Gå til innhold

Fjerne vaskeriper pluss litt dypere riper


AudiQ4etron

Recommended Posts

AudiQ4etron

Har en BMW 320d XDrive Touring 2012 som skal få en skikkelig vask og polering. Etter en lang og kald vinter er det helt klart nødvendig. Fargen er Le Mans blå med gråsorte M-felger i 18. Har bestilt In vaskestøff fra en av Detailers Club samarbeidpartnere og nå trenger jeg noen gode råd om hvordan man best får bort vaskeriper og samtidig bevarer lakken for fremtidig slitasje. Denne blåfargen viser nemlig alt som måtte være av riper etc. Tar i mot alle gode tips og erfaringer. Håper også andre har nytte av disse tipsene. Er en newborn i dette gamet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Må si jeg synes at 100 lappene imellom 500w og pro maskinen er absolutt verdt pengene. Jeg har testet begge maskinene og forskjellen er stor! Pro er mye sterkere.

Sammen ligner du med prisen hos Bilnerden så skiller det ca 200kr mellom disse maskinene.

Det skal nevnes at Pro versionen som SS selger er en annen en enn den Bilnerden selger. Den SS selger skal være litt sterkere enn Bilnerden sin igjen. Derfor er pro versionen hos SS dyrere enn den som BN selger.

Det er BN sin som jeg har testet.

Jeg sier ikke at 500w maskinen er dårlig, men hvis man legger til noen få kroner når man først kjøper så fpr du mer for pengene.

Velkommen til DCN Daniel (ser du har hvert leser her en god stund før du har "gitt lyd" fra deg) :)

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel V

Jada, måtte jo gi en lyd fra meg en eller annen gang :) Deilig å være på et forum å kun være bruker også :)

Men ja, det er sikkert ikke dumt å legge i noen 100-lapper å få den andre. De hadde ikke den med seg på Oslo Motorshow, så jeg måtte ta til takke med 500w :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AudiQ4etron

Fått noen tips nå syntes jeg. Har bestilt maskin pluss diverse poleringsmiddel og da er det bare å vente på varene å sette i gang.

Bestilte varer:

Chemical Guys Jetseal

Chemical Guys Fluffer

Chemical Guys Softest Applicator 3pack

Scholl Concepts S17+

Swissvax Pneu Matt

Swissvax Autobahn

Swissvax Pneu Brush

Swissvax Detail Brush

Swissvax Wheel Brush

Krauss 500w begynnerpakke

Pluss vaskemidler nevnt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AudiQ4etron

Her er hvordan felgen ble etter behandling med Iron-X. Brukte børste og Detail Brush for felger og avsluttet med bruk av såpe fra Cemical Brothers.

post-6064-0-33166600-1365865687_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hvordan felgen ble etter behandling med Iron-X. Brukte børste og Detail Brush for felger og avsluttet med bruk av såpe fra Cemical Brothers.

Er det ikke morro når man har rette utstyret? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...