Scandic Shine AS / Ketil

Scholl

295 innlegg i emnet

Flott info Ketil! Det jeg helt ikke forstår, er når jeg skal bruke finishing-puten deres. På S30+ står det at man sal bruke den orange(fine). Men så lenge det virker, gjør det ikke meg noe. Utrolig fornøyd med Scholl :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette synes jeg også er litt vanskelig å forstå. Det står at s17 skal brukes sammen med finishing-puten, mens s40 skal brukes med polishing-puten... Har jeg forstått det riktig når jeg tror at s17 er grovere enn s40? Og hvorfor skal det i såfall benyttes en finere pute i sammen med s17 enn s40?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S17 er et 1-step produkt. Brukes med ull eller blå scholl pute først, så finishing pute til å fjerne kjørespor osv.

S40 og S30+ skal brukes med orange pute, finishing pute kan faktisk lage kjørespor der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke en pdf fil eller liknende med dette du kan laste opp her å? Ble ikke akkurat best kvalitet på de når jeg skrev de ut her..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dette synes jeg også er litt vanskelig å forstå. Det står at s17 skal brukes sammen med finishing-puten, mens s40 skal brukes med polishing-puten... Har jeg forstått det riktig når jeg tror at s17 er grovere enn s40? Og hvorfor skal det i såfall benyttes en finere pute i sammen med s17 enn s40?

Har nok noe med hvordan S30 og S40 brytes ned. Scholl S30 og S40 blir sikkert ikke brutt ned slik det skal det med scholl sin sorte pad.

Scholl kjenner nok sine produkter best så bare å stole på dem :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
S17 er et 1-step produkt. Brukes med ull eller blå scholl pute først, så finishing pute til å fjerne kjørespor osv.

S40 og S30+ skal brukes med orange pute, finishing pute kan faktisk lage kjørespor der.

Det er nettopp dette jeg ikke forstår... Hvordan kan disse to lage kjørespor med en finishing pute, og ikke med en orange pute? For den orange puten er så vidt jeg har forstått poleringsputen, og denne er vel grovere?

Er det pga. det som Dennis sier at de ikke brytes ned på en optimal måte, eller er det andre faktorer som spiller inn?

Jeg tviler forøvrig ikke et sekund på at Scholl kan sakene sine, jeg er bare litt nysgjerrig :)

Endret av Anders
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er laget for bruk med den orange, ikke spør meg hvorfor. Hehe. Den orange er ikke veldig grov nei, da må du på blå eller ull. S40 + orange scholl pute er den blankeste finishen jeg har vært borti. Pluss at den er sort, så det legger seg ingen hvite merker i steinsprut osv.

Kan sende en mail til scholl, der jeg ber de forklare hvorfor. Om ønskelig.

Tommy: kan sende deg mail med pdf i morgen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker.. :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
De er laget for bruk med den orange, ikke spør meg hvorfor. Hehe. Den orange er ikke veldig grov nei, da må du på blå eller ull. S40 + orange scholl pute er den blankeste finishen jeg har vært borti. Pluss at den er sort, så det legger seg ingen hvite merker i steinsprut osv.

Kan sende en mail til scholl, der jeg ber de forklare hvorfor. Om ønskelig.

Tommy: kan sende deg mail med pdf i morgen.

Neida, det er ikke nødvendig. Jeg tror ikke akkurat at det kommer til å holde meg våken om natta hvorfor S40 fungerer bedre med polishing pad enn finishing pad :P Time will show...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, mulig du kommer til å drømme om det i natt. Har opplevd å få kjørespor med S40 og finishing, men også ikke. Bruker den uansett med orange.

Fungerer ypperlig med sonus blue finishing btw.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aiaiai. Ketil, nå gjorde du hvertfall ting forvirrende her.

:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hehe, mulig du kommer til å drømme om det i natt. Har opplevd å få kjørespor med S40 og finishing, men også ikke. Bruker den uansett med orange.

Scholl sort pad har funket bestandig hos meg som siste steg med S40, men kan nok ha noe med lakken på de respektive bilene å gjøre. Sort har nesten null cutting, så har nok litt med det å gjøre også.

Ellers har jeg akkurat samme erfaring, at Sonus kan med fordel benyttes sammen med Scholl, da spesielt hvit og blå ;)

Endret av Brage
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut i fra det jeg har lest nå virker S40 med orange poleringspute nesten som en magisk kombinasjon. Altså, den klarer å fjerne defekter etter S3+, og i tillegg til dette gir den en blank finish. What's not to like? :P

Ketil, vil du si at S40 og orange pute blir like blankt som Menzerna po85rd og f.eks blå sonus?

Endret av Anders
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faktisk så har vi polert 2 stk toyota swirl free med orange og S40 ;) Fjerner jo ikke dypere riper.

Jeg vil si den blir blankere og bedre. En på detailingbliss har jo solgt all menzernan sin og kjøpt Scholl :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare vent til dere har A15 i hus dere........ grrrrrr.......voff-voff

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A15 är en klockren produkt, denna Volvohuven polerades endast med A15.

KopiaavDSC_3750.jpg

KopiaavDSC_3752.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra bilder av hvordan A15 fungerer :) Har du prøvd det med spider pads fra scholl? hvit og oransje

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Faktisk så har vi polert 2 stk toyota swirl free med orange og S40 ;) Fjerner jo ikke dypere riper.

Jeg vil si den blir blankere og bedre. En på detailingbliss har jo solgt all menzernan sin og kjøpt Scholl :D

Jeg er imponert. Rett og slett. Jeg har lenge vært i tvil om jeg skulle kjøpe Scholl, men nå har jeg ikke noe valg :P Når får du inn polishing pad i 145mm igjen?

Fantastisk resultat, porta!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestiller fra scholl i morgen. Kan anbefale orange spider pad fra scholl, den er large. Men MEGET bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive