Gå til innhold

Beskytte alu-felg


SK901

Recommended Posts

Hei,

har en Brabus Monoblock IV felg som har vært på reparasjon for kantskader. Felgen ble fin, men fikk felgen ulakkert tilbake(klarlakk). Det har resultert i oksiderte felgkanter, som gjorde felgen verre enn utgangspunktet...

I går polerte jeg ned kanten med Autosol ved hjelp av Mothers Power Cone. Nå som den er shiny, hva skal jeg gjøre for best mulig beskyttelse? Er det vanskelig å legge klarlakk på egenhånd? Har f. eks Swissvax Autobahn liggende, men vil helst ha noe som gir langvarig beskyttelse..

Takker for tips.

Endret av Bjerha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg ville lagt Autobahn og passet på å ikke bruke for sterke middler på felgene ved vask. Da varer Autobahn en god stund.

Når du har Autobahn løsner skitten lett, så du kan egentlig vaske hjulene med samme metode som du vasker resten av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Collinite 845 på mine felger i vinter. Vannet perlet fint av det meste av vintern. Begynte bli litt mindre igjen nå i mars.

Da er det stort sett vasket med Sonax felgrens og skum hver gang. Så har de fått prickbort et par ganger oog litt IronX en gang. En vask med bensinstasjonens forvask, vet ikke hva avfetting etc som var i den.

Holdt bedre enn jeg trodde på forhånd. Ikke etterbehandlet siden jeg la det på i høst. Husker ikke helt når det var men siste del av september/tidlig oktober.

Endret av borgern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ScottNicholas

Klarlakk går desverre ikke. Det går ikke ann å legge klarlakk på overflater som er polerte med voksmidler/pussemidler. Men er noen svært få som har teknologi og mulighet å polere aluminium via vibrasjon og pussekuler, og da har mulighet å legge klarlakk på. Har kontakt med et firma i England som kan utføre dette, men er en kostnad å sende felgene frem og tilbake.

Ville bare lagt på voks i ditt tilfelle.

Endret av ScottNicholas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgvoks et par ganger i løpet av sesongen holder. Mine gamle brock b4 replica felger hadde klarlakk på som flasset. Jeg fjernet all klarlakk, polerte kantene med autosol og la på biltema voks på spray. Det holdt lenge, ingen oksidering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...