BørBørson

Blanding av såper i skumkanon

Heisann,

Har skaffet en vårpakke fra Scandicshine.

De er 2 såper i pakken Bilt-Hamber Autofoam og Citrus wash and gloss.

På step 2 etter prickbort skal følgende gjøres.... linjen nedenfor er klippet ut fra Scandicshine sine sider.

2: Skumlegg bilen med foam cannon og Autofoam + litt Citrus wash and gloss, la virke i 5-7 minutter

Mener de at Bilt-Hamber Autofoam og Citrus wash and gloss skal blandes i beholderen til foamkanonen, med en mye større andel Bilt-Hamber Autofoam? Noen som har tips om blandingsforhold?

Bruker dere ren såpe i beholderen til foamkanonen? Jeg tipper det også skal være vann?

Jeg har både surfex HD og prickport. Anbefales det å bruke et av produktene av gangen å deretter skummlegge, og vaske av for neste før det andre produktet taes i bruk? Eller er det bare å bruke prickbort, og deretter legge på surfex HD utenpå prickbort og deretter skumlegge?

Ble noen spørsmål denne gangen også :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kort ssgt så fjerner PB skitt og surfex fjerner det som kan ligge igjen; trafikkfilm! :)

Jeg skumlegger ofte over begge disse to.

Når det gjelder blsndingsforhold så kan du prøve deg frem, men 50% av innholdet i beholderen ksn være vann. Prøv derfor f.eks å bland 25% citrus wash and gloss og 25% autofoam f.eks og 50% vann.

Det med vsnnmengde kn du nok variere litt og finne ut hvor mye du selv føler er nok. Du kan jo også stille ned hvor mye såpe om skal gå igjennom mes skruen på toppen av kanonen. Full åpning på skitten bil, og liten åpning på rask vask f.eks!

Men nyt synet av tjukt skum på bilen om du ønsker! :)

Edit: skrifeleifer! a blir til s i noen ord! :/

Skrevet fra min iPad

Endret av Meringdal
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG CW+G gir alene veldig tykt skum, men rengjør ikke best. Bilt-Hamber gir tynnere skum, men rengjør bedre. En blanding av de to bør jo i teorien være gull.

Jeg synes nok Autofoam rengjør tilstrekkelig alene, og ville helt klart valgt den fremfør CG CW+G i skumkanon. I bøtte derimot er CG overlegen. Den gir veldig god glid, er utrolig drøy og gir lakken en blank boost.

Et godt 3. alternativ er å legge SurfexHD med lavtrykkskanne og kun ha CG CW+G i skumkanon etterpå for å unngå tynnere skum. Tynnere skum er resultatet ved å blande de to såpene i skumkanon.

Tykt skum er artig, men det alene rengjør ikke så bra. Det ordnes med f. eks SurfexHD, men en må legge et lag produkt ekstra på den måten.

Det kjappeste og mest effektive er ren Autofoam i kanonen, og justere blandingsskruen. En slipper å blande den ut med vann, og en kan skumlegge mange biler før refill av flasken.

Skumlagt med bare Bilt-Hamber Autofoam:

IMG_9856.jpg

IMG_4809.jpg

CG CW+G over SurfexHD 1:5

IMG_0202.jpg

IMG_1733.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive