Gå til innhold

Ny bil, is hvit std. lakk. Hva bør gjøres?


Stig-Arne Haukebøe

Recommended Posts

Stig-Arne Haukebøe

Får ny bil i løpet av en mnd. nå.

Volvo V40, is hvit. std. lakk

Tenker jo jeg må legge på noe beskyttelse på bilen før jeg tar den skikkelig i bruk.

Hva anbefales til en slik lakk ?

Nå er jo ikke hvit den enkleste fargen å se defekter i lakken på, men går utifra litt må gjøres, men tenker det bør holde med en 1-stegs med f.eks Menzerna SF 4000, eller bør jeg først kjøre en runde med PF 2500 ?

Har også GTechniq P1 og P2

Kjøre en runde med Grønn Uber? Har også ett utvalg av Felxipads.

Og til slutt, hvilken voks / sealer kan passe til en slik farge?

Har i dag Colonite 476S

Men har litt lyst å prøve en annen voks, som kanskje gjør seg bedre på sommerstid, til en fornuftig penge dog.

Endret av Stig-Arne Haukebøe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ta en runde med grønn Uber og Gtechniq P2 eller Menz SF4000 og avslutt med voksen du har. Den funker like bra sommer som vinter, og voksen i seg selv gjør ikke noe med utseendet på bilen. Det er det poleringen som gjør. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en runde med grønn Uber og Gtechniq P2 eller Menz SF4000 og avslutt med voksen du har. Den funker like bra sommer som vinter, og voksen i seg selv gjør ikke noe med utseendet på bilen. Det er det poleringen som gjør. :)

Er bittelitt uenig med at voksen ikke gjør noen ting med utseende. Har lagt Swissvax Shield på en del biler i det siste og spesielt matte speilkåper blir mye mindre matte, og klar forbedring mtp. utseende. Dette er nok bare varig til første vask, så en polering må til for å få et holdbart utseende ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvit biler anbefales også SW Glacier da den muligens kan hente frem ennå mer dybde og glans på hvite/lyse biler enn f.eks shield.

Holdbarheten er kanskje aller best på shield av disse to? Superpent blir det med begge, det er helt sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig-Arne Haukebøe

Vel, for å si det slik, etter prisen å dømme, så tviler jeg på at forskjellen er så stor at det er verdt å kjøpe SW Shield eller Glace.

Da tror jeg heller Colonite 476S får duge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

På hvit biler anbefales også SW Glacier da den muligens kan hente frem ennå mer dybde og glans på hvite/lyse biler enn f.eks shield.

Jeg spanderer en kopp kaffe på den som i en blindtest klarer å se forskjell på SW Glacier og SW Shield. Ta med å kunne skille de to fra Collinite voksen. Da blir det sukker og fløte til kaffen også. :)

Som flere har sagt her, er det grunnarbeidet som utgjør forskjellen. All LSP vil løfte utseende på upolert lakk, frem til det vaskes av igjen. ;)

  • DCN Poeng 1

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke hvit den enkleste fargen å se defekter i lakken på, men går utifra litt må gjøres, men tenker det bør holde med en 1-stegs med f.eks Menzerna SF 4000, eller bør jeg først kjøre en runde med PF 2500 ?

Hva du bør bruke kommer an på tilstanden til lakken, har tatt noen splitter nye biler og tipper du må spotkorrigere litt her og der med grove saker. Men det finner du ut når du får inspisert lakken, bør som nevnt uansett fyke over med finpolish før voks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for å si det slik, etter prisen å dømme, så tviler jeg på at forskjellen er så stor at det er verdt å kjøpe SW Shield eller Glace.Da tror jeg heller Colonite 476S får duge:)

Collinite 476 er en utrolig holdbar voks, ingen tvil. Det du får med Swissvax Shield er ikke nødvendigvis en mer holdbar voks, men en voks som er lettere å legge og buffe, den svetter mindre og er mindre skadelig da den ikke inneholder løsemidler slik Collinite gjør. Og så er jo Swissvax et anerkjent merke som bla. leverer til Rolls-Royce, Bugatti og Lamborghini. Noe som er kult!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Collinite 476, 845 og 915, Swissvax Shield og Concorso. Collinite støver ned, nettopp fordi Swissvax sine er så himla mye lettere å bruke :) Du får sette opp en egen sparepost "Swissvax Shield" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig-Arne Haukebøe

Hvordan er BlankBil sin Engel voks?

Har lyst å bestille meg en 200 ml signert av Atle Antonsen, og ikke minst vite at man støtter en god sak.

Men lurer jo litt på om hvordan denne voksen er i praksis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig-Arne Haukebøe

Nydelig.

Nå håper jeg bare blir ferdig med garasje prosjektet før bilen kommer.

Er hvite biler så vanskelig å ta som jeg tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...