bagde

DA korrigering og voks til mercedes keramisk lakk

Første post på nytt og spennende forum, så hei alle sammen!

Har lest mye her og sendte i påsken avgårde en stor bestilling til bilnerden. Skal til med første forsøk på maskinpolering, og bilen er en E kasse med lakk kode C368 (flint grå metallic). I en tråd her leste jeg at "C" i fargekoden stod for keramisk og et utyske å korrigere. Med det ser jeg at utstyret jeg har ikke akkurat er velegnet, men det er heller ikke ferdighetene mine så en forsiktig begynnelse er sikkert like greit. (Absolutt nybegynner med andre ord)

Her er det jeg har tenkt å bruke:

Kestrel das6 pro

Uber puter, har alle fargene i 100 og 160

MG ultimate compound

Så, er det greit å gå løs med det jeg har eller er det fånyttes på denne lakken? Er det andre produkter som vil gjøre en vesentlig bedre/lettere jobb med DA maskin?

Må kanskje legge til at det ikke er i den hensikt å korrigere dype riper, men mest for å forbedre tilstanden litt før voks (noe den ikke har sett på antakelig 3 år). Jeg kan få låne en milwaukee roterende, og har planer om det etter hvert, men hadde ikke tenkt å gå løs med den på første forsøk.

Voksen jeg har kjøpt er Collinite 915. Er denne ok på min lakk eller finnes det andre produkter som er spesielt godt egnet?

Alle innspill mottas med glede!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kommer til nok til å trenge mye maskinkjøring med DA-maskin uten tvungen rotasjon og Ultimate Compound for å fjerne skikkelig slitt lakk. Men jeg synes du skal prøve med det du har først, og få en følelse med hva som trengs for å oppnå ønsket resultat.

Jobb på et 20x20cm2 område, nesten ikke bevege maskinen så du får skikkelig varme i lakken de steder du vet at det er metall under. Lakkert plast skal man være forsiktig med, uansett om lakken er hard eller ikke.

Jobben med ripefjerning blir lettere med ei flaske Scholl S3Gold eller tilsvarende. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Tips til hvilke farger av Uber jeg bør bruke eller ikke bruke?

Og har det noe for seg å gå over først med en grov pute før en runde med finere med bare UC som produkt?

Jeg har og en flexipads 75mm soft backing plate, noe spesielt den er god på kontra den harde?

Så var det å finne noen som selger Scholl S3Gold i Bergen da...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Tips til hvilke farger av Uber jeg bør bruke eller ikke bruke?

Og har det noe for seg å gå over først med en grov pute før en runde med finere med bare UC som produkt?

Jeg har og en flexipads 75mm soft backing plate, noe spesielt den er god på kontra den harde?

En polish kan kombineres med ulike puter. Du bør uansett prøve deg frem på akkurat den bilen du skal polere, med akkurat det utstyret du har. Du finner fort ut hva som funker best som ripefjerner og hva som funker best som siste finish.

Å maskinpolere innebærer ofte å måtte handle og tenke ut løsninger etter hvordan lakken responderer på det du gjør. ;)

Hvorfor må du finne noen som selger Scholl S3Gold i Bergen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye trenger du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å prøve meg i helga, men nå ser det ut som det havarerer. Takk for tilbudet christer, sender deg en PM.

Hvis jeg først begynner med s3 gold må jeg vel over med s17 og 30 eller 40 etterpå også? Hvor mye av hvert produkt går det på en bil forresten?

Mener å ha lest en tråd her om en svart e klasse med lignende lakk, mon tro om ikkje det var ØHN sin jobb? Får finne den frem igjen og lese på ny...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok en helsvart Benz i helgen. Kjørte utelukkende roterende med spiderpads og S3 Gold på metall, og Flex DA med spiderpad og S2 Orange+S3 Gold på plastfangere, og det var mye jobb og banning underveis. Kjørte 7 pass i 3-5 omganger, og selv da var det litt rusk igjen. Jeg brukte ca 200ml produkt på hele bilen. Blandet inn litt S2 Orange av og til grunnet sinnsykt mye støv, sa S2 virket mer oljete. Maskinen ble kjørt på 1200-1500rpm hele veien (trinn 3-4); DA ble kjørt på trinn 4-5.

Brukte godt og vel 24 timer bare på grovkorrigeringen med roterende, og 2,5-3 timer med Flex DA for finpolering med Scholl S30+ etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive