Emil

Hva er forskjellen (menserna)

43 innlegg i emnet

Heisann! bare lurte på hva som er forskjellen på Menzerna PO 106FF og Menzerna PO203S Power Finish, vurderte også å skaffe meg Menzerna Power Gloss Compound S34A men regner med at de andre tar vanlige vaskeriper ol. eller er det greit å kjøre på med s34a alikevel ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer helt ann på i hvilken stand lakken din er. Cluet er at man alltid skal prøve den minst aggressive komboen først for å unngå å fjerne unødvendig mye lakk. Regner med Power Finish etterfulgt av f.eks P085RD Final Finish skal gjøre jobben. Power Gloss S34A er den groveste. Husk også riktig pad :)

PO 106FF er forresten mindre grov enn Power Finish. Power Finish ligger mellom SIP og 106FF i cut, men skal avslutte like bra som 106FF.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Powerfinish med gul sonus og 85RD med blå sonus vil nok være en fin combo :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lakken er i ganske bra stand sånn sett, er noen vaskeriper men ikke noen veldig markerte som du ser i mørket. blir ganske litt for grovt å gå på med S34A da, hvilke padder ville du anbefalt da? jeg har cyclo pads grønn og gul vurderer og kjøpe noen større padder. Jeg synes de blir veldig små for store områder

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Ketil skriver ovenfor. De er veldig gode :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken maskin har du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå husker jeg ikke helt hva maskinen heter men det er en fra Bilxtra, en gul en.. Ikke en spesielt dyr maskin men for meg som er ganske ny holder det massevis. Men har en 3,5" backinplate

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger en større bakplate til den. Hva slags gjenger er det i maskinen? Denne er veldig bra (myk og lett å jobbe med) og passer til Sonus-padsene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta sonus pads, de er gode og billige! Gul og blå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei:) Takk for hjelpen, men tenkte på de stedene det er vanskeligere og komme til, skal jeg bare bytte backing platen og gå over til de mindre paddene, det går vel bra med de paddene som jeg har til steder det ikke er så lett og komme til. har som sagt gul og grønn cyclo pads

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Okei:) Takk for hjelpen, men tenkte på de stedene det er vanskeligere og komme til, skal jeg bare bytte backing platen og gå over til de mindre paddene, det går vel bra med de paddene som jeg har til steder det ikke er så lett og komme til. har som sagt gul og grønn cyclo pads

Jepp :) Så benytter du Scholl-bakplaten og Sonus-padsene på større overflater.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, takk igjen da prøver jeg på det:) Men sånn kort innpå mens jeg har dere her;) Er Pinnacle Signature Series II Carnauba Paste Wax en bra voks til å være så billige eller burde jeg koste på meg en bedre voks ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du 200 ekstra, så gå for Chemical guys 5050! Verdt hver 50 øring :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal være god den, men nå på vinteren vil jeg anbefale en lakkforsegling (f.eks Chemical Guys Jetseal eller DG111) eller en litt mer holdbar voks som Collinite eller Swissvax Shield. Jeg har dog bare prøvd Duragloss 111, men det er kjempebra :)

Svarer mye over hverandre vi Ketil..hehe..Sorry :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke like greit med SIP og 106 enn Power finish og 106?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir bra:) trur ikke jeg koster på meg lakkforsegling.. Bilen står inne om vintern så pleier å ta en shine på den på høsten og la den stå under trekket til været kommer seg:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det sånn kan du sikkert få en liten skvett med sealer av meg.. en ss holder ca til en bil.. hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Er det ikke like greit med SIP og 106 enn Power finish og 106?

Powerfinish og 85RD :)

Jeg ville tatt Chemical Guys 5050 ja, når den skal kose seg inne så!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Powerfinish og 85RD selv om hard klarlakk?(audi)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, de er laget for ripebestandige klarlakker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive