Gå til innhold

Overflaterust på hjulnav


BMWDoktorn

Recommended Posts

BMWDoktorn

post-3987-0-39327600-1364138179_thumb.jppost-3987-0-55297800-1364138238_thumb.jp

Hvordan fjerner jeg dette, får det til å se pent ut igjen og unngår at det kommer tilbake?

Kanskje:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_49&products_id=44

Og

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_73&products_id=231

En ting er helt sikkert. Det skal bort koste hva det koste vil.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den delen av bremseskiven kan med fordel lakkes. om du har mulighet så kan du ha skiven i ein ultralydvasker. Evt. pussing og deox. Rust vil også smitte over i form av bremsestøv og rust fra selve navet (innenfor bremseskiven).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Her ville jeg brukt Deox gel for å fjerne rusten. Jeg har laget en liten test på produktet her. Dette produktet er effektivt hvis det får stå lenge nok.

Bilt hamber har også en grunning som stopper rust (Hydrate 80) og en 2K Epoxy lakk (Epoxy Mastic Black) som skal tåle litt røffe forhold. Jeg har ingen lang erfaring med disse to produktene da jeg akkurat har kjøpt de, men førsteinntrykket er bra. Her kan du se de i bruk.

Det er vel egentlig bremseskiven din som er rusten og ikke navet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMWDoktorn

"Det er vel egentlig bremseskiven din som er rusten og ikke navet. ;)"

Hadde jeg skrevet bremseskive hadde noen sikkert skrevet at rusten slites bort når du bremser. Derfor bildene.....

Skal bestille gel og grunning. Dette blir jo temmelig varmt etter hvert (kona kjører hardt) så lakken må vel være varmebestandig? Fargen må være lik originalen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har børstet rent med stålbørste, og sprayet med svart motorlakk (sånn 650 °c varmebestandig).

Sprayet både calipere og nav, ser ut som at det holder bra! Nå er det bare møkkete... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

"Det er vel egentlig bremseskiven din som er rusten og ikke navet. ;)"

Hadde jeg skrevet bremseskive hadde noen sikkert skrevet at rusten slites bort når du bremser. Derfor bildene.....

Skal bestille gel og grunning. Dette blir jo temmelig varmt etter hvert (kona kjører hardt) så lakken må vel være varmebestandig? Fargen må være lik originalen...

Jeg har brukt Hammerite på mine skiver, kalippere og eksosen (faktisk) og det holder seg greit selv om Hammerite ikke er en lakk/maling som er spesielt laget for å tåle varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...