Gå til innhold
kingofsnow

Parkerings ripe/bulk Hvordan ta den skyldige??

Recommended Posts

kingofsnow    0
kingofsnow

Tror dere pokker meg ikke nybilen sto parkert på et kjøpesenter. Nabobilen, ei meggete kjerring klarer å slenge sin dør bort i våres slik at det ble merke og ved nøyere inspeksjon, bulk :mad: Frøkna prøvde å snakke til megga men hun bare nektet og sa at det ikke var henne..

Noen som sikkert har liknende tilfeller... Hvordan reagerte og løste dere saken???

Hadde jeg vært der så hadde jeg vel klikka såpass at jeg antagelig hadde denga megga!! :mad: :mad:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hasse    25
Hasse

Ouch.. lei den der.

Blir påstand mot påstand.

Har du et vitne på hendelsen har du en god sak om du vil ta det lenger :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
R-M-I    36
R-M-I

Om butikkene\senteret har kameraovervåkning er det vel bare å høre med dem om de har fanget opp hva som skjedde... Tipper det er rimelig ulovlig å bare stikke etter å ha forvoldt skade på andres eiendom også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

Dersom det skjer mens jeg er i nærheten av bilen, er jeg alltid kjapp til å ta bilder.

Jeg får med da bilenes posisjon, skiltnummer på den andre bilen, deretter eventuell skade på min bil.

Når jeg begynner å ta biler blir de fleste litt spake og samarbeidsvillige, og blir de ikke det; skriver jeg skademelding, noterer at de dro fra stedet uten å gi seg til kjenne.

Alltid viktig å dokumentere, og har du allerede dratt derfra uten å ha noen form for dokumentasjon, kan du i praksis bare bite i det suret eplet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hirobofly    49
Hirobofly

Kjedelig sak.

Desverre så er det jo slik at det ikke svir noe extra om folk stikker av eller nekter plent for slike ting. :angry:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mstrandbo    180
mstrandbo

Samme skjedde meg på en parkeringsplass. Parkerte, og rett etter oss kom det ei kjerring. Hun stoppet og smalt døra si opp i passasjerdøra mi. Dama satt jo der og merka det godt. Kjerringa sa ingenting og brydde seg ingenting, jeg spratt ut og begynte å snakke til hu. Hu dro bare "ikke snakk sånn til de som er eldre enn deg! Så frekkt!" .. Begynte å koke da, ja. Til alt hell, så ble det ingen merker i døra - flaks. Så gadd ikke ta det videre. Men hadde det blitt det, så hadde det blitt full oppfølging med bilder og det hele.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kingofsnow    0
kingofsnow

Dersom det skjer mens jeg er i nærheten av bilen, er jeg alltid kjapp til å ta bilder.

Jeg får med da bilenes posisjon, skiltnummer på den andre bilen, deretter eventuell skade på min bil.

Når jeg begynner å ta biler blir de fleste litt spake og samarbeidsvillige, og blir de ikke det; skriver jeg skademelding, noterer at de dro fra stedet uten å gi seg til kjenne.

Alltid viktig å dokumentere, og har du allerede dratt derfra uten å ha noen form for dokumentasjon, kan du i praksis bare bite i det suret eplet.

Jeg tenkte også bilder. Dessverre var ikke maddamen like kjapp med å tenke på det :( Men man skal lære så lenge man lever...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Vi har en egen PDR-tråd her inne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 599
Audi S8

Alle kompisane mine flirer av meg når eg pakerer laaaangt fra andre biler, eller kjører 1-3 runder ekstra for å finne en egnet plass hehe, men ser det kan lønne seg i lengda :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kingofsnow    0
kingofsnow

Blir nok de her også fremmover.. Hvertfall når jeg kjører B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Jeg tar alltid nummeret på bilen(e) ved siden av når jeg parkerer, og hvis jeg får med meg at noen dunker i tar jeg bilde av skiltet deres, plassering og skaden, og snakker rolig til eieren. Begynner de å skape seg og si ting som "det er jo bare en bil", svarer jeg med "ja, men det er min bil".

- "Er det så nøye da?"

- "Jeg synes det, men siden du ikke bryr deg om bilen din har du vel ingenting i mot at jeg sparker inn dørsiden din, og så er vi kvitt?"

- "Nei, det er nå litt i overkant..."

- "Så hvis det går ut over din bil er det et problem, men hvis du forårsaker skade på min bil, så er det greit? Jeg tror vi skal fylle ut et lite skadeskjema her, jeg..."

• DCN Poeng 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Steinar33    14
Steinar33

jeg fikk tre bulker i ene døra etter at noen hadde kastet døra inni bakdøra mi. Langt oppe på døra + ved listen + under listen. Fikk en PDR fyr til å ta den synlige bulken som var ganske langt oppå døra, betalte kr 2000 for det bare for at jeg ble dritt-forbanna hver gang jeg så den skaden og ble påmint hendelsen. Det er over ett år siden nå og jeg tenker stadig på at vedkommende burde brenne i helvete i all evighet for den der. Ingen kamera der jeg parkerte, hadde parkert meg helt ytterst for å slippe å få biler på begge sidene, og fikk jaggu 3 BULKER samt mye rødlakk som lå igjen, eneste "positive" var at lakken berget 100% :(

Dette gjorde meg meget bitter og føler et steeerkt hat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig