BørBørson

Hvilke produkter Polering svart Mercedes.

Hei,

Er ny på dette området, og trenger noen råd.

Jeg har en sort 2009mod Mercedes GL. Bilen har vært Ditec behandlet tidligere, et par år siden sist. Skal visst være hard klarlakk på tyske biler har jeg forstått. Bilen er grei i lakken uten de store ripene.

Har satt meg litt inn i vasking, og har tenkt å gjøre det slik:

1. Spyle av det værste på bilen med høyttrykkspyler, og la den tørke.

2. Ha på Prickbort, vente i ca 5 min.

3. Bit-hamron autofoam i foamkanon over prickbort på hele bilen. (Skal det være ren autofoam på kononen?) Og spyle rein med høyttrykkspyler. La bilen tørke.

4. Utbandet Surfex HD 1:20 over hele bilen, og utenpå Bit-hamron autofoam i foamkanon over hele bilen. Og spyle rein med høyttrykkspyler. La bilen tørke.

5. Iron-x, deretter avspyling.

6. Felgrens rim7, gjøres ren og spyles. La bilen tørke.

7. Berøreingsvask med CG Citrus.

8. Tørk av bil.

Er det lurt at bilen er tørr før surfex HD påføres, eller kan den godt være våt?

Så langt har jeg sånn ca funnet ut hvordan det kan gjøres, mulig en kan hoppe over punkt 3, og kjøre på med surfex HD over prickbort?

Hvis jeg skal polere, hva bør neste step være?

Er Clay neste step? Hvilken Clay og spray anbefaler dere? Da jeg tenkte å bruke Scholl polering

Skal den renses på et vis? for eventuelt fjerne ditec rester?

Er Scholl s17+ grei å bruke, å burde jeg gå over med en s30+ etterpå? Holder det med 2 polisher, eller er det nok med 1? Er dette produkter som er greie å påføre, eller er det lett å frite på draget? Bør jeg bruke Scholl s03+ først?

Skal wipedown brukes etter polering, og hva er det egentlig?Er det samme som kontrollspray? Skal det brukes mellom poleringslagene?

Er vel lakkforsegling/voks som skal brukes etterpå? Skal det påføres med poleringsmaskin også?

Har dere noen tips til god og sterk lakkforsegling/voks for sorte biler?

Poleringsmaskin, hvilken type bør jeg skaffe meg?

Da ble det noen spørsmål denne gangen også :) men det er en jungel av produkter :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste rådet eg kan gi deg er å kontakte en i nærområdet ditt som er godt erfaren,betale vedkommende litt for å være med deg og vise/lære deg hvordan du skal polere.

For har du ingen erfaring kan det fort gå gale,blir masse prøving og feiling for å finne utav ting. Og da er det mye kjekkere å ha en kyndig person som kan guide deg igjennom prosessen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du lager gode tråder, med gode spørsmål. Veldig bra det. :) Men kunne du kanskje samlet spørsmålene i noen færre tråder? "Om det holder med to polisher, Scholl polish til hard lakk" etc, har du allerede en tråd om. Litt lettere for andre å finne frem til nyttig info i ettertid, hvis ikke samme spørsmål stilles om igjen av samme person i flere tråder. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du lager gode tråder, med gode spørsmål. Veldig bra det. :) Men kunne du kanskje samlet spørsmålene i noen færre tråder? "Om det holder med to polisher, Scholl polish til hard lakk" etc, har du allerede en tråd om. Litt lettere for andre å finne frem til nyttig info i ettertid, hvis ikke samme spørsmål stilles om igjen av samme person i flere tråder. ;)

Tenkte det samme, så jeg fikk samlet alle spørsmål i denne tråden :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte det samme, så jeg fikk samlet alle spørsmål i denne tråden :)

Bra! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive