Perhoy

Polish produkter til en lett forvirra nybegynner:p

Da er tiden komt for at denne gutten også skal begynne å ta vare på bilen sin. Har allerede handla full vaskepakke, så nå er det polish og voks som står for tur. Men for meg som bare tidligere har brukt autoglym og polergarn tidligere, så er det både litt vanskelig og ikke minst forvirrende å orientere seg iblandt alle forskjellige merker og produkter.

Så derfor spør jeg dere om råd.

Jeg trenger da altså "full pakke" med poleringsmaskin, produkter og alt nødvendig utstyr.

Hva hadde DU kjøpt om du var i oppstartfasen? Jeg har kikka litt på denne pakka fra P&R http://www.partsandretards.no/bilpleie/pakketilbud/krauss-500w-begynnerpakke Hva tror dere om den? I så tilfelle trenger jeg vel gjerne noen ekstra pads, puter, filler, voks osv.

Dette skal i hovedsak brukes på 2012 Sort Octavia som desverre ikke har blitt tatt serlig vare på enda, med til dels kraftig slitasje rundtom :/

Blir selvfølgelig oppfatert med logg og bilder her på forumet når jeg får satt igang:)

Ps, er veldig fornøyd med P&R så ønsker i hovedsak å handle der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann :)

Først av alt, gå for 900W versjonen av den maskinen.

Scholl produktene som leveres i den pakken er vell mye brukt her om på forumet, ikke at jeg har testet de selv, men de er nok veldig kurant.

Nå er ikke jeg veldig kjent med P&R sitt utvalg, men som du sier "noen ekstra pads, puter, filler, voks osv" høres ganske bra ut :)

Les også denne:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje som å banne i kirken men...jeg har desverre lite tid til bilpleie og liker lettvindte løsninger.
Ha en titt her for å få noe tanker om aktuelle pakker (anbefales å kjøpe hos sponsorene av dette forum selvfølgelig) :
http://www.theultimatefinish.co.uk/car-care-kits/machine-polishing-kits.aspx
Har akkurat skaffet meg da microfibre system fra meguiars og gjørde første forsøk i helgen...imponerende enkelt å bruke og greit resultat.
Demo:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da ser det ut som om det blir den maskinpakka jeg har nevnt i begynnelsen her. pluss:

Scholl Concepts Lilla Rubbingpute

Optimum No Rinse

3M 233+ maskeringstape

Kwazar Spray flaske 1.0

Scholl Concepts Fin Poleringspute

Chemical Guys Miracle Dryer 2 pack

Chemical Guys Fluffer x5

Chemical Guys Softest Applicator 2pack

Chemical Guys 5050 Limited Series Concourse Paste Wax

Carpro Iron X

Swissvax Wheel Brush x2

Swissvax Vinyl og Plastic Protecton

er det noe jeg har glemt da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har glemt 900w versjonen!

Koster ikke mye mer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive