Gå til innhold

Ruteforsegling på dusjdører?


Hans Olav

Recommended Posts

Reidar

Jeg bruker Rain-X og det funker veldig bra.

Kjørte en runde med DA og S17+ på lilla Scholl først for å få bort dråpemerker som satt godt.

  • DCN Poeng 2

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om rain x er å få tak i noen sted i Bergen? Eller blir det kjøp hos swissvax/scandicshine/exint ??

Endret av Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Noen som vet om rain x er å få tak i noen sted i Bergen? Eller blir det kjøp hos swissvax/scandicshine/exint ??

Har sett det til salgs på statoilstasjoner, mener jeg. Ellers er biltemas ruteforsegler grei i bruk også. Merk at både rain-x og biltemas forsegler lukter dårlig sats.

Endret av Klykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Noen som vet om rain x er å få tak i noen sted i Bergen? Eller blir det kjøp hos swissvax/scandicshine/exint ??

Jeg har en flaske jeg ikke har åpnet engang, da jeg har flere andre ruteforseglinger jeg har åpnet, og som dermed må brukes opp først.

Du kan få den for 150 kroner og den kan hentes på Nesttun mellom 8 og 16 mandag-fredag, eller på Os etter 18 :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Sier det noe om produktet eller din personlige hygiene? :lol::P

Bra du skrev det så slapp jeg være frekkasen ;)

Regner med det er mange faktorer her:

  • Hvor ofte det brukes (les: hvor mange som deler på dusjen, om man dusjer flere ganger for dagen i forbindelse med f.eks. trening eller annet)
  • Type glass, eventuell overflatebehandling fra fabrikk, alternativt type plast hos noen..
  • Hvor sterke kjemikalier som brukes i dusjen, både til regelmessig rengjøring av vegger og kanskje også dusjsåper/shampo
  • Vannkvalitet

Mine Duscholux-vegger virker glattere enn mye annet jeg har sett, selv uten forsegling, men det er noe snusk i vannet vårt som ganske fort gir rødaktige avleiringer. Mikroskopiske rustpartikler fra metallrør underveis i vannforsyningen etter hva jeg har klart å google meg frem til. Synes ikke som rødt når det ligger på glasset, men nanosvampen blir litt rødbrun når det fjernes, og fargen kommer tydelig frem i fuger andre sprekker...

Dette belegget hemmer effekten av glassforseglingen, og den hemmer den ganske raskt (2-3 dusjer). Det skal bare en kjapp runde til med nanosvampen en gang eller to i uken for å holde det noenlunde i sjakk slik at glasset i hvert fall ser rent ut, men skulle jeg sett full effekt av forseglingen måtte jeg nok gått over med nanosvampen etter hver dusj :(

Har brukt Nanolotus Proff Glassforsegling og nå Nanolotus Universal Glassforsegling, samme resultat. Men varigheten er ganske bra, opp mot et år mener jeg at Proff holdt i hvert fall. Da bruker jeg for ordens skyld kun nanosvampen og vann til rengjøring av glasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

;) Mest om produktet!Dusj i under 80 grader og ikke bruk sterke avfetninger under armene, så holder det lenge ;)

Sier det noe om produktet eller din personlige hygiene? :lol::P

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjen min skal få smake RainX i løpet av dagen/helgen. Takk til Christer som solgte meg en flaske.

;) Mest om produktet!Dusj i under 80 grader og ikke bruk sterke avfetninger under armene, så holder det lenge ;)

Da får jeg slutte å bruke prickbort under armene og surfex til håret. :D

Endret av Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Det er en god forsegling! Bra! Jeg brukte bilshampoo i dusjen en dag.maxi sids 2.Ble tørr i munnen og øynene de neste 5 timene.Ellers fungerte det godt!Bare å sette en gallon i dusjen ;)

Dusjen min skal få smake RainX i løpet av dagen/helgen. Takk til Christer som solgte meg en flaske.

Da får jeg slutte å bruke prickbort under armene og surfex til håret. :D

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rain x er påført. Dusjen ble vasket med cg green clean og så spylervæske. Funket bra det. Men spylervæske og rain x kvalifiserer til bruk av gassmaske.

Får håpe det var verdt slitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett det til salgs på statoilstasjoner, mener jeg. Ellers er biltemas ruteforsegler grei i bruk også. Merk at både rain-x og biltemas forsegler lukter dårlig sats.

Jeg hadde forseglet frontruten med NanoLotus senhøstes og isskrapingen på frontruten nå i vinter gikk som en lek. Jeg prøvde Biltemas forsegler i vinter for å se om isskrapingen av sideruter og bakrute også kunne forbedres, men ble ikke imponert.

Så da ble det til å prøve Biltemas forsegler i dusjkabinettet istedet og der ser det ut til å fungere rimelig bra. Er enig i at det lukter skikkelig dårlig sats og mens jeg holdt på å forsegle dusjkabinettet så ble jeg også skikkelig svimmel. Så dette produktet gikk i søppelbøtta for min del.

Har nå kjøpt Gtechniq G1 til bilen og tenkte jeg skulle teste ut Gtechniq G5 i dusjkabinettet neste gang.

Endret av NoBrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...