Gå til innhold

Rengjøring av dørkarmer


Victor

Recommended Posts

Jeg ser at flere velger å benytte høytrykkspyler ved avspyling i dørkarmer og bagasjeroms luke.

Jeg lurer på hvor mye fukt det blir i interiøret og om det er noen spesiell teknikk som brukes? Eventuelt om det er andre tips i forhold til dette?

Never a failure, always a lesson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sprut kan det jo fort bli. Føles litt feil de første gangene du gjør det men jeg har ikke noe bedre tips en og prøve deg litt fram og bruke sunn fornuft :) Det kan være aktuelt og bruke vifte ovn(er) inni bilen etterpå om det blir for mye vann i bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Jeg bruker en Tornador i dørkarmer. :)

Denne er meget effektiv siden den sprøyter ut såpevann sammen med høytrykk luft i en sirkulerende bevegelse uten å bruke så mye fuktighet.

Du kan selv velge hvor mye væske du vil den ska sprøyte ut og når du er ferdig skrur du av væske og blåser tørt og rent. Eventuelt bruke microfiber og tørke der du kommer til.

Tornadoren har også mange andre bruksområder.

Søk på YouTube så finner du noen videoer av den i bruk.

Ambefales av meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den tornadoen er ikke dum.. Jeg har også en trykkluft basert sak med vann tilkobling som er veldig grei. Lettere og kontrolere og kan bruke lite vann pluss mye luft

#lettere enn høytrykkspyler mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Som oftest inni dørkarmer er det jo veldig vanskelig å komme til..

Jeg med mine fingre kommer iallefall ikke til bak hengsler og inni ledninger og dubeditter :)

Men bruker jeg Tornadoren klarer jeg å rense selv på de trangeste steder siden den "skurer" med luft når luftrøret roterer.

Du får litt av samme effekt som når du har et turbo-munnstykke på høytrykksspyleren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Tenker bruke dette selv, men poenget må jo være å skylle bort såpe og løs skit etter det er vasket med noe passende vaskemiddel og redskap.

Jeg har APC i Tornadoren og masserer såpevann inn i alt driten før jeg venter litt og lar såpen jobbe.

Meguiars APC utblandet 1:10 i vann er vanligvis en sikker vinner.

Så når dette har stått å fått virket litt så kjører jeg på igjen med med full åpning på dysa og da flyr vanligvis driten som om det var rester av is på en ispinne i varmt vann :D

Så skrur jeg av dysa og blåser tørt med samme verktøy. Bruker microfiber å tørke der jeg kommer til.

Tornadoren kjører jo med 8 bar trykk. Holder du hånden framfor så gjør det VONDT! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...