Bjerknez

Produkt til "støvtørk" og lett vask?

Jeg er litt rusten når det gjelder hvilke produkter som brukes til hva, så derfor drister jeg meg til å spørre her da jeg regner med å få fyldige svar :)

Felgene er splitter nye og ligger inne i varm garasje. Det er kun snakk om støv og kanskje noen meget lette flekker som skal fjernes før jeg skal vokse de med SV Shield eller Autobahn.

Er det SV Quick finish som bør brukes før voksing av disse for å tørke av støv og lett skitt?

her er bilde av hvordan felgene ser ut. Felgene er vasket av forhandler så de er ikke så møkete som felgen på bildet.

felg-1.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her får du sikkert mange gode råd. Jeg prøver meg likevel med hva jeg ville ha gjort. SV QF inneholder kanskje litt voks eller oljer som mange andre QD. Dersom de ikke er så møkkete at du gidder å vaske de med Surfex og vann ville jeg kanskje tatt en runde med GreenClean eller lignende og MF. Så CleanerFluid eller så for klargjøre for voksen. Eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SV Cleaner Fluid er det du trenger før voks :)

Edit: Jeg hadde gått over med noe felgrens først. Selv om de er nye kan de ha mye støv/jern/fett på seg..

Endret av shiznit
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville vasket de på vanlig måte.

Forvask med Bilberry eller Surfex, avspyling, håndvask, avspyling tørk.

Hvis du mener det holder med en QD vask, så ville jeg vasket de med ONR. Har du mulighet, så kan du spye av de for å få av "det verste" for så vaske de med ONR og MF.

Dette er jo litt basert på hva jeg har stående av produkter og hva jeg pleier å bruke. Det kan jo hende at du har noe lignende stående som du kan bruke?

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ikke brukt noe som har glossforsterkere eller beskyttelse i seg dersom man skal legge forsegling eller voks på dem etterpå, da disse kan hindre LSP i å binde seg skikkelig til felgen. Gi felgene en runde med felgrens og vask dem med en såpe som ikke har noe annet enn såpe i seg, skyll godt og gi dem en kjapp runde med Cleaner Fluid eller Meguiar's Deep Crystal Polish step 1 (kjemisk rens) før de får LSP.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er nødvendig med felgrens og høytrykk. Type vask med fuktig klut holder i lange baner.

Skal se om jeg har noe CleanerFluid stående (Skulle ikke forundre meg det gitt...). men dette er jo noe man bruker etter en "vask"?

Har vel noe "greanclean" stående som jeg kan bruke for å tørke av støv og lett skitt... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått lagt på dekk på ny-pulverlakka felger her...

Eneste jeg har gjort, er å fukte en MF med CG GC og tørke, før CF og Autobahn... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det ikke er omfattende jobb som trenger felgrens, men heller fjerne støv og diverse så ville jeg gått for en APC (Meg's eller GC f.eks) og mikrofiberklut.

Ps. sweet mother of god, for noen felger!

Endret av R. Molnes
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ps. sweet mother of god, for noen felger!

x2

glemte å kommentere det samme.. steike..,

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det folkens :)

Er standard 18" AMG felger som man får med denne modellen :)

Slettes ikke verst...skal være enig i det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Denne modellen" - hvilken er det? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en A-250 m/ AMG Sport pakken.

En vanlig A-250 blir ikke levert med disse felgene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive