Gå til innhold

Utvendig shine BMW E82, Vestfold


Geir Anders

Recommended Posts

Geir Anders

Er det noen ivrige sjeler der ute som vil ta en jobb på min svarte 1 serie coupe?

Jeg ser at den har fått hard medfart i vinter, og det må påberegens å rubbe noen steder utifra hva jeg kan se, men nå er det en stund siden jeg har vært ivrig detailer selv, så det er mulig det lett kan korrigeres opp.

Lakken er nok noe 'tørst' også, da den ikke har vært bortskjemt med polering av forrige eier.

Jeg kan strekke meg til å kjøre en times tid for å få gjort en ordentlig jobb.

Svar gjerne her eller på PM for mer info.

http://smg.photobucket.com/user/gEIRA/media/BMW%20120d%20Coupe/IMG_6237.jpg.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Christian Hogstad gjør en utrolig god jobb, så han kan jeg virkelig anbefale til polering, foliering og solfilm!!

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott turnover, men er to ting jeg lurer på:

"Et lag med skum blir lagt over bilen for å aktivere avfettingen." Kan du utdype dette? Og:

"Så blir det lagt på et lag med voks av typen Zymöl Ebony. Zÿmol er en av to voksprodusenter som virkelig er i toppklassen av vokser til bil... den andre vil sies å være Chemical Guys." Zymol har jeg ikke prøvd så de kan jeg ikke uttale meg om, men bla. CG Jetseal har ræva holdbarhet, så hvorfor mener du at CG er i toppklasse blant voks når du ikke nevner Swissvax, som knuser CG på det meste etter min mening.... Hvorfor mener du at Swissvax ikke er i toppklasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skum - Såpe/skum nøytraliserer Prickbort slik at den kan reagere med vann, noe den gjør dårlig rent. Det var meningen min bak det.

Voks - Jo, selvfølgelig er det mange andre merker. Dette var en mening utifra merkene jeg selv bruker. At CG Jetseal har dårlig holdbarhet er jeg dog uenig i, men det er sikkert en annen tråd.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott turnover, men er to ting jeg lurer på:

"Et lag med skum blir lagt over bilen for å aktivere avfettingen." Kan du utdype dette? Og:

"Så blir det lagt på et lag med voks av typen Zymöl Ebony. Zÿmol er en av to voksprodusenter som virkelig er i toppklassen av vokser til bil... den andre vil sies å være Chemical Guys." Zymol har jeg ikke prøvd så de kan jeg ikke uttale meg om, men bla. CG Jetseal har ræva holdbarhet, så hvorfor mener du at CG er i toppklasse blant voks når du ikke nevner Swissvax, som knuser CG på det meste etter min mening.... Hvorfor mener du at Swissvax ikke er i toppklasse?

Er ikke ment som kritikk, er bare nysgjerrig :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobb skoTner, men var det ikke mye jobb å buffe av all forseglinga og voksen? La kanskje litt tykt?

Neia, lyset får det til å se tykkere ut enn det er. Jeg er bare nøye med å få det jevnt og at alt blir dekket. Derfor ser det tykt ut. I tillegg er Jetseal veldig lett å jobbe av igjen. Zymöl Ebony er en voks som skal tas av etter veldig kort tid, og da er den enkel å ta av. Lar man denne tørke helt, så har man en skikkelig jobb foran seg ja.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ment som kritikk, er bare nysgjerrig :)

Absolutt... er bra du spør. Er slik vi lærer av hverandre :) Jeg uttaler meg om produktene jeg bruker/har brukt. For jeg kan jo ikke si så mye om produkter jeg ikke har prøvd. Og det finnes så enormt mye godsaker der ute på markedet.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner fortsatt ikke hva du mener med PB og skum men..

Hvis du sprute bilen full av Prickbort og spyler rett av igjen, så vil det alltid ligge en hinne igjen på lakken etter Prickbort'en. Når du skumlegger bilen vil skummet (såpen) bryte ned denne hinnen. Samme effekt får du ved berøringsvask f.eks. Nr 2 er at Prickborten virker mye raskere når man skumlegger bilen, noe man ser bare på fargen i skummet som havner på bakken.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skum over prickbort har mindre effekt uten avspyling først. Prickbort virker heller ikke bedre/raskere med skum over, du ser bare skitten bedre pga. fargen på skummet.

Edit: Beste er avspyling mellom, da vannbasert avfetting/skum får mindre kontakt med lakken med prickbort under.

Endret av JMossige
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...