Gå til innhold

Ny polerings maskin.


imsland

Recommended Posts

Hei

Jeg har idag flex 14-3 og en einhell til spot pads. Har også en DAS6 pro. Tenkte jeg skulle utvide denne maskinparken noe. Da står valget mellom xc 3401 (noe jeg ikke har prøvd) eller en roterende til typisk 14-2. Hva ville dere valgt? Er behovet egentligt til stede for en roterende DA maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert Rupes?

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigmund S Dy.

Jeg har både rupes lh18 ens og lhr21(bigfoot). Vurderer å kvitte meg med en av dem grunnet det i tiden fremover kun blir tid til egne biler og da ser jeg ikke vits med to maskiner liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir rupes uannsett da denne er uten tvunget rotasjon, min das6 pro gjør vel omtrent samme nytta. Hva er dine erfaringer mwd festtool maskinen tommy? Som nevnt så skal jeg ha meg en ny roterende og vurderer i tillegg en da me tvunget rotasjon. Har dog ikke prøvet en slik maskin før. Derfor spør jeg om erfaringer og anbefalinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvis du skal ha DA med tvungen rotasjon er det vel ikke så mange andre alternativer enn Flex XC 3401 VRG?

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigfoot kan ikke sammenlignes med das6-pro.

Bigfoot har omtrent samme korrigeringsevne som Flex XC3401VRG.

Jeg har selv mange hundre timer bak "rattet" på en 3401VRG, das6-pro og nå har jeg kjøpt meg en Rupes Bigfoot. Alle tre er kjempegode maskiner, med fordeler og ulemper.

Mer om disse kan leses i maskintråden jeg linker til i signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var klar over at den var roterende :P Så bigfoot og flex da er korrigeringsmessig i samme klasse, hvordan er "brukervenligheten", kjøre messig, bruksmessig, ergonomi? Har som nevnt ikke annen erfaring med da en dassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Bigfooten er utrolig deilig å bruke etter en lang dag med Flex DA. Nesten ingen støy, og utrolig lite vibrasjoner. Jeg ville gått for Flexen siden du allerede har DAS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man Bigfoot 21 med mindre bakplate enn medfølgende?

Får man kjøpt løst, slik man kan bytte? Hadde ikke vært meg imot å kunne ha det valget..

Jeg er kjempe fornøyd med Rupes Bigfoot, en kanon maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbannet vannskelig valg igrunn. Vi får se hva jeg kommer frem til, kanskje pris vil få avgjøre. Er det mye anderledes i bruk enn hva jeg er vandt til. Og ett spøramål til. Er det noe man egentlig har behov behov for. Erstatter denne dassen helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

På myke og følsomme lakktyper kan Flex og Bigfoot være for kraftige, så da er det greit å ha DAS6 Pro'en i bakhånd for fjerning av siste rest av holos og mikroriper.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man Bigfoot 21 med mindre bakplate enn medfølgende?

Får man kjøpt løst, slik man kan bytte?

Du kan enten kjøpe Bigfoot i 15 utgave, eller du kan kjøpe bakplaten løst fra Scandicshine. De forventes å være på lager om noen få uker.

Er det noe man egentlig har behov behov for. Erstatter denne dassen helt?

Tja er vel det rette svaret. Jeg er uenig med Christer i at Flex og Bigfoot blir for kraftige, da dette lett kompenseres med rett kombinasjon av produkter og pad, samt litt kjøreteknikk.

Selv Flex'en med tvungen rotasjon kan med rett kombo kjøre strøkent på bedriten, sort Saab-lakk.

Selv med softstart er starten på Bigfoot litt ekkel pga slaglengden, men det er noe man fort blir vant til og lærer seg å håndtere.

De er begge gode, men forskjellige. De avslutter like pent som das6, men har også mulighet til å korrigere mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Tja er vel det rette svaret. Jeg er uenig med Christer i at Flex og Bigfoot blir for kraftige, da dette lett kompenseres med rett kombinasjon av produkter og pad, samt litt kjøreteknikk.

Selv Flex'en med tvungen rotasjon kan med rett kombo kjøre strøkent på bedriten, sort Saab-lakk.

Selv med softstart er starten på Bigfoot litt ekkel pga slaglengden, men det er noe man fort blir vant til og lærer seg å håndtere.

De er begge gode, men forskjellige. De avslutter like pent som das6, men har også mulighet til å korrigere mye mer.

Det var derfor jeg skrev "kan" :)

Jeg kjørte jo pent på blå Saab med Flex, til tross for høyst varierende lakk over hele bilen.

Jeg tenkte mer på helsvart Honda/Toyota/Lexus-lakk da jeg skrev forrige innlegg, egentlig...

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...