Gå til innhold

Ruteforsegling på nyere volvoer


Meringdal

Recommended Posts

Meringdal

Noen som vet hvilken behandling disse får fra fabrikk? Forseglingen varer lengre enn noe annet produkt jeg har testa. På leiebilene vi har så holder det like bra snart 2 år etter, og da med svært kraftig vask ofte.

Eieren av den siste volvoen jeg korrigerte i helga sa at dette mest sannsynlig var påført og varmebehandlet. Noen som har noen formeninger og evt vet hva de bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik forsegling på min CT også, men jeg har forsøkt meg sentralt hos Lexus Norge og direkte hos Lexus Europa uten å bli noe klokere på hva de faktisk smører på rutene. Forseglingen er like rå nå som da jeg fikk bilen, og bilen har nå gått to norske vintre og 30000 km.

Jeg skal forsøke å finne en eller annen form for kontaktinfo til Japan, men det er ikke så lett. Jeg er ekstremt nysgjerrig, for dette er holdbarhet på et veldig høyt nivå!

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Jeg ser for meg at det ikke er et produkt, men at rutene bare er sånn. Evt at de er behandlet med noe som gjør de slik permanent. Noen som har prøvd å polere det bort kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha hørt at de er belagt med noe spesielt stoff under produksjonen. Tror ikke det er noe de legger på som en vanlig forsegling.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Han jeg snakka med sa at det var et stoff som ble påført ved at man varmet det opp. Og jeg tror at de blir "forfrisket" på service eller noe kanskje? En på volvo-forumet som skrev det. Men det virket ganske rart.

Bilen jeg jobba på i helga hadde gått 9k km, og alle andre rutene enn de som var behandla hadde mye vannmerker slik som normalt. De som var behandlet hadde ikke spor av dette engang.

Det er selvsagt mulig at holdbarheten blir såpass bra pga glasset er helt nytt, men vil tro at man da skulle få samme effekt ved å legge vanlig ruteforsegling på en "ny" bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubber-Duck

Jeg tok alle rutene på gamlebilen med dette.

http://www.clearshieldonline.com/

Fungerer egentlig veldig bra og hadde god holdbarhet. Har dette i dusjen også og det er veldig merkbar forskjell.

Eneste minuset er at det tar litt lang tid å påføre da man har en haug med steg man skal igjennom + at dette ikke skal på lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubber-Duck

Hvordan er holdbarheten på dette da? Virker jo som et greit produkt ut fra deres nettsife værtfall.

Holdbarheten er i mine øyne litt for kort i forhold til jobben å påføre det, men jeg tok som sagt dusjen i heimen med dette stoffet for snart 2 år siden og det holder enda. Ikke like bra, men det er absolutt effekt. På bil må man regne flere påføringer før man får "mettet" glasset. Jeg tok som sagt bare en påføring og har solgt bilen så kan ikke uttale meg om det fungerer enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Holdbarheten er i mine øyne litt for kort i forhold til jobben å påføre det, men jeg tok som sagt dusjen i heimen med dette stoffet for snart 2 år siden og det holder enda. Ikke like bra, men det er absolutt effekt. På bil må man regne flere påføringer før man får "mettet" glasset. Jeg tok som sagt bare en påføring og har solgt bilen så kan ikke uttale meg om det fungerer enda.

ok takk for svar!

Hvor handlet du dette? Hadde vært artig å testa både på bil og dusjvegger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har en 2013 V70. Spurte litt om dette da selger informerte at siderutene var ekstremt vannavisende. Selger sa til meg at dette var noe med tilleggsvalget laminerte ruter. Uansett, veldig kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubber-Duck

ok takk for svar!

Hvor handlet du dette? Hadde vært artig å testa både på bil og dusjvegger :)

Jeg har jobbet i glassfaget i totalt 11 år og kjenner derfor de som legger og selger dette i Bergen. Husker dessverre ikke hva firmaet heter nå i farten men det skal jeg finne ut av. Skal se om jeg kan få lagt det ut imorgen. Vurderer dette på den "nye" bilen min også.

Kom plutselig på det!!!!

Her er linken til de gjør det selv kittene.

http://www.hydratec.no/cs/diy/

Endret av Rubber-Duck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...