isrihel

Prisforskjell Swisswax og Autoglym

Jeg er på utkikk etter poleringsmidler til min X3 og har tidligere brukt Autoglym produkter og har vært relativt fornøyd med dette.Ville i år prøve noe nytt f.eks Swisswax som mange anbefaler, men ser at prisen er jo flere ganger høyere enn Autoglym. Er Swisswax verdt denne prisforskjellen ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags produkter er du ute etter? Det er store forskjeller på forbrukerserien for håndbruk fra autoglym og proffserien fra autoglym. Det samme gjelder i grunn swissvax. Sistnevnte er mest kjent for sine eksklusive vokser. Men av poleringsmidler så bruker mange heller produkter fra f.eks scholl og 3M. Dette er da snakk om profesjonelle produkter til bruk med maskin.

Kan du forklare litt mer hva slags produkter du er ute etter? :) Hvis du er ute etter noe som f.eks autoglym srp som fyller en del swirls osv så tror jeg ikke swissvax har noe tilsvarende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, mener jeg. Det blir som å sammenligne Lada og Porsche for min del. Swissvax er best på stort sett alt. Jeg har prøvd en del fra Autoglym, og blir like skuffet hver gang. Swissvax har jeg produkter av for en femsifret sum, fordi jeg føler at produktene er verdt prisen. Det er heller ikke helt sant at Swissvax er dyrt, da produktene er veldig drøye i bruk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags produkter er du ute etter? Det er store forskjeller på forbrukerserien for håndbruk fra autoglym og proffserien fra autoglym. Det samme gjelder i grunn swissvax. Sistnevnte er mest kjent for sine eksklusive vokser. Men av poleringsmidler så bruker mange heller produkter fra f.eks scholl og 3M. Dette er da snakk om profesjonelle produkter til bruk med maskin.

Kan du forklare litt mer hva slags produkter du er ute etter? :) Hvis du er ute etter noe som f.eks autoglym srp som fyller en del swirls osv så tror jeg ikke swissvax har noe tilsvarende.

Takk for tilbakemelding! Jeg har en 1 år gammel BMW X3 så lakken er ikke

så ille, ønsker derfor en mild lakkrens, poleringsmiddel og så noe som beskytter

lakken

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkrens og polish er som regel samme sak. I allefall når det gjelder profesjonelle produkter. Swissvax cleaner fluid er vel det man kan regne som en mild lakkrens eller "før-voks-behandling" som er egnet til håndbruk. Men når det gjelder lakkrens/polish så er resultatet alltid bedre med en DA maskin enn for hånd. Skaffer du deg en enkel maskin kan du ta steget opp til cleaner fluid professional og få et helt annet resultat.

Når det gjelder voks står valget helt åpent :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax CFP - Cleaner Fluid Professional kommer i 4 varianter: CFP Strong, CFP Medium, CFP Regular og CFP Finish

Regular eller Finish bør alltid brukes før Swissvax voks legges. CFP Strong korrigerer nesten like mye som Scholl S03 - trenger du enda grover er Menzerna FG400 et god valg. All polish er "lakkrens", det er bare snakk om hvor mye vaskeriper du ønsker å fjerne som avgjør hvilken du går for.

Med en DA maskin og hard lakk kan du trygt bruke CFP Medium og så CFP Finish før voks. Er det lite riper bruker du CFP Regular - dette er trygge kombinasjoner (variert med medium/myk pute). Så for å gjøre det enkelt så holder du deg til en merke polish og finner ut hvordan den fungerer på din lakk.

Skal du bare ha en polish vil CFP Regular sammen med en Swissvax voks være alt du trenger (for å gjøre det enkelt). Jeg har testet mye forskjellig voks, men det som slår meg hver gang er at Swissvax sine vokser ikke legger igjen typiske voksrester i trange steder (emblemer, lister etc). For meg er det utrolig viktig at voksen er lett å legge, lett å bøffe og gir minst mulig ekstra arbeid med å fjerne. Samt at selvsagt holdbarhet og glans er bra (se på Insignis BAS edition og f.eks Consorso).

Endret av ColdFusion
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive