Gå til innhold

Blande lakk (Base + klar) ?


Nassoho

Recommended Posts

Hallo :)

Har sett her på forumet at der er en del som har brukt lakkstift til å fylle i steinsprut, og så våtslipe.

Men er helt grønn når det gleder lakk, og evt. forskjellige typer. Og er det mulig å blande klar+base?

Hadde vert veldig fint om noen hadde peiling. Har hørt rundt med lakkverksteder i området, og de anbefaler IKKE å blande inn klarklakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Som jeg skrev til deg tidligere på pm, så blandet jeg klarlakk og base og la i steinspruten på min bil uten problemer, det ligger like fint den dag i dag som når det ble lagt i august i fjor.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev til deg tidligere på pm, så blandet jeg klarlakk og base og la i steinspruten på min bil uten problemer, det ligger like fint den dag i dag som når det ble lagt i august i fjor.

Husker du hvilke blandingsforhold du brukte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

Så da var konklusjonen? Mest eller minst klarlakk? :P

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes resultatet blir bedre om man legger base og klarlakk hver for seg, men skal du blande må du forsikre deg om at det faktisk er mulig å blande de. Blander du 2k med 1k blir det bare grøt, søker du litt i forumet finner du mange tråder om dette temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg synes også at resultatet man får av å ikke blande sammen base og klar blir vesentlig bedre, samt det tar marginalt med mer tid.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...