Gå til innhold
Core2Duo

Forskjellen på 2-hodet og roterende

Recommended Posts

Core2Duo    72
Core2Duo

Hei.

Ettersom hva jeg har forstått så er det to forskjellige typer DA-maskiner. En med to hoder og en med ett hode. Jeg har 2-hodet DA-maskin fra biltema, og med denne maskinen skal du visst ha maks uflaks om du klarer å gjøre noe galt med.

Er det det samme med denne DA-maskinen med ett hode? Hva er i tilfelle forskjellen på disse DA-maskinene?

Og igjen, hva er da forskjellen på DA-maskinen med ett hode og vanlig roterende maskin?

Jeg lurer, da jeg har lyst til å ta enda et steg videre. :)

Endret av Core2Duo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

DA maskiner kommer med både 1 og 2 hoder. En roterende kommer kun med et hode. En roterende maskin spinner rett og slett kun rundt som en vinkelsliper med stor kraft og kan dermed utvikle mye varme og gjøre noe ugang i form av kjørespor osv, men korrigerer til gjengjeld raskere.

En DA oscillerer, dvs at den "rister" frem og tilbake samtidig som den går rundt i et saktere tempo. Det gjør at det oppstår mindre friksjon, med påfølgende mindre korreksjon, men den er enklere/tryggere å bruke. Det er også lettere å få en pen finish med denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ColdFusion    11
ColdFusion

Skaff deg en maskin med tvungen DA-rotasjon. Det vil gjøre det mye lettere å få et hologram-fritt resultat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Tvungen rotasjon gjør det ikke lettere å få et hologramfritt resultat enn en DA uten tvungen rotasjon. Men hvis du mener i forhold til en roterende, så ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

hmmm... ofte ikke det heller Mighty? Alt til sitt bruk... Har vært borti mye lakk som er lettere å få nice med rotary enn med Flex DA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Sant det. Flex DA er jo nesten mer roterende enn DA. Men det har fungert bra på mitsu lakk der roterende er bare å glemme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Jeg har brukt roterende flerfoldige ganger for å avslutte pent der hvor DA med og uten tvungen ikke har klart brasene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Det kan også skje. Det er mye sær lakk. Men generelt sett så gir en DA oftere en bedre finish enn en roterende på vanskelig lakk. Jeg har opplevd lakk der S3 gold avslutter hologramfritt mens S30 etterlater kjørespor som fy. Alt er mulig :)

Endret av Mighty

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ColdFusion    11
ColdFusion

Mighty: jeg tenkte på evnen til å korrigere og samtidig få et greit resultat. Men som Bernhard også skriver, alt er mulig. En maskin uten tvungen rotasjon som disse 2-hode maskinene fra Biltema-type har jeg svært dårlig erfaring med. Men når det et sagt så fikk jeg prøve Swissvax sin DA (som jeg mener de sier er en Festool), hvor man også kunne skru av tvungen rotasjon, var en utrolig god maskin. Poenget må være for trådstarters spørsmål: kjøp en maskin i skikkelig kvalitet og som ikke genererer varme ut i pad (da det er lettere å ødelegge pads)

Endret av ColdFusion

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EspenL    60
EspenL

DAS6 er vel for omtrent for en standard å regne. Et av de absolutt beste stedene å begynne med maskinpolering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kimhas    24
kimhas

Jeg har brukt den(dvs. en som er lik, bare den heter Shurehold) mye de siste ukene og er godt fornøyd. Tror jeg skal kjøpe en liten bakplate og så jeg kan bruke 4" cyclo pads

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig