Gå til innhold

Vask av Nanolotus Lakkforseglet bil


Mad_K

Recommended Posts

Har lest litt på nanolotus.no og ser at det under "Verdt å vite" punkt 4 står at man kun skal bruke vann, evt Universal Rengjøring ved vask av bilen etter den er blitt lakkforseglet.

4. Hvordan man rengjør forseglede overflater:

Etter nanoforseglingen er vel utført, skal det ikke lenger brukes aggressive rengjøringsprodukter.

* Rengjøringen skal kun gjøres med vann og evt. et mildt rengjøringsmiddel uten skadelige tenzider, f.eks. Nano Lotus Universal Rengjøring.

Samtidig bruker man jo denne rensen for å rense lakken før forseglingen.. Vil den ikke fjerne forseglingen igjen?

Eller er det menigen at den skal fortynnes og brukes i stedet for bilshampo? Kan man fortsatt vaske bilen med vanlig bilshampo (eks. Sonax Glansshampoo)?

Håper Nano kan komme med litt oppklaring her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonaxen er vel litt sterk? Lukter ganske bra sitrus av den ;) (fin sjampo egentlig!)

Men jeg brukte Megs sin soft wash gel, den fungerte fint hvertfall, men som du sier, vet ikke om det er etter boka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus
Har lest litt på nanolotus.no og ser at det under "Verdt å vite" punkt 4 står at man kun skal bruke vann, evt Universal Rengjøring ved vask av bilen etter den er blitt lakkforseglet.

4. Hvordan man rengjør forseglede overflater:

Etter nanoforseglingen er vel utført, skal det ikke lenger brukes aggressive rengjøringsprodukter.

* Rengjøringen skal kun gjøres med vann og evt. et mildt rengjøringsmiddel uten skadelige tenzider, f.eks. Nano Lotus Universal Rengjøring.

Samtidig bruker man jo denne rensen for å rense lakken før forseglingen.. Vil den ikke fjerne forseglingen igjen?

Eller er det menigen at den skal fortynnes og brukes i stedet for bilshampo? Kan man fortsatt vaske bilen med vanlig bilshampo (eks. Sonax Glansshampoo)?

Håper Nano kan komme med litt oppklaring her :)

Hei Mads

Nanolotus Universal rengjøring er en effektiv, men mild Rengjøring/avfetter uten tenzider.

Den vil ikke skade forseglingen på nogen måte, det er også derfor vi anbefaler til forrengjøring.

Der er mange typer bilshampoo som er milde og fine til bruk efter forsegling. men ikke bruk fx. kraftig avfetter.

Håper du fik svar nok, ellers er det bare at skrive igen.

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs, slik jeg har forstått det:

1. Man kan bruke vanlig, ph nøytral bilshampo til vanlig vask.

2. Unngå å bruke alkaliske avfetting, mikroavfetting o.l.

3. Hvis det behøves en grundigere rengjøring bruker en NanoLotus Universal Rengjøring (konsentrert)

4. Hvis det har blitt brukt vanlig avfetting, kan en få tilbake "easy to clean" effekten med NanoSvamp/Vann og evt Alkohol Wipedown.

kris1986:

Sonax Glansshampoo er vel ikke mye sterkere enn andre, men den er veldig konsentrert og skal brukes 1:400. Ligger vel i samme gata som Megs Hyper Wash tenker jeg. Sitruslukten er parfyme. Den inneholder 5-10% anioniske tensider, hvilket skulle bli ca 0,02% i normal bruksløsning, med en ph på 7-8.

Endret av madskh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Vanlig mild bilshampo funker bra, Swissvax autobath feks eller soft wash fra meguiars.

Husk at universalrens kan/skal tynnes ut da.

grundrengjøring er det 1:15

dagligvask er det 1:400

maskinel grundrengjøring er det 1:50

Så det er ikke store skvetten du trenger i vannet sammen med bilsåpe, universalrens gir ikke mye glid, så vil nok benytte den sammen med feks soft wash her, da i 1:400 eller 1:200 blanding i bøtta sammen med en kork eller to med såpe

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus
Vanlig mild bilshampo funker bra, Swissvax autobath feks eller soft wash fra meguiars.

Husk at universalrens kan/skal tynnes ut da.

grundrengjøring er det 1:15

dagligvask er det 1:400

maskinel grundrengjøring er det 1:50

Så det er ikke store skvetten du trenger i vannet sammen med bilsåpe, universalrens gir ikke mye glid, så vil nok benytte den sammen med feks soft wash her, da i 1:400 eller 1:200 blanding i bøtta sammen med en kork eller to med såpe

Kunne ikke ha svaret bedre selv :-)

Takker truhaa

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986:

Sonax Glansshampoo er vel ikke mye sterkere enn andre, men den er veldig konsentrert og skal brukes 1:400. Ligger vel i samme gata som Megs Hyper Wash tenker jeg. Sitrusluken er parfyme. Den inneholder 5-10% anioniske tensider, hvilket skulle bli ca 0,02% i normal bruksløsning, med en ph på 7-8.

Hmm, det viste jeg faktisk ikke! Mye sterkere er vel litt å ta i kansje ja, men den er "før clay"-sjampo for min del, ikke "ta vare på LSP"-sjampo hvis du skjønner. Men står det ikke en kork til en bøtte? (10liters bøtte)... Eller er det jeg som ikke har fått kaffen min enda???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det viste jeg faktisk ikke! Mye sterkere er vel litt å ta i kansje ja, men den er "før clay"-sjampo for min del, ikke "ta vare på LSP"-sjampo hvis du skjønner. Men står det ikke en kork til en bøtte? (10liters bøtte)... Eller er det jeg som ikke har fått kaffen min enda???

Hvis Sonaxen tar LSP'en din, tror jeg du bør bytte LSP ;)

Stemmer det, en kork (25ml) til 10L vann 1/(25/10000)=1:400

Vanlig mild bilshampo funker bra, Swissvax autobath feks eller soft wash fra meguiars.

Husk at universalrens kan/skal tynnes ut da.

grundrengjøring er det 1:15

dagligvask er det 1:400

maskinel grundrengjøring er det 1:50

Så det er ikke store skvetten du trenger i vannet sammen med bilsåpe, universalrens gir ikke mye glid, så vil nok benytte den sammen med feks soft wash her, da i 1:400 eller 1:200 blanding i bøtta sammen med en kork eller to med såpe

Ser der ja, her er jo all infoen jeg ønsket meg på et sølvfat :)

Ser for meg en blanding av NL UR og OPT NR kan være fint hvis en savner glid..

Endret av madskh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ja det skal nok funke bra..

Skal sjekke med en liten skvett i foamcanon også med NL URn også for å se hva den gjør mht prewashen av bilen...

Forøvrig har jeg vasket test dummien (kangoon) med optimum carwash bla uten at det har hatt noe påvirkning hverken på Duragloss siden eller Nanolotus siden, møkka henger ikke så voldsomt på bilen, så etter en såpepålegging + høytrykk er det ikke mye møkk igjen der..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

ja såper liker vi.... får ikke nok av det i lengden..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...