Gå til innhold

Stihl RE 163 Plus


MikaelØ

Recommended Posts

MikaelØ

Skattepenger betyr ny HT spyler.

Noen som har Stihl spyler? holdbarhet? kvalitet?

Valget står mellom Stihl 163 PLUS og Karcher K5 car. Prisforskjellen er STOR, men jeg skal ha den i mangen år fremover !

Var og så på den i dag.. VELDIG STABIL, selv og jeg nykka til slangen som er på trommel, var ikke antydning til at den skulle velte :huh:

Alle kobblinger var i metal, så det virker som en spyler som tåler en del.

http://stihl.no/STIHL-Produkter/Rengj%C3%B8ringsmaskiner/H%C3%B8ytrykksvaskere-og-tilbeh%C3%B8r/H%C3%B8ytrykksvaskere-kaldtvann-/22373-1596/RE-163-PLUS.aspx

Pris : 5999,- hos den lokale byggmakkeren. Dama jobber der så jeg får den litt billigere.

Tekniske data

Arbeidstrykk bar 10-150

Effekt kW 3,3

Høytrykksslange, lengde m 12

Maks. arbeidstrykk bar 160 Maks. vanngjennomstrømming l/t 650 Maks. vanntemperatur tilløpsvann °C 60 Strømspenning V 230/1-/50

Vekt kg 27,6

Min. vanngjennomstrømming l/t 570

Lydeffektnivå Lwa dB(A) 1) 91,4

Lydtrykknivå dB(A) 2) 78,3

Vibrasjoner m/s² 3)

< 2,5

Transparent rengjøringstank, avtagbar l

2,0

Endret av MikaelØ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Har ingen erfaring med de du spør om her, men for å gjøre valget vanskeligere så er Nilfisk P160-2 Xtra i ca samme prisklasse og ytelse som de du spør om. Har en slik selv og er veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I testen TV2 hjelper deg gjorte så sa de vel at det var samme maskin med unntak av prisen hvis jeg ikke husker helt feil.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stihl og Nilfisk er samme maskiner. Nilfisk som produserer disse.

Har hatt Stihl tidligere og dette var en topp maskin. Har nå Nilfisk, og er like fornøyd. Alle deler fra min gamle Stihl passer på Nilfisken. Undersøkte en del når jeg skulle kjøpe ny, og det viste seg at Stihl lå litt høyere i pris på samme maskin. Tror man betaler litt for navnet....

Du kan evt sjekke om det er forskjell på tilbehør, slange, etc.

Felleskjøpet har ofte god pris på Nilfisk, evt Mal-forretningene.

Karcher har jeg forøvrig dårlig erfaring med. Har brukt disse på jobb en del, og de faller fra hverandre. Div fester, sveiver og hjul tåler veldig lite, så disse bør behandles veldig pent.

Finnes vel noen tester på HT, så du får gjøre litt research. Lykke til

Edit: litt for treig der ja,,,

Endret av Kim-Trail

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kärcher K5 har vel maks 145 Bar og 460 l/t. Det er såpass mye mindre vannmengde enn Stihl/Nilfisk 160 at bare det skiller minst en klasse...tror nå jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MikaelØ

Karcheren virkel ganske så "jalla" iforhold til Stihl ja!

Koster 5999,- og jeg skulle få den for 4800,- så jeg tror jeg slår til på den! Eneste er foam gun jeg er usikker på , men viss Nilfisk passer, så er det bare og kjøpe til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Stihl og Nilfisk er samme maskiner. Nilfisk som produserer disse.

Har hatt Stihl tidligere og dette var en topp maskin. Har nå Nilfisk, og er like fornøyd. Alle deler fra min gamle Stihl passer på Nilfisken. Undersøkte en del når jeg skulle kjøpe ny, og det viste seg at Stihl lå litt høyere i pris på samme maskin. Tror man betaler litt for navnet....

Du kan evt sjekke om det er forskjell på tilbehør, slange, etc.

Felleskjøpet har ofte god pris på Nilfisk, evt Mal-forretningene.

Karcher har jeg forøvrig dårlig erfaring med. Har brukt disse på jobb en del, og de faller fra hverandre. Div fester, sveiver og hjul tåler veldig lite, så disse bør behandles veldig pent.

Finnes vel noen tester på HT, så du får gjøre litt research. Lykke til

Edit: litt for treig der ja,,,

Jeg ser jo likheten nå som jeg tar en nermere titt.

R-RE163PLUS-D003_p1.jpg

nilfisk-alto_p1602-15_x-tra-20890612-647

Kjempe god spyler dette.

Karcheren virkel ganske så "jalla" iforhold til Stihl ja!

Koster 5999,- og jeg skulle få den for 4800,- så jeg tror jeg slår til på den! Eneste er foam gun jeg er usikker på , men viss Nilfisk passer, så er det bare og kjøpe til den.

Denne koblingen passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Jeg har stihl re 163 og den funker som fjell masse vann og stædig og god vasker med lang slange. Angrer ikke et sekund. Har også en Nilfisk som er lik stihl re 128 men den brukes ikke pga stiv slange, selve vaskeren er ok men slangen er alfa og omega.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Har Stihl maskina jeg også og den har vært suveren.
Er det noen av dere som finner ett sted på nettet hvor man kan søke igjennom reservedeler? Da min har fått en liten skade på overgangen ifra maskina til slangetrommelen. Der er det en metallkobling som har sprukket. Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått demontert litt mer og det ser ut som det er den ene enden på høytrykkslangen som har gått istykker. Finner forlenger slanger på nettet, men ikke denne. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått demontert litt mer og det ser ut som det er den ene enden på høytrykkslangen som har gått istykker. Finner forlenger slanger på nettet, men ikke denne. Noen som vet?

49155000819 Høytrykksslange DN 6, 12 m

Pris: 930 eks. mva.

Dette er komplett slange. Regner med det var denne du mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i en gammel slange med riktig kobling også hjalp Hydroscand meg med å skjøte. Dette var en billig affære ifht. ny slange.

men....

Koblet på ny slange og vannet renner som bare det ifra maskina, har nå demontert hele maskina og ser at det er sprukket en stor støpejern (?) kloss i bunnen av selve motoren. Denne kan plukkes av motoren, men noen som vet hva jeg snakker om og pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...