CrZyWiz

Hvilke pads trenger jeg til Scholl?

Jeg tenkte å gå til innkjøp av det sample kit'et til Scholl, der man får S3 Gold, S17+ og S40. Mest bare for å ha ett alternativ til å gå, på enkelte lakktyper.

Men så til spørsmålet, hvilke pads trenger jeg? Har en Kestrel Das6 maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uber puter bruker jeg til samme formål.

Billig og tåler juling.

Gul, orange, grønn og blå.

Da har du full dekning :)

Endret av nasse
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Scholl sine egne pads?

F.eks Blå,Orange og Black?

Endret av CrZyWiz
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker gule og orange pads fra Scholl, er meget fornøyd med disse. Gul med s3Gold på roterende og orange med s30 på DA :) Putene er knall på både roterende og DA. Til S40 har jeg brukt svart pute fra Meguiar's, men bruker sjelden denne.

Scholl's pads og polisher har blitt en klar favoritt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har slitt en del med Scholl puter på DAS6.

Finnes tråder om det på forumet.

Uber putene gir i hvertfall mest bang for the buck :)

Finnes andre alternativer også: Meguiars, Flexi pads, Hex Logic m.fl.

Endret av nasse
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Schollputene koster ikke mange kronene fra Elite, så prismessig er det ganske likt for alt ser det ut til.

Men hvor kjøper du Uber putene?

Bruker gule og orange pads fra Scholl, er meget fornøyd med disse. Gul med s3Gold på roterende og orange med s30 på DA :) Putene er knall på både roterende og DA. Til S40 har jeg brukt svart pute fra Meguiar's, men bruker sjelden denne.

Scholl's pads og polisher har blitt en klar favoritt :)

Jeg har ikke roterende pdd, og vil således brukes med DA maskin.

Av dine erfaringer, hvilke produkter vil du anbefale? S30 framfor S17+?

Endret av CrZyWiz
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S17+ er grovere enn S30, så det kommer an på hvor mye cut du trenger. S17+ er et mellomfint produkt mange kjører som 1-steg, men jeg har gått over med S30 på de bilene jeg har polert etter S17+ likevel. Den siste finishen sikrer deg mot hologrammer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S17+ er grovere enn S30, så det kommer an på hvor mye cut du trenger. S17+ er et mellomfint produkt mange kjører som 1-steg, men jeg har gått over med S30 på de bilene jeg har polert etter S17+ likevel. Den siste finishen sikrer deg mot hologrammer :)

Ja, det stemmer vell. Lavere tall, mer cut. Siden jeg bruker DA maskin, vil gjerne den ekstra cut'en komme godt med.

Men det høres bra ut! Får legge ved det Scholl settet med 03,17+ og 40 ved neste bestilling. Alltid greit å ha flere alternativer å velge mellom.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Schollputene koster ikke mange kronene fra Elite, så prismessig er det ganske likt for alt ser det ut til.

Men hvor kjøper du Uber putene?

Bilnerden selger Uber-puter til en billig penge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilnerden selger Uber-puter til en billig penge.

Takk for tipset! Da har man enda en grunn til å legge inn en ordre hos Bilnerden! ;)

Trenger jeg sort uber for å legge på LSP? Eller kan blå fint brukes?

Endret av CrZyWiz
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal legge på en "hard" voks, dvs i paste-form (dvs ikke flytende) hadde jeg bare lagt den på for hånd. Skal du legge flytende voks hadde jeg også lagt den for hånd. Mer tyntflytende forseglinginger som Menzerna Powerlock eller Meguiar's #21 egner seg greit til å legge med maskin, selv om den også er uproblematisk å legge på for hånd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal legge på en "hard" voks, dvs i paste-form (dvs ikke flytende) hadde jeg bare lagt den på for hånd. Skal du legge flytende voks hadde jeg også lagt den for hånd. Mer tyntflytende forseglinginger som Menzerna Powerlock eller Meguiar's #21 egner seg greit til å legge med maskin, selv om den også er uproblematisk å legge på for hånd.

Vanlig voks i paste form, f.eks AG HD eller Swisswax legger jeg for hånd. Mens de som er flytende(F.eks Colinite 845) legger jeg med maskin. er det noen forskjell om jeg bruker sort eller blå uber da?

Endret av CrZyWiz
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er såpass liten forskjell på blå og svart at jeg nok ikke tror det spiller noen rolle hvilken du bruker. Man freser jo bare over uten press for å få spredd voksen uansett, og siden det er DA-maskin som brukes til dette skal det godt gjøres å lage hologrammer mens man holder på :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive