CFM 846 Skrevet 21 April, 2013 Rapporter Share Skrevet 21 April, 2013 (endret) Første S&S denne sesongen fra meg. Hadde avtalt med eier lang tid i forveien om å ta denne, så når det endelig ble temperatur og vær til det så var det tid for å ta en liten shine. Jeg regnet med at den ikke så alt for ille ut ettersom det bare er en sommerbil og står inne om vinteren, dessuten ble den omlakkert for et par år siden. Bilen så slik ut når den ankom gårdsplassen: Litt beading var det og! Rutene beadet dårlig. Det blir gjort noe med etterhvert. Ikke så veldig møkkete heller: Da var det tid for vask. Ettersom det er mye chrom på bilen så var jeg veldig forsiktig med hvor jeg sprayet på IronX. Vasket i denne rekkefølgen: Prickbort som får ligge i underkant av 10 min samt Scholl Rim7 på hjul. Avspyling. Sterk blanding med Autofoam i skumkanon. Avspyling. IronX som fikk ligge i 5-6 minutter og Surfex HD 1:5 på dekksider. Avspyling. Avspyling. Bøttevask med CG Glossworkz. Avspyling. Clay med Scholl blå clay og ONR blanding som claylube. Avspyling. Tørk. Har ikke så mange bilder av vaskeprosessen, men IronX fikk jaggu en del å jobbe med: Ferdig tørket: Så var det tid for en inspeksjon med lys. Det var egentlig veldig lite swirls. Så jeg satte igang med Scholl S30+ EC på oransje Scholl pad med DA maskin. Spredde ut på trinn 3 (av 6) og kjørte så 3-4 pass med mye press på trinn 6 og to lette pass på trinn 3. Dette gav et resultat jeg så meg fornøyd med. Jeg rakk å ta panser og frontskjermer før jeg måtte gi meg på fredagen. Bilen ble da satt i garasje over natten: Vel... Nesten i hvertfall. Bilen var for lang. Ettersom bilen akkurat gikk inn i garasjen, ble det ikke plass til meg så jeg måtte stå ute mens jeg holdt på. Det gikk fin det, selv om det var sol. Det var såpass kaldt ute at panelene ikke ble nevneverdig varmet opp av sola, men jeg tok visse forhåndsregler fordet. Jeg fulgte ekstra nøye med på polishen når jeg kjørte i frykt for at den skulle tørke fortere, men det gikk veldig bra. LSP ble også tørket av litt tidligere enn vanlig. Jeg fikk også øye på at jeg ikke var den eneste som hadde polert bilen med maskin. Det hadde visst vært en før meg på bakluka. Og her: Det gikk fort vekk med S30+. Bakluka var såpass ripete at jeg måtte til med S17+ på blå pad med roterende. Spredde ut med 1200rpm, korrigerte på 16-1800rpm og 3-4 pass, og gikk lett over med 1000rpm. Før: Etter: Som dere sikkert ser så var det fortsatt noe swrils/lette RDS igjen. Dette ble fjernet med en ekstra runde på hele bakluka slik at de gikk vekk. Taket hadde også noe mer swirls enn resten av bilen, men mindre enn bakluka. Løsningen der ble S17+ på blå pad med DA maskin ettersom bilen har relativt hard lakk. Chromlister ble tatt med Autosol på oranske spotpad med roterende maskin. Spredde forsiktig utover med 1000rpm, korrigerte med 1200rpm og avsluttet med 1000rpm. Det ble slik: Chromfangere foran og bak ble tatt med Autosol de og, men da for hånd. Før: Etter. Ble ikke sååå mye bedre, men det ble noe blankere og jeg fikk vekk en del rustflekker: Da var det tid for LSP. Jeg glemte selvfølgelig å rense frontruta ettersom den skulle ha forsegling så det måtte jeg gjøre først. Viskerne kunne ikke stå oppe av seg selv så da må man tenke litt kreativt. Setter opp en liste over LSP som ble brukt: Meguiars #21 Sealant på lakk. Lagt på med DA maskin. Nanolotus ruteforsegling på frontrute. Collinite 476s på chromfangere, chromlister og vinduer ellers på bilen. Swissvax Pneu på dekksider. CG BareBones i hjulbuer. Noen ferdigbilder: Takk for titten! Hilsen Bjørn J. Endret 21 April, 2013 av CFM 35 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.Sindre 20 Skrevet 21 April, 2013 Rapporter Share Skrevet 21 April, 2013 Godt stykke arbeid på en meget kul bil:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 21 April, 2013 Rapporter Share Skrevet 21 April, 2013 Se her ja, for et flak! Godt jobbet Bjørn. Brukte vel litt tid her? Er det noe dårlig lakkeringsarbeid her også? Synes det ser sånn ut på dette bildet. Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CFM 846 Skrevet 21 April, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 April, 2013 Takker så mye! Brukte vel rundt 10-12 timer tenker jeg, var jo tross alt bare 1-stegs og den var jo ganske grei fra før. Ja, lakkjobben var litt så som så. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken89 3 Skrevet 25 April, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 April, 2013 Flott write up, resultat og for en flott bil 1+ fra meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 25 April, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 April, 2013 Flott jobb på tøft flak husk at vedkubbe på mf er fyfy cred. Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogersolmyr 3 151 Skrevet 25 April, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 April, 2013 Mini S&S, men ikke noe mini ved dette Svær bil = stor jobb. Bra utført og grønn knapp er trykket. Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsa 289 Skrevet 25 April, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 April, 2013 (endret) Megajobb! Det er bilen sin det! Skikkelig flak av en doning, med panser med grunnflate som en liten hybel, og et bagasjelokk med masser av plass til enkelt å slenge en gangster eller to ned i Endret 25 April, 2013 av bsa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger 219 Skrevet 25 April, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 April, 2013 Koselig bil å jobbe på og godt resultat på kort tid! Nice Siter Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 25 April, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 25 April, 2013 Nydelig arbeid på en inni helsikke tøff bil! Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonlo 12 Skrevet 25 April, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 April, 2013 Flott jobb på en diger og utrolig barsk bil. Grei størrelse når såpass mye av bilen stikker ut av garasjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CFM 846 Skrevet 25 April, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 April, 2013 Takker så mye! Flott jobb på tøft flak husk at vedkubbe på mf er fyfy cred. Haha, ja det tenkte jeg ikke på før jeg måtte sitte å plukke vekk alle restene fra vedkubben... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 25 April, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 25 April, 2013 Mini, liksom... Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Domel 0 Skrevet 2 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 2 Mai, 2013 great work and great car. there is a small amount of detailing projects with classic amcars. Thanks for sharing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.