Gå til innhold

Minitest av vaskehanske fra Bilnerden


Christer

Recommended Posts

  • Moderatorer
Christer

For noen uker siden fikk jeg en vaskehanske av hgnubel, som hadde fått den av Bilnerden for testing. Jeg fikk da det ærefulle oppdraget å teste denne vaskehansken og komme med mine meninger om den.

Jeg glemte selvsagt å ta bilde av den før den ble brukt, og siden alt jeg har av dingser med linse er tomt for batteri får jeg ikke tatt bilde av den nå heller. Ikke vet jeg om Bilnerden vil ha den avbildet heller, så jeg avventer litt til Kristian sier om det er greit. :)

Anyway, here goes:

Minitest av vaskehanske:

Utseende:

Formet som en vott med tommel. Tykk, myk ull. Ganske stor hanske, selv for mine over gjennomsnittet store hender. Elastisk bråt, som er litt slapt i strikken.

Vaskeegenskaper:

Gled greit over lakken. Ny og ukjent såpe for min del, så godt mulig jeg blandet litt tynt. Holdt greit på vannet i pelsen, holdt altfor godt på vannet inni hansken. Vannet jeg vasket med var iskaldt, så det var litt ubehagelig at den holdt så mye vann inni hansken, og det førte til at jeg flere ganger måtte tømme den for vann. Med varmt vaskevann vil ikke dette være noe problem.

Kvalitetsfølelse:

Selve votten er godt sydd sammen og kvaliteten på ullen og skinnet inni virker å være bra. Sømmene er helt på det jevne.

Sømmen som holder bråtet sammen med selve hansken virker litt mer som en ettertanke og stingene står noe langt fra hverandre. I tillegg raknet den da jeg tok tak i bråtet for å dra den lenger inn i labben igjen.

Konklusjon:

En helt grei vaskehanske som gjør jobben. Kvaliteten er midt på treet totalt sett, og det blir interessant å se hvor lenge sømmene varer etter noen gangers bruk og noen runder i vaskemaskinen.

Foreløpig karakter: 6/10.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Moderatorer
Christer

Oppdatering:

Brukte denne her igjen da jeg vasket konebilen 20. mai, og den holder på å falle fra hverandre. Sømmen mellom selve hansken og det elastiske bråtet ryker, og skinnet i selve hansken deler seg og ser lite delikat ut.

Brukt to ganger, altså, har ikke vært i vaskemaskinen, bare blitt skylt godt for hånd under rennende vann og hengt til tørk på tørkestativ.

Skal gjøre et forsøk på å lappe den sammen igjen, men inntrykket er at dette er en ganske trist greie.

Oppdatert karakter: 3,5/10.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg synes 3,5 av 10 er en ganske høy karakter mtp at den basically faller fra hverandre uten bruk. Etter min mening er dette en soleklar 1'er da den burde holdt vesentlig lenger utifra det du beskriver. Dette er jo på trynet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørgelig lesning.. litt kjedelig å få en ting til test som faller fra hverandre ved andre bruk.. da er vel kvaliteten LANGT under "midt på treet" i allefall. èngangs-hanske du har fått? :P

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Den har ikke falt helt fra hverandre enda, og resten av hansken er jo god og gjør jobben. Jeg er usikker på om jeg skal bruke den en gang til før jeg prøver å reparere den eller om jeg skal reparere den først... men uansett burde den holdt vesentlig lenger, ja.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør vel gjerne stå på pakken at det trengs sykunnskaper for å holde den vedlike da?

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har ikke falt helt fra hverandre enda, og resten av hansken er jo god og gjør jobben. Jeg er usikker på om jeg skal bruke den en gang til før jeg prøver å reparere den eller om jeg skal reparere den først... men uansett burde den holdt vesentlig lenger, ja.

Kan jo hende du har fått en hanske fra ett dårlig parti? Ikke vet jeg, føler meg dog sikker på at Bilnerden tar den tilbake og gir deg en ny en om du spør, så slipper du å dra frem sysakene hver tredje gang du bruker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Bør vel gjerne stå på pakken at det trengs sykunnskaper for å holde den vedlike da?

Alle har vel hatt nok heimkunnskap til å klare å sy sammen en vrengt sau, vel? :)

Kan jo hende du har fått en hanske fra ett dårlig parti? Ikke vet jeg, føler meg dog sikker på at Bilnerden tar den tilbake og gir deg en ny en om du spør, så slipper du å dra frem sysakene hver tredje gang du bruker den.

Jeg har fire andre vaskehansker i ull samt en chenille noodle-mitt, så hvis den går helt i oppløsning gir jeg den til hunden så han kan leke med den :)

Det er begrenset hvor mye innsats jeg gidder legge ned i å fikse noe som ikke vil fikses, men den skal få én sjanse til å holde seg i sitt gode skinn.

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har vel hatt nok heimkunnskap til å klare å sy sammen en vrengt sau, vel? :)

Nå ANER ikke jeg hva dere drev med i "heimkunnskap", men når jeg var ung innebar heimkunnskap å lage mat.. Ikke sy :)

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire andre vaskehansker i ull samt en chenille noodle-mitt, så hvis den går helt i oppløsning gir jeg den til hunden så han kan leke med den :)

Det er begrenset hvor mye innsats jeg gidder legge ned i å fikse noe som ikke vil fikses, men den skal få én sjanse til å holde seg i sitt gode skinn.

Sant nok det :)

Nå ANER ikke jeg hva dere drev med i "heimkunnskap", men når jeg var ung innebar heimkunnskap å lage mat.. Ikke sy :)

Lagde du ikke innbakt lam??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Nå ANER ikke jeg hva dere drev med i "heimkunnskap", men når jeg var ung innebar heimkunnskap å lage mat.. Ikke sy :)

Jeg husker da for pokkern ikke hva de forskjellige fagene verken het eller inneholdt... men jeg mistenker at heimkunnskap innebar matlaging, ja. Håndarbeid da. Jenteutgaven av sløyd. Jeg lærte hvertfall å sy både for hånd og med maskin, samt strikking og mye annet fjas jeg sikkert får bruk for før jeg aner :P

Sant nok det :)

Lagde du ikke innbakt lam??

Mat og vaskehanske i samme operasjon. Bedre blir det ikke. ;)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette er den Eurow mitten, så har jeg hatt 2 av dem. Den første holdt 3 vask, gav beskjed og fikk ny. Den nye holdt nøyaktig en vask før den falt fra hverandre. Da gadd jeg ikke mer å kjøpte noe annet. Hadde sikkert fått pengene igjen om jeg hadde spurt, men orket ikke. Anbefales ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bilnerden.no

Bare for opplysningens skyld så var dette en testmitt av en vaskehanske vi har vurdert å ta inn i sortimentet vårt, sammen med 2 andre typer. Ingen av disse selges per nå i vår nettbutikk, men vi har fått svært gode tilbakemeldinger, spesielt på de 2 andre typene.

Det var ikke vår intensjon at testen skulle ut offentlig i og med at det er en hanske som ikke er mulig å få tak i eller til salgs hos oss. Testen har liten betydning for andre.

Bare så det er nevnt så er dette på ingen måte kritikk til Christer, da jeg setter veldig pris på testen som er utført :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Bare for opplysningens skyld så var dette en testmitt av en vaskehanske vi har vurdert å ta inn i sortimentet vårt, sammen med 2 andre typer. Ingen av disse selges per nå i vår nettbutikk, men vi har fått svært gode tilbakemeldinger, spesielt på de 2 andre typene.

Det var ikke vår intensjon at testen skulle ut offentlig i og med at det er en hanske som ikke er mulig å få tak i eller til salgs hos oss. Testen har liten betydning for andre.

Bare så det er nevnt så er dette på ingen måte kritikk til Christer, da jeg setter veldig pris på testen som er utført :)

Åfaen, den skulle ikke være offentlig? Shit, det var ikke meningen å ... jeg vet ikke hva. :blush:

Det kunne jo hgnubel sagt noe om da han gav meg den, men nå er hvertfall katten ute av sekken og musene danser både på bordet og i veggene.

Da det er sagt, så har jeg lagt merke til at det ikke har vært noen andre som har kommet med offentlige tilbakemeldinger på disse testhanskene, men har tenkt at folk er like sløve som meg og at det sikkert kommer noen etterhvert.

Om dette er den Eurow mitten, så har jeg hatt 2 av dem. Den første holdt 3 vask, gav beskjed og fikk ny. Den nye holdt nøyaktig en vask før den falt fra hverandre. Da gadd jeg ikke mer å kjøpte noe annet. Hadde sikkert fått pengene igjen om jeg hadde spurt, men orket ikke. Anbefales ikke!

Som Kristian@Bilnerden skriver er dette en prøve på en vaskehanske de vurderer (etter at jeg har slaktet den kan man vel si "vurderte") å ta inn. Jeg aner ikke hvilket merke/produsent det er som står bak den, og jeg har heller ikke testet EuroW sine ullvaskehansker og har dermed ikke noe sammenligningsgrunnlag.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Jeg fikk heller ikke med meg at det ikke var ment offentlig, men det vi sitter igjen med nå er at denne mitten var dårlig og at Bilnerden er lur nok til å la uavhengige (altså, som ikke skal tjene penger på salget) sjekke kvaliteten på varer de vurderer å selge...

Så lenge det kommer tydelig frem som både Christer og Bilnerden skriver at dette var en prøve av et produkt som Bilnerden verken før eller nå selger så håper jeg ingen stor skade er skjedd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto i invitasjonen til testing av vaskehanske at han ønsket tilbakemeldinger på PM. Se Bilnerdens førstepost av 12. Mars i emnet.

Men som Kristian sier så dette ment som pre-test og at det derfor ikke er sikkert at produktet kommer til å se markedet.

Når dette er sagt så synes jeg det et lite som slår BN's spesialsvamp. Billig, og etter 50+ vask med samme svamp kan jeg fortsatt ikke se bruksmerker av den. Nok offtopic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det sto i invitasjonen til testing av vaskehanske at han ønsket tilbakemeldinger på PM. Se Bilnerdens førstepost av 12. Mars i emnet.

Jeg leste ikke så nøye igjennom der siden jeg ikke bestilte noe og dermed ikke fikk vaskehansken direkte fra Bilnerden. hgnubel bestilte noe og jeg fikk vaskehansken av ham uten instrukser av noe slag, og siden hukommelsen min ikke er hva den kunne ha vært husket jeg bare at han ville ha tilbakemeldinger, så da snekret jeg en minitest.

Jeg tror uansett jeg har drept alle muligheter denne hansken hadde for å havne i sortimentet hans... :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...