ting her for min del; på en måte bra at flere har opplevd dette så jeg vet at det ordnes opp

Men på andre siden litt skeptisk at flere på så kort tid har hatt lignende problem - er dette noe som kan følge med videre når garanti går ut?

Var villig til å betale ekstra første gang så jeg fikk en kvalitetsmaskin, som skulle kunne følge meg i årene som kommer ..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

ja, du sei noe der, samme for min del, kun brukt maskinen i et par minutter på 6 månader, så om dette er noe som vil skje med et stort antall maskiner som er solgt blir jo spennende å se...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive