Gå til innhold

GTechniq P1 Nanocomposite Polish.


Øyvind G

Recommended Posts

Øyvind G

Utifra Bilnerden sin side skal dette være et godt produkt for 1 stegs korrigering på de fleste lakktyper.

Jeg kom over en film på Youtube om dette produktet. Her kjører de med ullpute og kanter puten. Dette kan umulig se bra ut etterpå?

For meg så ser dette ut som leverandøren sin egen film uten at jeg kan si dette sikkert. Det er hvertfall samme stemme som mange av de andre GT demofilmene som ligger ute.

Han sier riktignok at de skal kjøre over med skumpute også.

Jeg har lært at kanting av pute fører til kjørespor så man skal holde puten så flatt som mulig mot panelene du kjører over.

Dette er ikke for å henge ut noen, men synes det er synd hvis noen lærer feil metode av folk som har på seg GTechniq skjorte.

Ser ut som et interessant produkt mtp. at det er vannbasert.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det er Gtechniq-Rob som snakker, ja...

Synes poleringsgnuen var noe hard på spredningen og kantet mye, samt kjørte hardt rett mot kanten av tilstøtende panel. Ikke helt som jeg ville gjort det, uten at jeg skal si at jeg er noen ekspert på polering i det hele tatt.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanting av pad er av og til ikke til å unngå på så småe områder med såpass stor pad, det gjør forsåvidt ingenting så lenge man ikke har veldig mye press, og kjørespor er ikke til å unngå med ullpad. Bruker selv å kante padn litt av og til over enkelte stygge riper/defekter for å korrigere mer effektivt, er jo bare å kjøre over samme område med "flat" pute for å redusere de værste kjøresporene, og man skal jo gjerne kjøre over med 1 eller 2 finere produkter etter dette igjen.

Men jeg ville ihvertfall ha maskert overgangen til neste panel, ullputer og kanter/overganger kan være skummelt :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg syns P1 er ett veldig godt produkt! Jeg har P1 og en trifoam(den er for håndbruk) pad de også selger, jeg bruker dette rundt dørhåndtak for hånd og det gir gode resultater. Jeg har aldri brukt P1 på en roterende, aldri vært borti ull heller. Men med DA og oransj uber pad funket dette veldig bra og.

GTechniq P1 får pluss i boka av meg.

Har tatt en hel bil med P1 og trifoam pad for hånd, med overaskende gode resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel snakk om å vise til raskest mulig resultat her, men uansett synes jeg ikke det er noe problem å kante en stor ullpad noe så lenge man vet hva man gjør. Jeg orker ikke å kjøre en 8" ullpad flatt mer enn halve tida i allefall. De fleste store ullpads er også laget for å kantes da de er veldig fleksible og ikke bare blir stående "på kanten".

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel også en annen video, som jeg ikke finner i farta, der de viser hvor mye som skal til for faktisk å brenne igjennom med samme komboen. Mener å huske at det tar litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

De har vel også en annen video, som jeg ikke finner i farta, der de viser hvor mye som skal til for faktisk å brenne igjennom med samme komboen. Mener å huske at det tar litt tid.

Å brenne igjenom lakk på et flatt panel tar lang tid. Dette har jeg testet selv. Da brukte vi en AG pute som ser ut som en såkalt "innsektsvamp" med 3M FCP (grønn). Dette må være noe av det groveste man får. Likevel tok det lang tid. Varmt ble det også!

Det var vel snakk om å vise til raskest mulig resultat her, men uansett synes jeg ikke det er noe problem å kante en stor ullpad noe så lenge man vet hva man gjør. Jeg orker ikke å kjøre en 8" ullpad flatt mer enn halve tida i allefall. De fleste store ullpads er også laget for å kantes da de er veldig fleksible og ikke bare blir stående "på kanten".

Jeg har kun brukt ullpad i "normal" størelse (140-160) og trives med å kjøre den flat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å brenne igjenom lakk på et flatt panel tar lang tid.

De testet det på en kant. Kanten på panseret mot frontruta om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...