Gå til innhold

Larsinnj's Audi S4 B5 2,7 BiTurbo


Larsinnj

Recommended Posts

Hei!

Tenkte bare å lage en liten presentasjon av bruksbørsa. ;)

Hadde en Toyota Hilux 2,4D før denne, og med sine 70 elleville hestekrefter, så tok det ikke så fryktelig lang tid før jeg ble lei! :P Kriteriene for en ny bil var da at det skulle være ei tysk stasjonsvogn med 4-hjulstrekk. Kjøpte denne i starten av januar, og angrer ikke enda vertfall! ;)

har ikke så fryktelig med bilder av den enda, men det kommer etterhvert. Skal ta en skikkelig shine på den når det er litt tryggere i været, og kvikksølvet har steget vertfall 10 hakk opp på skalaen! ;)

Innvendig trenger den å få ny farge på framstolene, da disse har en del riper i seg. Har handlet inn SV leather cleaner og farge. Mangler bare lighterbensin så har jeg alt som trenger. Det sitter forøvrig RS4 interiør i den. Gode stoler å sitte i og de ser ikke så værst ut, så er meget fornøyd. :)

Tok en liten shine av den i dag. Begynte å bli dårlig med beskyttelse av lakken etter en god del vask gjennom vinteren, så den fikk et nytt lag med SV Shield i dag. Er en del swirls og RDS som jeg skal prøve å få korrigert når jeg tar vårshine på den. Ser for meg at det blir like før 17 mai.

Avfettet med Prickbort på tørr bil før avspyling, for det ble Surfex HD 1:20 og GC cw+g i kanonen. :P Prøvde Iron-X på eksosen, da den er meget stygg, men tok ikke så mye. Skal ta ned eksosen å sveise en liten lekasje, så tar rens og polering av stussene da..

Dårlig med bilder fra vask. Tok bare ett når den var skumlagt, og et par når jeg var ferdig å buffe voksen. Blir for ivrig når jeg holder på, men skal skjerpe meg! :D

482333_10151334708212344_1572627706_n_zp

DSC_0242_zps8b262e8b.jpg

DSC_0257_zps86e41c59.jpg

Beading

DSC_0263_zps64864cb3.jpg

Endret av Larsinnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tilbakemeldinger! :)

Er en fin motor som sitter i ja! Jevnt drag fra bunnen av, og den drar som bare pokkern helt til turtallsperra. Denne har i tillegg fått byttet ut begge intercoolerene, så den får kaldere luft, større eksos da den originale skal være litt trang rundt downpipe, pluss en omprogrammering av hjernen utført av KRB-Trading. :) Har papirer på at den yter 340hk som den er i dag. :)

Vasket bilen grundig utvendig i går, for veiene har blitt tørre stort sett over alt, så det går an å kjøre en tur uten at bilen blir så forferdelig møkkete. Våknet opp å så ut i dag, og ja...

DSC_0266_zpse3b03957.jpg

:mad::mad::mad: Snø og atter snø!

Interiørbilder ja.. Bilen er jo en bruksbil, og bærer jo preg av det. Er jo klin umulig å bruke en bil på vinteren uten å få en del dritt og lort inni bilen. Meeeen, det går jo mot lysere tider og da bedre tider for et skikkelig bilhold som varer en stund! :)

Framstolene skal som sagt farges opp, da dere ser ripene i sitteputa på førerstolen. Skal også gå over med varmepistol for å prøve å få strukket opp skinnet litt. Ser litt dumt ut når det er såpass slapt som det er nå.

DSC_0270_zpsa6b03c01.jpg

Nesten nye bakstoler

DSC_0271_zps2355063c.jpg

DSC_0272_zpsb259bbc4.jpg

Noen pixelfeil, og datoen er på bærtur.. :P

DSC_0276_zps1448eb78.jpg

Original telefon! :D:D:D

DSC_0274_zps6523d86e.jpg

Original navigasjon

DSC_0277_zps77767ee7.jpg

Monterte inn AUX-inngang for et par dager siden så jeg får spille musikk fra telefonen uten å bytte ut den originale navien. Er ikke så stor fan av å ha en kjempestor uoriginal spiller som ikke står i stil med resten av interiøret på noe sett og vis. :thumbdown:

DSC_0273_zps510cce9e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Siden jeg fikk denne..

DSC_0279_zps4f6491a1.jpg

..pakken i posten for et par dager siden, og jeg ikke hadde noe annet fornuftig å drive med etter jobb i dag, så ble det litt bilskruing. ;) Hadde på gul/oransje film over blinklysene på mandag, så tenkte ikke jeg skulle vente så veldig lenge med å ta us-stil lyktene "helt ut" ;) Filmen jeg hadde på så mye mere oransje ut på bildene, samt når den lå inne på stuebordet, men ble ganske gul når den kom på bilen. Jeg synes gjerne den skulle vært litt mer oransje, men det ble nå slik.

Må bare få sagt at bilen ikke ser ut, og at jeg vaska den i går, men siden frosten slipper bakken nå, og jeg bor langs en vei som på denne tiden av året blir forvandlet til et gjørmehull, så må jeg bare leve med å ha møkkete bil en stund.. :thumbdown:

Vel. Glemte å ta før bilder, men tok et par bilder underveis, når den sto med to gapende hull i fronten der lyktene bruker å være. :P

DSC_0286_zps84e4edfc.jpg

DSC_0284_zps429dd085.jpg

Var ikke noe stor operasjon dette, så tok ikke bilder av hvordan jeg gjorde det. :P Det hele endte vertfall opp slik som dette. :thumbs:

DSC_0292_zps4154c6aa.jpg

DSC_0293_zps899f8a67.jpg

Om man liker det er vel smak og behag. Jeg synes det er kult, pluss at det skiller seg litt ut fra mengden. Det er viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Om man liker det er vel smak og behag. Jeg synes det er kult, pluss at det skiller seg litt ut fra mengden. Det er viktig :)

Er ikke dette også ulovlig?

Uansett fin bil med grom motor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo.. Men det prater vi ikke så høyt om. :P

Når jeg bruker blinklysene, så vises det tydelig hvilken vei jeg har tenkt å svinge, og det er det viktigste for min del vertfall. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det. :)

Kan ikke spille etter reglene hele tiden. Synes det er en uskyldig modifikasjon selv om den er ulovlig, da blinklysene fortsatt fungerer hensiktsmessig, og bilen ble jo ikke trafikkfarlig av at blinklysene lyser hele tiden. ;) Så det er innafor mener jeg vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da klarte faktisk en kollega av meg å rygge på denne når vi skulle hjem fra jobb i dag! :mad:

Skulle gjøre noe greier i baksetet, så han åpna døra på høyre side bak. Da var det ikke så fryktelig smart å begynne å rygge, mens døra står opp, så han suser kanten på døra si, rett i døra mi.. menmen.. Ting skjer, og vi har skrevet skademeldig så satser på at det blir ordnet fort som f... og at det ikke blir fargeforskjell!

DSC_0331_zps92a81a71.jpg

DSC_0325_zps0b1755b0.jpg

DSC_0326_zps58a1c046.jpg

DSC_0327_zps19eb2d11.jpg

DSC_0333_zps25c72173.jpg

DSC_0329_zpsd66436a0.jpg


Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

kjei den bulken der.. har gått ut av telling om hvor mange bulker jeg har fått retta ut på min A4.. riktig nok bare mindre parkerings bulker men like surt hver gang.. Men får håpe det ordner seg uten fargeforskjell :)

Ellers ser da dette ut som et bra eksemplar, men må nærmere bakken.. kjører vel ikke Allroad gjør vi ? :P

Jeg synes nå ihvertfall det forbedrer hele bilen med engang, trenger ikke gå helt stance ammok, men noen cm gjør fort mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var et lite setback det der..

Jo'a. Den er da rimelig bra! :) Låsen til bagasjerommet krangler litt, og den har noe helt hinsides med frieksos akkurat nå, men skal få tak på rør, så jeg får skifta ut flexirøra og fjerna katalysatorene, så blir det bra! Pluss denne bulken nå da.. Den er hellakkert for ca 2 år siden, så har forhåpentligvis ikke rukket å falme så fryktelig mye på den tiden. :)

Ja, vurderer å kjøpe justerbart til den. Kjenner en annen som har S4 sedan, og han kjører Supersport black edition, og er storfornøyd med det. Er ikke så skrekkelig dyrt heller! :)

Synes det er greit med justerbart, så man kan heve den litt til vinteren. Har jo justering på den ene E30n jeg har, og det er veldig kjekt å kunne skru høyden opp og ned, så man finner en brukbar mellomting mellom utseende og brukbarhet. ;)

Slenger med et bilde av den nevnte E30en med det samme. Den står for øyeblikket helt nedplukket, å skal få sveist litt rust, og en hellakkering, forhåpentligvis før sesongen er over! :thumbup:

DSC_0021-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Hørt mye bra om Supersport ja, selv kjører jeg på Ta-Technix som er så og si nesten helt i bånn :P

veldig fornøyd med det settet også, har det på 2 biler nå. Ingen tegn til rust på selve demperen etter 3 år.

Veldig behagelig å kjøre med også på A4`n.. på Jettan blir det helt bånn stivt.. men det har mer med bilen å gjøre en demperne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...