Nanolex

Hvordan fjerne polish-rester, 100%?

Dette er i utgangspunktet grei skuring, og ikke all verdens jobb, og burde nesten være unødvendig å spørre om her inne, men:

På enkelte biler opplever jeg at lakken sheeter vannet som fy, selv etter flere runder med både kjente, anerkjente og ikke-anerkjente rensemidler...

Er dette rester etter gammel Nanolex som ligger og "sperrer", eller er det polishen som smelter ned i porene under maskinpolering (med Flex DA)?

Finnes det metoder/midler som fjerner absolutt alle rester av polish?

Bruker stort sett Scholl-kombo...

Håvard

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd silikonfjerner?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd silikonfjerner?

Nope... Skal sjekke det ut.

Regner med Motip er greit nok... Ser Biltema har en gele-basert sak også...

Endret av Nanolex
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt av det kan nok forklares med at lakken er helt ren og "glatt" etter polering ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope... Skal sjekke det ut.

Regner med Motip er greit nok... Ser Biltema har en gele-basert sak også...

Motip sin er fin!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt av det kan nok forklares med at lakken er helt ren og "glatt" etter polering ;-)

Da går vi for den... ;)

Liker å lakk-forsegle med god samvittighet og optimalt heftgrunnlag... :)

Ser dette godt når det gjelder glass-forsegling. Grunnarbeidet er alfa omega...som med alt annet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En nylakkert flate vi også ha vannskrekk, så du kan ha en ren flate selv om vannet renner av og perler seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En nylakkert flate vi også ha vannskrekk, så du kan ha en ren flate selv om vannet renner av og perler seg.

Det var betryggende å høre Øyvind, da blir det maskinpolering av ny V60 før Ultra - forsegling :) Ikke polert eller lagt beskyttelse på hvit bil enda, men skulle gå greit med litt tålmodighet.

Hatt litt utfordringer med Volvolakk og DA tidligere... Ganske hard virket det som...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke glem også at oljene fra polishen normalt trekker ned i lakken og gjør den litt ekstra feit rett etter polering, nesten som en nylakkert overflate. :)
Så som Øyvind G skriver, trenger det ikke være rester igjen PÅ lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke glem også at oljene fra polishen normalt trekker ned i lakken og gjør den litt ekstra feit rett etter polering, nesten som en nylakkert overflate. :)

Så som Øyvind G skriver, trenger det ikke være rester igjen PÅ lakken.

Hmmm... :) Betyr det, i teorien, at det er bedre heft på en ny/nesten ny bil enn på en maskinpolert bil? Vil det utgjøre noen forskjell? Skal uansett prøve å få testet litt; maskinpolere 50/50 panser og lakk-forsegle hele, se an holdbarheten... ;)

Endret av Nanolex
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns det er bedre holdbarhet på nypolert overflate enn ubehandlet. Har vokset endelig ny biler, men opplever ikke spesielt lang holdbarhet da, heller tvert imot.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var betryggende å høre Øyvind, da blir det maskinpolering av ny V60 før Ultra - forsegling :) Ikke polert eller lagt beskyttelse på hvit bil enda, men skulle gå greit med litt tålmodighet.

Hatt litt utfordringer med Volvolakk og DA tidligere... Ganske hard virket det som...

Jeg tok faktisk en hvit V60 for ikke så lenge siden (Link til S&S)

Lakken er rellativt hard ja, men vil kanskje tro denne lakken er nermere medium enn den er knallhard. Jeg fjernet fint vanlige riper med S17+ på sort Scholl. Når brukte jeg riktignok roterende da.

Tror ikke du sliter hvis du bruker Flex DA. Hvilke produkter har du tilgjengelig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok faktisk en hvit V60 for ikke så lenge siden (Link til S&S)

Lakken er rellativt hard ja, men vil kanskje tro denne lakken er nermere medium enn den er knallhard. Jeg fjernet fint vanlige riper med S17+ på sort Scholl. Når brukte jeg riktignok roterende da.

Tror ikke du sliter hvis du bruker Flex DA. Hvilke produkter har du tilgjengelig?

Scholl 02/03/17/20/30/40 blå, lilla, sort, gul, orange.

Mener jeg fikk mye kjørespor av sort pute (waffle) en gang, så de ble vel gjemt innerst i skapet, men mulig jeg skal prøve en medium kombo ja. Stort sett overfladiske vaskeriper etter rundt 15k km.

Flex DA tar stort sett det meste ja. Snuser på Flex roterende, greit å løfte kompetansen i blant... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive