erikstein

Forslag til 1-stegs på 2012 Focus Panther Black

26 innlegg i emnet

Har satt av helga til min egen bil... :)

Den er vasket DNC-style siden den var ny, men småriper blir det uansett i en bruksbil.

Ingen RDS av betydning (noe småtteri ved en dør). En del holos fra klargjøring har jeg oppdaget i løpet året. Vaskeriper er det smått med, men noe er det. Alt i alt er lakken bra uten mye skavanker.

Det jeg egentlig lurer på er forslag til en god 1-stegs kombo til denne? Eventuelt om absolutt nødvendig, 2-stegs..

Har følgende tilgjengelig:

Maskiner: Flex DA + Flex roterende + Bilxtra DA (minner litt om Das-6 Pro, men 710w motor).

Pads: Scholl Gul, lilla, sort og orange

Polish: Scholl s3, s17 og s30 + SW Cleaner Fluid Professional Regular

Voks blir SW Shield.

Av de S&S jeg har lest angående Ford-lakk har jeg fått en forståelse for at den sannsynligvis er medium myk og ganske varmesensitiv?

Jeg ser for meg Flex DA + orange pad og enten S30 eller SW Cleaner Fluid Pro.

Vil selvsagt kjøre noen kombotester, men har ikke lyst til å klø meg mer i ræva enn nødvendig for å si det slik...

Håper at SW og orange pad skal gjøre nytta..noen formening om den i forhold til 1-stegs?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe særlig erfaring med Swissvax, men S30 og orange på DA er jo en fin kombo hvis det ikke er så mye som skal taes :) .. Kan evt. kjøre S17+ også hvis S30 ikke skulle ta det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er egentlig klar for den kombotesten i morgen, men vil gjerne prøve SW polish..

Kan den sammenliknes med S30?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er egentlig klar for den kombotesten i morgen, men vil gjerne prøve SW polish..

Kan den sammenliknes med S30?

Har ikke prøvd SW polish, men sort pute og s17+ funket fint som en enstegs på min bil. Mitt første forsøk på maskinpolering, men etterlot seg ingen hologrammer og var greit å jobbe med :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg to gode forslag, takk :)

Etter litt mer søking fant jeg ut at Brynjar anbefalte (i 2010, men allikavel) SCF med orange scholl.

Han anbefalte å prime pad'en først, enten med mye produkt eller med annen egnet primer.

Endret av erikstein
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter noen Panther Black dævler så anbefaler jeg DA-kjøring her med S30 og Orange. Pass på varme og la panelet være i fred før du buffer av overskytende polish. Men ved et par anledning har jeg opplevd dævelskap med DA også, og da var løsningen roterende, S30 og Orange på lav RPM og minimalt med trykk. Varmesensitiv dævel-lakk som er sensitiv for MF også.

S40 og CFP med Orange gav faktisk forskjellige resultater på den siste PB'n jeg tok - S40 avsluttet nydelig, CFP hologrammer deluxe. Men S30+ med Orange Scholl / über tok _alt_ på kjerra, og siste runde med minimalt trykk og rpm rundt 1000 avsluttet også perfekt.

edit: ikke kjør Flex DA, den har tvungen rotasjon og vil nok muligens lage problemer for deg.

Endret av Essiek
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

edit: ikke kjør Flex DA, den har tvungen rotasjon og vil nok muligens lage problemer for deg.

I second this. Flex DA har laget krøll på slike for meg og. En super maskin, så det er lakken som er problemet: ikke maskinen. :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, nå blei jeg nervøs her.. Hehe. Tok panser i går med sw og oransje scholl med godt resultat.

Sprer på 1, så rett opp på 4 og tre pass med rundt 3-4kg press. Nesten ikke press på siste. Venta til panelet var avkjølt før jeg buffa av. Kontrollspray og halogenlampe etterpå avslørte ingen hologram..

Er det en god teknikk for å avsløre holos kanskje? Jeg trodde lys fra flere vinkler etc avslørte det greit?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kraftig led lykt eller kamera med blitsen på avslører ofte ting jeg ikke ser med halogenlamper.

led lykta mi gikk fyken her om dagen. så nå bruker jeg faktisk lommelykta på telefonen. den bruker samme lyset som blitsen. funker som ei kula å finne kjipe ting på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da prøver jeg den. Det er jo ganske greit lys i pæra på en samsung s3..

Skal bare hive i meg noe frokost, også dra en tur opp..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten oppdatering samt litt tips..

Som flere av dere guruer forutså ville det bli holos med Flex-DA. Dog ikke så mye som jeg var redd for, men i sollys er det noe på dører, dvs panel som er av metall.

Har gjort meg følgende erfaringer.

1. Ekstremt varmesensitiv

2. Scholl S17 og lilla pad korrigerer bra, men det blir sticky etter 2 sec. Greit rydde småriper med.

Skal ta en ny runde på den med DA til helga, Er Scholl S30 på orange PAD ok? Har som sagt CFP men også SW CF Finish.

Ser for meg eventuelt 2 komboer jeg kan kjøre:

1. Scholl Orange + s30

2. Scholl Orange + SW CF Finish

Hvem er å anbefale?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville kjørt orange scholl + s30ec.

Vente lenge før du buffer panelet, slik at det rekker å kjøle seg ned.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Knutis her. S30ec / S30+ og orange, pass på varme og press. La panelet kjøle seg ned skikkelig også ja. PB er noe av det mest varmesensitive jeg har vært borti... men grei å korrigere så lenge man passer på varmen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får inn en slik om noen uker jeg også, og har enda mareritt om den forrige. :P

Alt jeg prøvde ble sticky og polishen "brant" seg selv på DA.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er d stor forskjell på de forskjellige fargene, trodde stort sett det var klarlakken som ble behandlet, spesielt siden d er snakk om en overfladisk 1-stegs...

Spør fordi jeg har en 2012 s-Max i brisbane brown som jeg skal ta etter hvert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være veldig stor forskjell fra farge til farge, fordi klarlakken ikke nødvendigvis er den samme.

Ikke engang to forskjellige farger trenger å komme fra samme fabrikk (varierer fra merke til merke).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sporer litt av her men er det kun den sorte Ford lakken som er kranglete eller gjelder dette flere farger fra Ford?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brisbane er god å jobbe med. PB 2008-2011 har (av de 7 jeg har tatt) alle sammen vært plaget av varmesensitivitet. Den ene brisbane var smooth og fin. Medium++ (grensa mot hard), s30+ og orange scholl "glei" fint over og korrigerte mye på roterende, S30+ og grønn über på DA ble fin-fint og holofritt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det Scholl s30 og orange pad på DA.

Takker for tilbakemelding..da har jeg jo noe å "glede" meg til.. Valgte egentlig bilen i Brisbane brown..kjerringa ville ikke ha den og jeg måtte velge sort.

Legger skylda på hu :)

Satser på at jeg får tatt den i helga...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk avsindig mengder med MF! Måtte sette på en vaskemaskin for å få ferdig en PB i fjord. Prøv CFP Regular og myk pute for avslutning. Lite press og roterende fungerte bra etter det jeg kan huske.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive