Gå til innhold

Karcher skumkanon


isrihel

Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter en skumkanon til min min Karcher høytrykksspyler, ser at Jernia selger en til kr 259,-. Er det noen som vet om denne er noe bra eller andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bayersk-mach-werk

den skal være grei har jeg nettop fått svar fra en annen her på dcn, så jeg skal ihvertfall ta turen innom å kjøpe med meg en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Noen som vet blandingsforholdet som er ut av disse kårcher skumkannonene ?

Jeg målte eng gang i tiden og mener å huske at det er samme blandingsforhold (1:13) som "den dyre" med skruen justert på maks.

Mål gjerne selv for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hvordan måler du det ? Sikkert ett dumt spørsmål , men .

Fyll opp beholderen med såpe. Noter volum på beholder. Spyl ned i en bøtte f.eks. 5 liter. Sjekk hvor mye som er igjen i beholderen. Så litt enkel matematikk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Fyll opp beholderen med såpe. Noter volum på beholder. Spyl ned i en bøtte f.eks. 5 liter. Sjekk hvor mye som er igjen i beholderen. Så litt enkel matematikk :-)

Helt riktig, men ved måling kan man du fylle rent vann i beholderen. Ikke så lett å måle når bøtten er full av skum. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne selv og den er grei, Har ikke gjort noen vitensakpelige tester men pleier og ha 50/50 vann og autofoam og kanskje en dæsj bøttesjampo. Så skrur jeg på blande skruen etter behov men har den ofte på max.

Virker som andre blander den mer ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Jeg har og en karcher høytrykkspyler, jeg ser den lokale selgeren selger denne for 200 kr. Er denne grei eller anbefales det å kjøpe en annen ?

Hvist du koster på deg 359 ,- ish så får du bilnerden sin litt billigere versjon. Den er så å si lik de dyrere til 599,-

I forhold til kärcher sin så ligger skummet mye lenger og blir en god del tykkere så produktet ikke bare renner rett av. Men husk at det ikke nødvendigvis er tykkelsen på skummet som fikser prewash :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_28_50&products_id=46

PS: Koblinger/overganger medfølger ikke. Vi har kobling til Foma, Kärcher, Nilfisk/Alto og Bosch på lager.

Så ja :)!

Da tror jeg at jeg heller legger til noen lapper til mercedesen :)

Men hvor mye ekstra koster overgang til Karcher ?

Blir kanonen litt løs i fisken med overgang montert på ( har erfaring med andre produkter som får adapter/overgang og blir løse/rikkeløse ) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg heller legger til noen lapper til mercedesen :)

Men hvor mye ekstra koster overgang til Karcher ?

Blir kanonen litt løs i fisken med overgang montert på ( har erfaring med andre produkter som får adapter/overgang og blir løse/rikkeløse ) ?

Hvis jeg ikke husker helt feil så koster overgangen ett sted mellom 49-69 litt usikker der da det ikke står noe om pris på dem hos bilnerden, scandicshine sin overgang koster 69 men der også 800,- for lancen!

Selv har jeg den litt mer kostbare versjonen med Karcher overgang. Den ble levert påskrudd og funker aldeles, ingen slingring på noen av dem, jeg har faktisk skrudd overgangen en runde counter for å kunne ha den litt mer levende så jeg får rettet dysen i så og si alle retninger da flasken blir som en pendel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...