Gå til innhold

Kvinne i nød ;)


Vision

Recommended Posts

Hei,

Min kjæreste ønsker seg poleringsmaskin til jul. Og jeg skjønner ikke mye av hva som er bra og ikke!!! Han ønsker seg en god poleringsmaskin som han kan bruke på sine veteranbiler primært, men også scooter og motorsykkler...

Jeg hørte at dette forhåpentligvis var stedet for å få noen gode svar ;) Er det noen som har noen gode forslag? Jeg tenkte å bruke sånn ca 1000 eller evt litt mer??

Håper noen kan hjelpe meg :rolleyes:

Hilsen Anja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han skal bruke den mye, er nok de til rundt 1000,- litt for svake i lengden. For ca. 2000 får du Hitachi sin SP18VA som er en solid og god maskin. Egentlig kan jeg ikke uttale meg om så mange andre, da jeg bare har prøvd den og Meguiar's G220 DA-maskin. Sikkert flere som kan uttale seg her :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Hei og velkommen hit.

1000,- var litt i minste laget om du skal ha 'noe som er bra'.

Men for all del, en får brukbare maskiner til tusenlappen.

Hvor mye erfaringer har han fra før med poleringsmaskiner?

Og hva bruker/har han av poleringsmidler?

Hvor bor du i landet? Litt enklere å anbefale ting når en veit hva slags butikker som er i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Hei

Ja rette stedet dette her Anja, 1000 kr er nok desverre litt i minste laget mht "bra" poleringsmaskin, du får en OK maskin til rundt 1000,- men de som er bra + er fra ca 2200,- og oppover.

Er det en roterende poleringsmaskin eller er det en Dual Action maskin han ønsker seg? (om du kjenner til de forskjellige maskinene) om ikke kan det hende du må tyne han for litt mer info ang det så det ender rett maskin under treet... ;)

Godkjemi har Metabo og Meguiars maskiner (der har du 10% også + fraktfritt på ordre over 1000,-)

Scandicshine har Flex maskiner

Swissvax har Flex maskiner

Disse maskinene koster desverre fra ca 3000 og oppover og blir nok noe dyrere en det du vurderer, alternativt er bilextra, mekonomen, clase ohlson eller biltema. De har alle maskiner i ok klassen, ca fra 299,- og oppover, men som nevnt sjekk om det er DualAction eller roterende maskin han vil ha. er han helt fersk kan en DualAction maskin være bra for han da den benyttes sammen med alle produkter som kan benyttes for hånd samt at den er den tryggeste av de to. roterende er arbeidshesten mht polering og er det beste verktøyet, emn trenger litt mer trening for å få det helt 100% (er det biler han er VELDIG redd for hadde jeg ikke anbefalt han å gå rett på de med en roterende om han ikke har benyttet det fra før, emn noen fikser det også, så det kan jo være at det ikke er noe problem.

Men for å komme tilbake til spørsmålet ditt:

kvalitets maskiner er 2200,- (hitachi) og oppover

OK maskiner er fra 499,- og opp til 1000,- (biltema, clasern, bilextra etc)

Husk også at hos de store kjedene skal/bør det være mulig å returnere varene,s å er det bom kan han jo returnere maskinen og heller legge til noen kr om han ønsker det å kjøpe en dyrere maskin (sjekk bytterett der du handler maskinen, åpent kjøp etc så er du trygg)

Håper det hjalp noe, og får satse på at han ikke er her inne da og snoker (noe jeg har på følelsen han er) :);)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...