hgnubel

Låsebolter (til felg) av god kvalitet?

Noen som har tips til produsenter av låsebolter som har rykte på seg for å tåle litt juling? De skal passes på, men man vet jo aldri 100% sikkert hvordan det går hvis bilen er på verksted.. eventuelt kan jeg prøve å huske å bytte til vanlig bolt før den leveres :)

Argumentet med at de går i stykker når det passer dårligst kjøper jeg forsåvidt, men siden jeg ikke har reservehjul vil det aldri skjer at jeg står på hardangervidda i snøstorm og prøver å bytte dekk... Og jeg vil heller risikere å slite med å få dem av en gang eller ti enn å finne bilen uten felger en morgen.

Fant en gang et tips om en tysk produsent som skulle være "overlegen kvalitet" men finner ikke igjen navnet... finner ikke tråden om dette her på forumet heller, men tar gjerne i mot en link hvis noen andre gjør det :)

Dette er til en Volvo V70 1. gen, så det skal være bolter med M12 x1,75, 60graders skråkon og ca 30mm med gjenger hvis jeg husker rett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier alltid være noen som svarer her, så jeg får tolke fraværet av svar som at svaret blir omtrent som på et annet forum jeg spurte: Det finnes ikke låsebolter av god kvalitet :)

Har bestilt nivåsensor til alarmen, og hvis den er så følsom som jeg håper slik at jeg endelig får være med i idiotklubben på ferger hvis jeg glemmer meg, så lar jeg det nok bli med tanken på låsebolter. Hadde vært veldig greit å få tilfredstilt paranoiaen min uten noe slikt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låsebolter er unødvendig, skal de ha felgene dine så tar de de uansett, med spesialverktøy bruker de ikke mange sekundene ekstra for å dra av låseboltene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dyre felger jeg skal beskytte mot tenkende individer... er i beste fall midt-på-treet felger som skal beskyttes mot tilfeldige idioter og at dagen min blir ødelagt fordi jeg trengte å bruke bilen. Men ja jeg ser poenget.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en litt trang pipe oppå låsebolten (de fleste typer) + en slegge så får de av boltene på 0 komma niks =/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg Enzo eller Carrera GT med én senterbolt... Problem løst :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive