Gå til innhold

215/35/19 på 8,5" felg


vsbilpleie

Recommended Posts

vsbilpleie

noen som har noen erfaring med 215 dekk på 8,5" felg. fått kanon pris på ett sånt dekk/felgsett. men er det altfor smalt? noe strekk blir det nok. men åssen blir kjørbarheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Spørs åssen dekk du skal ha, de forskjellige dekkmerkene har ofte forskjellig bredde på samme dimensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vsbilpleie

har fått bilde av felgen med dekk på. men er for stort til at får lagt ut... skal prøve å legge ut.

er skikkelig billig dekk. Antyre hp188. blir sikkert bytta etterhvert. så kommer nok til å prøve. men kan oppgradere til andre dekk til høyere kostnad.

men fikk alt nytt ferdig pålagt med bolter, senterringer ferdig sendt hjem for 4600.

men er litt skeptisk til hvordan dekket sitter fast på felgen på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Så nesten ut som de ikke hadde fyllt luft i dekket på det bildet.

Her er et bilde av min 8,5x19 fremfelg, med 225/35 dunlop sportmaxx dekk på, som egentlig bare skal være 1 cm breiere en det dekket som du har lagt ut bilde av.

tn_V%C3%A5rklargj%C3%B8ring%202011%20(13

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vsbilpleie

mulig det ikke er mye luft ja. de stoppa omlegginga for å sende bilde for de syns hjula var for smale på felgen. så ville ha min godkjenning for å fortsette.

det satt jo som ett skudd på din da Tommy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Har du noe breier dekk bake, Tommy? 9,5? Har du evt. mulighet til å legge ut bilde av det også? I tillegg til dim på dekk? Det er mulig jeg må gå inn på dekkdim på Sciroccoen da det er tendenser til subbing med folk i baksetet. Så at det var helt ytterst på kanten av dekket, helt oppe det var slitt. Så det er mulig jeg klarer å unngå dette med litt smalere dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

///Jacobsen

Jeg har hatt 275/30/19 Goodyear Eagle F1 dekk bak på min BMW, men fikk lagt på nye dekk i dag, og da prøvde de 275/30/19 først.

Det mente det ville subbe, så vi bestemte for å gå ned til 265, men jeg mener det dekket i 265 er minst like bredt eller kanskje en liten smule breiere enn goodyear sitt. Vredestein Sessanta sitter på nå. Har 10" felg, og jeg er meeget fornøyd med look'n :D

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

9,5x19" felg, med 255/30 dunlop sportmaxx

tn_V%C3%A5rklargj%C3%B8ring%202011%20(19

tn_V%C3%A5rklargj%C3%B8ring%202011%20(2)

Endret av Tommy

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 215 går på 8,5.

Jeg skal selv ha det, og jeg har mange bekjente som kjører på det uten at det er noe problematikk i det. Noen kjører også enda smalere på breiere felg. Kjør på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vsbilpleie

Ja, 215 går på 8,5.

Jeg skal selv ha det, og jeg har mange bekjente som kjører på det uten at det er noe problematikk i det. Noen kjører også enda smalere på breiere felg. Kjør på :)

Er alt bestilt:)

regna ikke med det var noe problem. men når leverandøren tar kontakt å sier det egentlig er for smale hjul så lurte jeg litt.

mulig de bare ville selge dyrere hjul.. hehe. det kan jeg forstå. for de hjula jeg kjøpte er ikke spes dyre siden alt var lagersalg (og sikkert deretter bra :wacko: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Siden de allerede er bestilt er dette sikkert både for sent og for negativt, men Antyre er elendige Kinadekk jeg ikke ville hatt om jeg hadde fått betalt for å ta dem...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vsbilpleie

Siden de allerede er bestilt er dette sikkert både for sent og for negativt, men Antyre er elendige Kinadekk jeg ikke ville hatt om jeg hadde fått betalt for å ta dem...

Hehe... helt ok.

Er klar over at de er ett "lite lysår" unna premiumdekk. men hadde egentlig ikke planer eller penger til å bytte hjul i år.

men kom over detta tilbudet. men da måtte man kjøpe felger å dekk å alt samman ferdig montert. hadde blitt endel dyrere å valgt andre dekk. for dissa ble nesten gitt bort.... naturlig nok siden de ikke ble solgt.

men tenkte det var vært ett forsøk. har også allerde lagt inn i budsjett at det må nye dekk til etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg har samme bredde som dekk og felg som du spør om. Jeg har riktignok 5% høyere profil og 1" mindre felg uten at det egentlig har noen betydning på det du spør om. 215/40-18

Begge bilene på bildet under har samme type dekk og felg.

IMG_1656_1024x683_zps697a7149.jpg

IMG_9732_1024x683.jpg

Litt strekk blir det, men ikke noe ekstreme saker. Dette er en smakssak. Selv synes jeg det er helt perfekt.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 215/40-17 på 9" felg. Er mye strekk. Har 205/40-17 på 8" felg. Der er der litt mer normale tilstander, men enda er det strekk. Har ikke opplevd at dekke mister luft eller vrenger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...