Gå til innhold

poleringsmaskin fra biltema.


vardeberg

Recommended Posts

vardeberg

hei, jeg har kjøpt poleringsmaskin fra biltema (vinkelsliper maskin) maskinen i seg selv er jo fin, men pads som følger med virker noe hard og stiv og av lav kvalitet.

noen som har brukt badsen som vist under:

poleringsmarkin:
http://biltema.no/no/Bilpleie/Vask-og-Rengjoring/Polermaskin/Polermaskin-1200-W-17080/

pads:
http://biltema.no/no/Bilpleie/Vask-og-Rengjoring/Polermaskin/Polersvamp-19409/

et spørsmål til:
hva er forsjellen på poleringshette av svamp, og poleringshette av ull, som vist på bildet av maskinen. hvilken fordeler har disse til vært sitt bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Har ikke testet de padsen der annet en når jeg glanspolerte en tillebår her for noen år siden. Syntes det finnes mange andre pads jeg har likt bedre en de, kommer litt an på hvilken produkter du skal benytte?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Har kjøpt sånt som nybegynner for 3 år siden.Det duger bare ikke :)Maskina går fort varm og mister kraft, men kan vel brukes til fine komboer der det ikke skal gåes så hardt til verks..Ull er ikke noe særlig.Greit på lakkert plast, men lager masse kjørespor.du kan få gjort litt med dette fra biltema, men det er enklere å legge litt mere penger i maskin og produkter til den.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Dette var første maskina jeg hadde.. En roterende fra biltema eller bilxtra?

Padsa som følger med var ikke brukendes til annet enn å lage en bråte med kjørespør. Jeg var dog 17 år og uvitende på dyrere maskiner, men jeg investerte like gjerne i en kestrel das6 pro. Denne hadde jeg i noen år før jeg fant forumet her og kjøpte flex :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et spørsmål til:

hva er forsjellen på poleringshette av svamp, og poleringshette av ull, som vist på bildet av maskinen. hvilken fordeler har disse til vært sitt bruk?

Padsene fra Biltema er skikkelig dårlige, det samme er bakplaten som følger med maskinen.

Bestill deg like godt skikkelige pads og en god bakplate, så blir maskinen en helt annen å bruke også.

Poleringshetter er en gammel, og dårlig ide med mindre du skal polere en trillebår eller tilsvarende.

Anbefaler deg å enten kaste de, eller bruke de på noe helt annet enn bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vardeberg

takk for svar! var det jeg regnet med. jeg er veldig uerfaren innen bilpleie. men får jeg kjøpt andre bakplater som passer til biltema maskinen? biltema sin bakplate er 180mm, det synes jeg er i største laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

takk for svar! var det jeg regnet med. jeg er veldig uerfaren innen bilpleie. men får jeg kjøpt andre bakplater som passer til biltema maskinen? biltema sin bakplate er 180mm, det synes jeg er i største laget.

Vil tro at også din maskin har M14, så da passer alle bakplatene som er laget til roterende.

Selv har jeg 3M og Scholl sin bakplate. Begge disse er gode bakplater av høy kvalitet. Scholl er litt mykere enn 3M uten at dette har noen praktisk betydning. Pga pris ville jeg valgt Scholl sin hvis jeg skulle kjøpt en av disse 2.

Det har etterhvert også kommet noen andre bakplater på markedet her i landet. Jeg har ikke testet noen av de, men vil tro dette er bra saker siden netbutikken har tatt de inn. Her er det litt å velge i med forskjellige størelser og prisklasser. Link

Hvis jeg skulle kjøpt nå hadde jeg kjøpt Scholl sin eller GTechniq sin. (Det kommer litt ann på hva du vil kjøpe ved siden av da disse selges hos 2 forskjellige nettbutikker. hvis du har planer om å kjøpe noe annet)

Skal du kjøre med mindre puter også, så må du kjøpe egen bakplate til disse. Leter du i netbutiken du skal kjøpe fra finner du dette.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

tusen takk, da ble jeg enda litt klokere:)

da trenger jeg bare et lite råd til før jeg bestiller: hvilken puter vil du/dere anbefale?

trenger puter til: lakkrens, og polish.

bakplaten jeg skal ha er:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_3_14&products_id=72

Hvilke produkter har du fra før? Hvis du har produkter som er laget for å bruke for hånd så er ikke det noe serlig sammen med maskin.

Ville gått for noe slikt som dette. Her har du produktene og putene du trenger. Eller så kan du sende Kristian en mail eller PM så hjelper han deg med en pakke.

Ta gjerne en titt i guidene jeg har laget. Ligger linker nederst i min signatur. Mulig du får svar på det meste du lurer på etter å ha lest de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vardeberg

se der ja, rimelig pris også. som lakkrens har jeg nå autoglym sin paint renovator, men vil tro en lakkrens som er laget for maskin er mye bedre. polish har jeg AG sin SRP, men hørt mye så som så om den også. jeg har AG EGP og HD wax. disse har jeg tengt til og bruke for hånd uansett, siden dem er ranket veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

se der ja, rimelig pris også. som lakkrens har jeg nå autoglym sin paint renovator, men vil tro en lakkrens som er laget for maskin er mye bedre. polish har jeg AG sin SRP, men hørt mye så som så om den også. jeg har AG EGP og HD wax. disse har jeg tengt til og bruke for hånd uansett, siden dem er ranket veldig bra.

Autoglym på roterende er ikke noe serlig. Kjøp deg en pakke med Menzerna, Scholl eller 3M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av produktene du nevner der kan brukes med roterende maskin nei. Gjør som Øyvind sier og kjøp en pakke med egnede produkter og pads. Roterende er egentlig litt for viderekomne og krever ganske mye i forhold til en DA maskin :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Enig i at padsene fra biltema rett og slett suger. De går i oppløsning med en gang. Maskina er tung og lugger når du jobber med den selv om man skifter bakplate. Beklager, men tror det må mer til for å få en bil strøken ;)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...