• 0
Svinemår

Er Skil Masters 9955MA poleringsmaskinen bra?

Spørsmål

http://www.bsbutikke...ducts_id=420381

Lurer på om denne er grei? Såg jo ut til å vere en grei pris?

Den blir muligens litt tung med 3,1kg. Har dere kansje noen andre å helder anbefale til maks 1000-1200kr. Kommer nok maks til å bli brukt 2-3 ganger i året, så er ikke villig til å betale noe mer enn det.

Lurer også litt på hvordan det er å legge på voks med roterende? Er dette å anbefale, eller må man da bruke en DAmaskin? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 svar til spørsmålet

• 0

Til den prisen å til ditt bruk så ville jeg skippa denne maskinen.. Å heller godt for en das6 pro da maskin :) Å legge voks med en roterande er ikke til å anbefale :)

Endret av Stigtm
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Knutis har testet en drøss med maskiner, inklusive denne.

Link til test

Det er nok maskinen å gå for når det gjelder roterende i prisklassen (når alternativene er biltema, einhell og kloner/rebrands av disse.) Er imidlertid enig i at for personlig bruk på egen bil 2-3 ganger i året så er det nok lurere med DA-maskin, f.eks DAS-6 pro som er nevnt.

Edit: Au. Ser at dette er en annen SKIL-maskin enn den knutis har testet, og den som er linket i kjøp/salg forumet

Endret av Jan-H
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Den jeg testet heter 9950, og er den samme som er til salgs på forumet. :)

Dette er en kjempebra billig maskin mener jeg, der du får korrigert mye lettere enn om du bare har en das6.

Med sistnevnte tar det tid å korrigere, men det er mye lettere å få en fin finish, vanskelig å gjøre noen konkrete feil.

9955 ser ut til å være en etterkommer, med samme motor og antagelig samme teknikk, innpakket i et litt annet design.

Til denne prisen mener jeg du ikke finner noe bedre. Obs; ordinær pris er ikke 2000kr. De fleste (inkl eik-sentrene) selger de for rundt 1300kr.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Takker for svar! Hmm, ja om prisen ligger på ca 1300kr på f.eks Eik senteret så er det nok like greitt å kjøpe den i en butikk lokalt :) Får høre med han som skal selge den her inne. Planen var å bruke Scholl s17 og satse på det blir greitt kun med den. Så det er lettere å få en fin finish med en DA maskin enn en roterende?

Men hva ville dere anbefalt av denne Skil eller en DAS-6 da? Har ikke så veldig mye erfaring med maskinpolering, men trur jeg skal klare og håndtere en roterende ganske så greitt. Kommer nok som oftest til å bli brukt på en litt nyere bmw, og den har vell ganske hard lakk.

Hvordan er det egentlig annbefalt å legge på voks? Med en DA maskin, eller blir det lika bra om man gjør det for hånd? :)

Endret av Svinemår
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Legg voks for hånd du, det er knapt jobb i det hele tatt.

Jeg begynte med roterende, og etter noen timer blir resultatet ganske bra det, men det er lettere for en nybegynner å "få det til" med en da-maskin. Du vil dog etter en stund irritere deg over at det går litt tregt å korrigere bort grovere defekter.

S17 på roterende kan fort bli i overkant for en 1-stegs, men det finner du fort ut. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive