Gå til innhold

Meguiars.no


Are

Recommended Posts

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Om det er vel kanskje meningene delte, men jeg vil uansett gi honør til siden - den syns jeg så bra ut! :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Blir fortsatt satt over til prol sin siden om du trykker på proff produktene, og der kan du ikke bestille over nett. Må isåfall kontaktes via mail eller telefon... Det syntes ihvertfall eg at de burde gjøre noe med hos norsk prol ihvertfall.

Ellers er siden blitt veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fortsatt satt over til prol sin siden om du trykker på proff produktene, og der kan du ikke bestille over nett. Må isåfall kontaktes via mail eller telefon... Det syntes ihvertfall eg at de burde gjøre noe med hos norsk prol ihvertfall.

Ellers er siden blitt veldig bra.

Norsk Prol selger ikke direkte, da de ikke vil ta ansvaret dersom en som ikke har peil går igang og brenner lakken..

Forøvrig er det få importører (som lever av salg til forhandlere) som selger direkte, dette er ofte et krav i større forhandlerkjeder. Det lønner seg uansett ikke for en importør å ha en "dobbeltrolle" i lengden, for samtidig som man skal opptre som profesjonell leverandør, kommer man i konkurranse med egne kunder.

Endret av kazzper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Fått samme utseende som den amerikanske siden nå ja, ble mye bedre :)

Verdens beste bilpleieprodukter og tilbehør! var jo å ta litt for mye i da :P Det synes jeg er opp til kunden å avgjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitten felg! Fyfy :P

Litt dirty dekk også.. for ikke å snakke om kjip skvettlapp og skitt på lakken rundt den. Men slikt er det kun tullinger som oss som legger merke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Litt dirty dekk også.. for ikke å snakke om kjip skvettlapp og skitt på lakken rundt den. Men slikt er det kun tullinger som oss som legger merke til ;)

Dama legger også merke til sånt og ho er ikke opptatt av bil, så tror det er flere enn "oss"..

Ser også at de ikke anbefaler å bruke HT fordi skitten lager riper... Regner med at slike flotte oppfinnelser som Foam Canon og Foam Gun ikke har nådd frem hos de enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama legger også merke til sånt og ho er ikke opptatt av bil, så tror det er flere enn "oss"..

Ser også at de ikke anbefaler å bruke HT fordi skitten lager riper... Regner med at slike flotte oppfinnelser som Foam Canon og Foam Gun ikke har nådd frem hos de enda...

Stakkars dama di har nok blitt hjernevaska av deg ;)

Ja mange meninger om HT osv, noen mener man aldri skal spyle lakk, bare skylle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Admins
truhaa

Ja samme som i USA den der, bra den.....

Ang HT vaskere har jeg også hørt mange si at det ikke skal benyttes på biler, men hva riper meste av å skylle bilen og vaske den med fortsatt møkk på eller å HT vaske den og ripe da men vaske den når den er "tilnærmet" ren etterpå...

vet hva jeg velger, men som sagt mange mener at HT er nei, nei på bilen....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man MÅ jo ha HT hvis man skal vaske skikkelig bil. Hageslange kommer man ikke langt med, da må du isåfall DYNKE bilen i avfettning først.. Vasker aldri skitten bil med hageslange først. Tro meg, jeg har prøvd..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakgrunnen for "redselen" for HT ligger vel i historiene om folk som har spylt så lakken har sprutet.. vet ikke hvor mange slike jeg har hørt. Men dette er jo ikke noe som skjer på hel lakk med mindre det har skjedd noe alvorlig feil i lakkeringsprosessen..

Riper? Jeg har vanskelig for å tro at du får flere vaskeriper ved bruk av HT enn uten. Ikke for det; roto-dyse, turbodyser og generelt dårlige dyser kan vel sikkert fucke opp lakken i lengden, hvem vet.

Men sier som skjorteselgeren over her; jeg vet hva jeg selv velger; alto med egen dyse for bilvask ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Fadern spylte av lakken på en vitara en gang (plastfangeren) så det er ikke "umulig" å gjøre en feil emd en ht vasker, men som Kazzper sier så hold deg unna rotordyser, industrivaskere med elefanttrykk etc det har ikke noe på lakken din å gjøre...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens beste bilpleieprodukter, hvem vet. Hehe.

Har i mange tråder her på forumet forstått at Meguiar's er bra greier. Har bodd i Texas noen år, og med min interesse for detailing var jeg i alle fall på rett plass for å kunne prøve mye forskjellig til en rimelig pris. Der følte jeg Meguiar's var som Turtle Wax her på berget. Du kunne kjøpe det over alt.

I detailingklubben, hvor jeg var medlem, var Meguiar's et "fy" ord å regne.

Dette er ikke ment som noe annet enn en liten historie om hvor forskjellig det kan være. Kanskje navnet Meguiar's lyder bra i norske ører?

(Dette inlegget hører nok ikke hjemme har, men jeg bare måtte.....)

Slutter meg til at den nye siden var veldig mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Meguiars USA er nok mer mainstream der borte en her, der koster jo en flaske NXT tech wax 2.0 $ 7 eller noe sånt, og da er det billig...

Jeg har i allefall ikke mye negativt å utsette på Meguiars produktene, mye bra og mye som ikke er fullt så bra, litt som med alle andre merker der ute... både og..

Mange som blir hekta på bilpleie mht Meguiars, så det er jo et springbrett for mange spirer også, tror nok både Chemical Guys, Duragloss og Swissvax kan takke Meguiars for at jeg har fått dilla i allefall...

Ikke ment som noe negativt mot deg Arne Å, bare ett innspill som sier seg enig med deg til en viss grad ;)

OG den nye ultimate quik Detaileren til Megs er KNALL......

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe imot Meguiar's sine produkter. Det ble bare så rart for meg da jeg bodde i Texas, at det som for meg var bra greier, liksom bare var vanlige produkter der.

Jeg har også prøvd Quick Detaileren - og enig med deg truhaa - den er glimrende, og vel å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...