Gå til innhold
sveigis

Hvilket Meg produkt til maskin polering?

Recommended Posts

sveigis    0
sveigis

Hei.

Skal til å shine opp bilen min nå til uken .Har da litt spørsmål til dere:

Etter jeg har gått over bilen med Biltema to hodet med Sonaxpads og Meg Ultimate Compound,hvilken Meguiars polering skal jeg da bruke etter dette?,helst da en jeg kan bruke på maskin.

Voksen jeg skal ha på etter poleringen ,har jeg kontroll på.

Vil gjerne bare ha greie på hvilken maskinpolish fra Megs.jeg skal bruke,og da selvfølgelig hvilken type pad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Olsen    13
Olsen

Du trenger ikke å bruke noe mer polish etter ultimate compund. (men om du vil kan du jo selvfølgelig.)

Jeg har tatt min bil med biltema tohodet DA med sonax pads og ultimate compund. Så surfex hd og spylt av, tørket og så voks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jan-H    17
Jan-H

Hvis du er ute etter noe du får kjøpt over disk de fleste steder i landet er SwirlX neste steg etter Ultimate Compound. Dette er "forbrukerversjonen" av #205 og kan brukes med maskinen du har. Om dette er nødvendig kommer helt an på lakken og resultatet du får etter UC. UC vil i mange tilfeller etterlate en finish som er klar for LSP.

Du kan mest sansynlig bruke samme type sonax pads med swirlX (siden de er lett tilgjengelig i butikk), men bruk et friskt par, ikke et som er mettet med UC ;)

Hvis du ikke ser noe forskjell etter swirlX på et testområde er det ikke nødvendig å gå over hele bilen. Fjern oljene etter SwirlX med kontrollspray eller isopropanol blandet 50/50 med batterivann og inspiser testområdet i solen eller med led-lykt og stol på øyet ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Ultimate polish er den finere motparten til ultimate compound. Men du trenger ikke den hvis du ikke har speiellt myk lakk. Da duger UC etterfulgt av voks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jan-H    17
Jan-H

Mighty har rett. Ultimate polish er basert på MG #205 (Meguiar's finpolish i proffserien). SwirlX har samme type slipemidler men er oppgitt til å ha litt mer cut (samme eller mer som #83)

Ultimate polish inneholder mer oljer enn swirlX.

Her er en tråd om produktene

Denne sier ikke noe om UP siden det er et nyere produkt og tråden er fra 2008 (!), men den ligger da rett til høyre for #205.

Det kan virke som en jungel av produkter, gjelder å ha tunga beint i munnen :P

Edit: Link om UP

Endret av Jan-H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sveigis    0
sveigis

Se her ja,masse gode svar.

Lakken på bilen er Islandgrun met,. Bmw 535i e34.

Jeg vet ikke om den lakken er hard eller myk,men det vet nok dere proffe.

Men hvis jeg sier at jeg går for Ultimate Compound,Megs 205 evnt(Ultimate polish istedet for 205) og avslutter med en god voks,er jeg i rute da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Da er du nok i rute ja :) Bilen din har sannsynligvis ganske hard lakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sveigis    0
sveigis

Så nok et dumt spørsmål for enkelte men viktig for meg...

Skal jeg legge ultimate polish på med den 'avanserte' to hodete maskinen min og evnt. Hvilken fart må jeg ha og trykk altså hardt ned mot flaten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sveigis    0
sveigis

MG #205 og grønn Uber.

Med da maskin eller type "vinkelsliper"?

En annen ting jeg lurer på,er Meg 105 det samme som Ultimate Compound ,bare i en mer "Proff" utgave?

Mange rare spørsmål her men vil bare være sikker på hva ting er før jeg begynner,sånn at bilen ikke ser ut som et europakart etter jeg er ferdig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Olsen    13
Olsen

Her kan du se en oversikt over rekkefølgen på noen meguiars produkter: http://www.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?28407-Aggressiveness-Order-for-New-Consumer-Products-This-will-surprise-you!

Her er en tråd om cut scale her på forumet: http://www.detailersclub.no/forum/topic/5184-cutskala-paa-diverse-produsenter/

MG#205 på grønn uber på DA maskin tipper jeg bernhard mener vil være en fin avslutning etter ultimate compound.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mossefix    0
Mossefix

Håper det går greit at jeg låner tråden din til et spørsmål! Skal selv bruke Da maskin til å korrigere lakken med ultimate compound, for å så bruke ultimate polish for å få litt mer glans i lakken. Er det da nødvendig å bruke DA med den også, isåfall er det stor forskjell å ta polish på for maskin enn for hånd? Samme spørsmål angående voks? Takker for svar :D

Endret av Mossefix

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Med da maskin eller type "vinkelsliper"?

En annen ting jeg lurer på,er Meg 105 det samme som Ultimate Compound ,bare i en mer "Proff" utgave?

Mange rare spørsmål her men vil bare være sikker på hva ting er før jeg begynner,sånn at bilen ikke ser ut som et europakart etter jeg er ferdig :)

#105 og UC har overhodet ikke samme cut, så er ikke helt enig i den sammenlikningen. Men UC er nok det en finner av Meguiars sine forbrukerprodukter som har mest cut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig