Gå til innhold

Innkjøp av våtsuger, tips?


Gjevik1

Recommended Posts

Hei!

Har sett på denne våtsugeren fra Claser'n:
http://www.clasohlson.com/no/Cotech-t%C3%B8rr--og-v%C3%A5tsuger-med-maskinuttak/Pr407938000

Er det noen med erfaring fra denne?
Er den helt OK å bruke, med tanke på sugeevne og hvordan støynivået er?

Skal bare ha en i denne prisklassen, bare for å bynne en plass! Så gjerne kom med innspill til andre i samme prisklasse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Olsen

    14

  • Gjevik1

    6

  • Øyvind G

    5

  • HaakonH

    4

Mest aktive i dette emnet

Har ikke sett så mye på bilxtra, men tenkte å ta turen innom :)

Munnstykkene fra elkjøp er helt greie å bruke har jeg hørt, ene munnstykket er koblingen litt ekkel på, og det anbefales dermed å kjøpe nytt rør til sugeren, det bør man gjøre uansett på de fra clasern, dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandera

Kjøpte min på bilxtra for cirka et år siden, og den er erklært død for noen måneder siden.

Den spyttet flammer mens jeg brukte den :P

Fram til det skjedde har jeg vært fornøyd med den, iallefall i forhold til prisen. Har heller ikke lest om at noen er misfornøyde på andre punkter enn kvalitetsfølelsen. Hvis jeg ikke får byttet min tror jeg uansett jeg kjøper en ny en der, for det var ikke akkurat en millioninvestering!

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :-)

Ser at jula har 2 stk fra nilfisk og 2 fra meec.

Her er den fra nilfisk som er i samme prisklasse (den andre koster 1399,-):

http://m.jula.no/trrvatstvsuger-13kw-buddy-15-230011

Er det den du har, Krisfje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, den du linker til :) Har kjøpt Foma-munnstykke i tillegg, så nå fungerer den veldig bra for min bruk. Har renset 1 Golf, x-antall matter, og et sete på en 5-serie med 1L Solo i sitteputa... ;) Green Clean fungerer fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandera

Når jeg ser at den fra Bilxtra koster såpass blir jeg litt mer i tvil igjen. Da er det kanskje verdt å legge i litt ekstra og kjøpe noe fra de litt mer kjente merkene. Jeg kjøpte min på salg, og mener jeg betalte noe sånn som 350,-

Munnstykke kjøpte jeg på coop obs for rett under 200 kroner inkludert en rensevæske fra Foma som fortsatt står ubrukt.

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petterbaa

foresten så fant jeg nilfisken billigere her for de som har lyst på den http://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/stovsugere-og-renhold/grovstovsuger/nilfisk-buddy15/149276.4720/

kommer selv til å gå for en sånn etter å ha lest test av den som ligger på dette forumet. jobber på elkjøp så ett stykk bilvaske kit til innkjøpspris blir også kjøpt :D

Om det er noen som holder til i fredrikstad så skal jeg gi dere rabatt på det kittet om dere stikker innom elkjøp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

http://www.clasohlson.com/no/K%C3%A4rcher-WD-5.300-t%C3%B8rr--og-v%C3%A5tsuger/Pr408425000

Jeg endte opp med denne fra Kärcher, er veldig fornøyd med den.

Da hadde jeg heller lagt til 400kr og kjøpt denne.

Ser det står at SS ikke har den på lager, men kanskje P&R har den på lager?

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Nilfisk buddy 15 har en luftstrøm som er dobbelt så mye som den fra biltema har(3600 l/min vs 1500 l/min)

Ser ut til at nilfisken har skriveleif hos jula.no der står det 3600 m³/h

nilfisk buddy 15(netonnet): 610,- = 3600 l/min + 160 mbar

Bilxtra sin har ikke oppgitt luftmengde: 599,- (noen som kan supplere info?)

Clas ohlson: cotech: 799,- = 2200 l/min + 160 mbar 449,- = 1800 l/min + 140 mbar

jula.no: meec: 399,- = 1600 l/min + 160-180 mbar 499,- = 1800 l/min + ?? mbar 799,- = 1800 l/min + ?? mbar

Samtlige fra meec har blåsefunksjon. De to dyreste har i tillegg støpsel med start/stopp funksjon.

nilfisk buddy 15: noen som vet om den har blåsefunksjon? (Edit: den har ikke blåsefunksjon)

Dyreste cotech fra clas ohlson har støpsel med start/stopp funksjon. Har den blåsefunksjon?

Låner denne fra Sindre2 : (den er riktignok fra 2011)

Vtsugere-2.jpg

våtsugere med oppgitt sugeeffekt i mm/VS=millimeter vannsøyle. 1400 mm/VS = 140mbar.

Etter alt dette tror jeg at jeg personlig holder en knapp på Nilfisk multi 20 fra netonnet. Støpsel med start/stopp funksjon ser jeg ikke vitsen med. Jeg har riktignok diverse sager med tilkobling til støvsuger, men jeg klarer å skru på støvsugeren selv :P

Endret av Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Foma PowerVac 1150 er også en god maskin i prisklassen som trådstarter spør om. Ikke så mange som selger den lenger, men siden ExInt selger Foma nå så kan de sikkert ta in noen hvis interessen er der?

Veil. pris er rundt 1000kr. NAF solgte den for ca 600kr til medlemer.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Olsen sier er nok nilfisk multi 20 et bedre kjøp enn 15.. ser også ut som at netonnet har gratis frakt (mulig dette er gammelt nytt..).

Så spørs bare om det jeg trenger dette da.. hmmm... :-)

Tenker å prøve dampvaskeren min litt på matter, seter, pedaler osv i morgen, kanskje det holder.. Noen her som har erfaring med dette? (beklager OT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...