Gå til innhold
chrsag

Auto Glym vinyl and rubber care, på skinnseter?

Recommended Posts

chrsag    6
chrsag

Auto Glym vinyl and rubber care, på skinn? Noen som har erfaringer med dette? Smurte litt på setevangene mine i dag og synes det virket som at det tilførte fuktighet til skinnet og frisket opp fargen litt. Men står ingenting om at det er til skinn på flasken. Gjør jeg noe jeg ikke bør gjøre ved å sette inn skinnet på setene med dette?

Dette er hva beskrivelsen på flasken sier:

Vinyl & Rubber Care rengjør, frisker opp og beskytter matt eller blank glans. Innvendig: Benyttes på plastoverflater som instrumentpanel, dører, seter, vinyltak og tetningslister i dører. Danner en antistatisk hinne som hindrer at støvet fester seg. Beskytter mot sterkt sollys. Etterlater en frisk sitrusduft. Utvendig: Benyttes på plastdetaljer, vinyltak, dekk og i motorrom for å oppnå en glansfull anticorrosive og fuktighetsavvisende film.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Om du ikke bør gjøre det vil tiden vise ;) Godt mulig dette virker godt og ikke ødelegger noe, men det tryggeste er å bruke produkter som er laget for akkurat dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Nafstad    39
Kristian Nafstad

Blir ikke setet veldig glatt av det a?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
chrsag    6
chrsag

Ble litt glatt men det er alcantara i midten på setene så er ikke noe problem. Det jeg mer lurte på er om det har noe for seg? Beskytter det? Tilfører det skinnet fuktighet og smidigighet? Eller påfører jeg nå bare en hinne med ett stoff som er good for nothing. Vurderer å bestille ett sånt sw leather care sett, men det koster jo litt peng på ett student budsjett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
smurf    168
smurf

Jeg hadde vertfall brukt noe som var til skinn, for å være sikker ;) better safe then sorry :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

"Vinyl and rubber" bør være pekepinner på at dette er noe som ikke er laget for skinn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 073
Øyvind G

På mange av de mer allsideige plastproduktene står det at de også kan brukes på skinn, så jeg tror ikke noe blir ødelagt. Mulig det blir litt for blankt utseende på setene med noe sånt som dette isteden for det som er spesiallaget for skinn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Larsen    27
Larsen

Jeg har brukt to produkter til skinnpleie, G-Tec L1 og SV Skinnsett og vil absolutt anbefale sistnevnte.

L1 ga en fin overflate men den var litt glatt og ga ikke samme godfølelsen under påføring.

Swissvax sitt skinnsett lukter litt snålt under rensing men bilen lukter bare lekkert etter Leather Milk. Den gir i tillegg en matt overflate etter tørk, dette ligger nærmere "nybil" enn den skinnende blanke, glatte overfalten produkter med sillikon og lignende i gjør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Daniel R    144
Daniel R

økonomi versjon :)

Har brukt denne en del ganger og må si meg veldig godt fornøyd til den prisen... de har en leather cleaner også men den har jeg ikke prøvd...

Ta noe APC (1:15 pleier og være nok) og rens sete med, for så å påføre denne etter det har tørket godt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Jeg har brukt to produkter til skinnpleie, G-Tec L1 og SV Skinnsett og vil absolutt anbefale sistnevnte.

L1 ga en fin overflate men den var litt glatt og ga ikke samme godfølelsen under påføring.

Swissvax sitt skinnsett lukter litt snålt under rensing men bilen lukter bare lekkert etter Leather Milk. Den gir i tillegg en matt overflate etter tørk, dette ligger nærmere "nybil" enn den skinnende blanke, glatte overfalten produkter med sillikon og lignende i gjør.

Gtechniq L1 er mer en skinnforsegling enn en skinnlotion, så det er kanskje ikke så rart at den blir litt glattere enn konkurrentene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig