Gå til innhold

Noen som har prøvd Menzerna slipemidler?


ronnys

Recommended Posts

Som overskrift, har lyst til å prøve Menzerna slipemidler..er det noen som har erfaring fra disse? Evt hvilke bør man kjøpe om man handler 3 grader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg har brukt nesten bare scholl. Men nå er avsluttende steget nesten altid menzerna ff3000 og ff4000. De fungerer helt perfekt etter min mening :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt scholl jeg også og likte det veldig godt! Nå bruker jeg 3m og er forsåvidt fornøyd med det også bortsett fra at jeg sliter med støv og kort kjøretid på fast cut....har lyst til å teste Menzerna rett å slett fordi jeg ser flere bruker det og bilnerden selger det..liker å handle hos han..

Jeg kjøpte denne; http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=46&products_id=202 Fornøyd med Menzerna egentlig, fungerer fint. Absolutt på høyde med Scholl.

Ser der ja! Begynner å få behov av flere puter og bruker mest uber så den pakken der var jo helt perfekt for meg!..

Jeg kjøpte denne; http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=46&products_id=202 Fornøyd med Menzerna egentlig, fungerer fint. Absolutt på høyde med Scholl.

Jeg har brukt nesten bare scholl. Men nå er avsluttende steget nesten altid menzerna ff3000 og ff4000. De fungerer helt perfekt etter min mening :)

Tror det må bli en test av menzerna! At de er noe billigere enn scholl og 3m er jo bare en bonus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det skal være diminishing..

Edit: iflg Bilnerden.no er det zenith metoden som gjelder..

Endret av ronnys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ColdFusion

Menzerna PG400 imponerer stort på grov korrigering. Den avslutter så fint at en runde med CFP Regular er nok før voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Noen forslag til 3 typer menzerna? Ser bare 250ml hos bilnerden, kunne tenkt meg 1000ml..hvor skaffer man dette?

Snakker med Kristian hos Bilnerden og spør om han kan bestille litersflasker til deg :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre å ha små flasker, så fyller du på med det du bruker mest. PG400 støver forresten helt minimalt!

Kan godt være en løsning det ja!

400,2500,3000 er veldig grei serie. 4000 hvis du vil tyne superglans eller jobber på ekstremt myk lakk.

Takker!!

Snakker med Kristian hos Bilnerden og spør om han kan bestille litersflasker til deg :)

Blir vel å prøve 250ml først for å se om jeg liker og jobbe dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Blir vel å prøve 250ml først for å se om jeg liker og jobbe dette!

x2 :D

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Finner ikke PF 2500 som jeg tenkte å kjøpe mer av hos bilnerden. Skal kjøpe inn FG500 og SF 4000 i tillegg for å ha liggende. Flere menzerna produkter jeg har behov for eller er jeg berget med disse?

Blir å bruke Uber pads da jeg har en hau av disse liggende. Maskinen jeg skal bruke er en Kestrel Deltalyo DAS-6 Pro.

Er forresten en BMW E36 M3 fra 93 med fargen "Mugello rot" som skal poleres.

Noen alternativer til PF2500? fra Menzerna evt. andre som har dette inne på lager?

Endret av Cube
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysholm

400,2500,3000 er veldig grei serie. 4000 hvis du vil tyne superglans eller jobber på ekstremt myk lakk.

Menzerna er fantastiske produkter. Har sluttet med Scholl selv (selv om det er gode produkter). Jeg ville droppet 3000 og heller gått for 4000/4500. 2000/2500 er medium cut, 400 er grovest og 4000/4500 er fineste cut, for å gi deg et bilde av skalaen.

Endret av Lysholm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysholm

Skjermbilde2013-07-19kl111554_zpsae05399

Skjermbilde2013-07-19kl111533_zpsfa8ab0c

Skjermbilde2013-07-19kl111607_zps752507b


Jeg kaller 2000 for medium grov cut, da den er litt grovere enn 2500. 2500 er medium, 2000 medium grov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...