agjell

Søker Oslo-testere til nanosvamp-fra-Kina-test

28 innlegg i emnet

Etter å ha lest så mye bra om melaminsvamp, aka nanosvamp, har jeg gått til innkjøp av en 200-pakk fra Kina, til latterlige ~126 kr inkl. frakt (ja, jeg vet de finnes enda billigere). Det hadde vært svært interessant å se disse testet opp mot de dyrere merkesvampene fra Nanolotus, 3M osv, da alle de respektive hevder at deres kvalitet er overlegen (noe den kanskje er).

Jeg har dog ikke noen erfaring med noen av disse svampene, derfor ønsker jeg å gi bort en svamp hver til ca 10 personer i Oslo-området. Du bør ha brukt merkesvamper over lengre tid, selvsagt grunnet sjansen for å oppdage evt. forskjeller. Resultatet kan postes som en enkel kommentar i denne tråden eller som en egen tråd i testforumet. For de som bor andre steder i Norge og vil teste disse svampene er det bare å gå til eBay og søke på "eraser sponge", du får en 10-pakk til ~6 kr inkl. frakt. Akkurat de som jeg kjøpte finnes ikke i mindre enn 50-pakk (~68 kr inkl. frakt). Jeg har ingen tilknytning til, og kan ikke gå god for, noen av selgerne i nevnte linker (bare så det er sagt).

Noen frivillige? Tipper jeg mottar svampene om 10-14 dager. Dere kan enten komme på døra mi og hente eller jeg kan møtes på Oslos superfarlige østside et sted ;)
Andre erfaringer rundt lignende asia-svamper er for øvrig velkommen her i tråden :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen frivillige? Tipper jeg mottar svampene om 10-14 dager. Dere kan enten komme på døra mi og hente eller jeg kan møtes på Oslos superfarlige østside et sted ;)

Synes jeg ser en gjeng detailere stå i en mørk krok og deale nanosvamper mens onkel blå står bortenfor og lurer på hva pokkern dere driver med... ;)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes jeg ser en gjeng detailere stå i en mørk krok og deale nanosvamper mens onkel blå står bortenfor og lurer på hva pokkern dere driver med... ;)

LOL, jeg sitter alene og ler høyt :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oj oj! Tror jeg må bestille en slik bundle selv :P hadde noen slike der jeg jobbet før som funket gull på dash osv :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte like greit en hel pakke jeg.

Uansett om den så skulle være litt dårligere enn Nanolotus sin, så funker den fint til dusj og servant vasking :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte like greit en hel pakke jeg.

Uansett om den så skulle være litt dårligere enn Nanolotus sin, så funker den fint til dusj og servant vasking :-)

Setter pris på om du poster resultat i tråden her når du har testet!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt hundrevis av disse melaminesvampene fra kina, og de er minst like bra som de man kjøper i norge til 10-15x prisen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt hundrevis av disse melaminesvampene fra kina, og de er minst like bra som de man kjøper i norge til 10-15x prisen.

Det er det jeg mistenker jeg også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også endel slike kina svamper, noen her som har tips til hvor det er genialt og bruke svampene? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plukket opp 40 stk. svamper på vei til jobb for et par uker siden. Før jeg dro hjem fra jobb så fant jeg ut at jeg skulle teste en av svampene (lett fuktet) på tastaturet og håndleddstøtten til PCen på kontoret. Det ble rent gitt :)

Forøvrig så merket jeg liten forskjell på billigsvampene og Nanosvampene som jeg har liggende (fra et ruteforseglingskit). Nanosvampen er noe større og derfor bedre å holde i, samt at den har den robuste grove blå siden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du brukt opp de du fikk hos meg Andreas? Det var type kinasvamp det-:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns de er like gode som merkesvampene, til en brøkdel av prisen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt opp et par esker med sånne fra kina. Har dog ikke prøvd "merkesvampene" men da vet jeg at jeg ikke trenger det heller :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snart gjennom 50 sånne kinasvamper, og synes de er helt topp. Nanolotus-svampen er bedre å holde i, og jeg vil nok foretrekke den på f.eks. frontrute hvor jeg må lene meg litt inn over bilen og jobbe med større flater, og motsatt er kinasvampene bedre hvis jeg jobber på trange steder. Men stort sett er det akkurat det samme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svidde akkurat av 5,68 kroner på 10 svamper! Syns fortsatt det er skummelt å handle på ebay :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bestilte meg en slik 200 pakk jeg og ,kjekt og ha tenker jeg :-) til den prisen ihvertfall

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du brukt opp de du fikk hos meg Andreas? Det var type kinasvamp det- :)

Ja det var det ja! Nei, jeg har ikke brukt de opp enda. Kjøper inn til vaskedama mi, så får hun tid til mer på den tiden hun er her ;)

Svidde akkurat av 5,68 kroner på 10 svamper! Syns fortsatt det er skummelt å handle på ebay :P

Ingen grunn til det! Har handlet på eBay i 9 år nå, og enda ikke blitt snytt. Har vært ting som ikke har kommet frem en gang i blant, men har alltid fått pengene tilbake. Skjønner dog at det blir skummelt når man bruker de summene som disse svampene koster :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også endel slike kina svamper, noen her som har tips til hvor det er genialt og bruke svampene? :)

På alle harde, ikke-lakkerte overflater. Nevner i fleng; vask, dusj, flis, keramisk topp, stålgryter osv.

...Nanosvampen er noe større og derfor bedre å holde i, samt at den har den robuste grove blå siden.

Det finnes store varianter på eBay også, her! 28 x 11 cm burde holde for de fleste :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får prøve disse her også da! Kan jo ikke bestille noe mindre enn 200 :) fruen får 2-3 stykker til bad.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive