Gå til innhold

Hvilken skumlanse til Kränzle


TheBadger

Recommended Posts

TheBadger

Hei

Meldte meg inn i forumet, for å lære litt mer om stell og pleie av bilen. Har også i denne forbindelse begynt å oppgradere vaskeutstyret.

Har gått til innkjøp av en Kränzle 2160 TS T etter at jeg fikk nok her i høst av alle de plastikk dritt spylerene jeg har eid. Så derfor ramlet det inn en Kränzle på mandag (bestilte den i tyskland, en hel del å spare på det).

Til denne finnes det to typer skumlanser. En lanse hvor man bruker den integrerte sugeslangen oppi en flaske (http://www.mersch-reinigungstechnik.de/artikel.php?id=23887), som så pumpes gjennom hele slangen. Dette er den originale. Så har man denne hvor man har en flaske med dyse på enden av lansen.

Hva er å foretrekke? Eneste fordelen jeg ser at man slipper å dra kjemikalier igjenom slangen med flaskemodellen, men på den andre siden så slipper man vekta på enden av lansen.Noe annet å tenke på? Prisen er omtrent lik, så det spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FredrikRinge

Har ikke prøvd den orginale, men har den "med flaske" på min Kranzle, og den er helt bankers. Gratulerer med flott spyler, og velkommen til forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheBadger

Jeg handlet den hos http://www.maschinen-obermaier.de/ Nettsiden er ikke akkurat mye å skryte av, men fant han via ebay. Men får å få kjøpt den uten tysk moms, så handlet jeg direkte på mail fra han og betalte med paypal.

Betalte 671 Euro (uten tysk mva) for maskinen, og 50 euro i frakt. Det ble da 6500kr for maskinen levert til døra.

Billgste her på berget er vel 8000kr + mva og frakt. Så det er noen kroner å spare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheBadger

Har ikke prøvd den orginale, men har den "med flaske" på min Kranzle, og den er helt bankers. Gratulerer med flott spyler, og velkommen til forumet!

Hvilken av disse disse flaskene valgte du? Antar man må ha en overgang også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Det pleier å følge med overgang til Fomalance, det velger du somregel selv ved bestilling. Og med flaske så blir ikke lansen kjempetung, jeg pleier å holde lansen med 1 hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheBadger

Det pleier å følge med overgang til Fomalance, det velger du somregel selv ved bestilling. Og med flaske så blir ikke lansen kjempetung, jeg pleier å holde lansen med 1 hånd.

Hvilken kjøpte du til din maskin, og fra hvem?

Ser de er temmelig stivt priset her i landet. Så er litt usikker på om jeg skal kjøpe den innenlands eller utenlands :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...