Gå til innhold

Tips til tørkehåndkle og vaskehanske


Core2Duo

Recommended Posts

  • Moderatorer
Core2Duo

Hei!

Er nå på ute etter et ordentlig tørkehåndkle, og en ordentlig vaskehanske.

Har prøvd å søke og lese litt, men har ikke lykkes ordentlig med å finne noen anbefalinger av hva jeg burde kjøpe meg.

Jeg ser at noen av dere faktisk bruker murersvamp(?) istedenfor denne kjente Zymöl-svampen.

Hvordan er dette i forhold til for eksempel en vaskehanske?

Kom gjerne med tips til hva jeg burde skaffe meg, og gjerne av samme forhandler! :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Chenille mitt, Bilnerdens svamp og SV WashPudel og er fornøyd med alle tre. Men foretrekker svamp/pudel før hanske da det er lettere å snu. Hånden blir sittende litt fast i hansker.

Til tørking går det i Miracle Dryer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Mine favoritter:

  • Chenille mitt eller SV pudel. (Chenille mitten må ha nudler/larver hele veien, ikke en side med nettting som mange har)
  • Valet pro Giant plush (samme som Gtechniq som Bilnerden selger)

SV pudel kan skitten henge seg litt fast i, men det jeg synes er fint med den er at den er hvit. Sitter det noe skitt fast i den ser du det og kan ta det vekk. Snakker da om større partikler. Sand ol løsner ved at du "rister" pudelen litt under vannet i bøtten. Mtp. at den er hvit er det også lett å følge med på hvor god forvask du har tatt.

Ønsker meg egentlig en hvit Chenille mitt, men kan ikke finne noen som selger dette.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritter:

  • Chenille mitt eller SV pudel. (Chenille mitten må ha nudler/larver hele veien, ikke en side med nettting som mange har)
  • Valet pro Giant plush (samme som Gtechniq som Bilnerden selger)

SV pudel kan skitten henge seg litt fast i, men det jeg synes er fint med den er at den er hvit. Sitter det noe skitt fast i den ser du det og kan ta det vekk. Snakker da om større partikler. Sand ol løsner ved at du "rister" pudelen litt under vannet i bøtten. Mtp. at den er hvit er det også lett å følge med på hvor god forvask du har tatt.

Ønsker meg egentlig en hvit Chenille mitt, men kan ikke finne noen som selger dette.

Parts & Retards selger en chenille som er veldig lyse grå, synes det fungerer fint, og man ser skitten veldig lett.

Når det gjelder håndkle synes jeg det blå med rød kant som går under mange navn fungerer utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

Da blir det iallefall Chenille mitt.

Hva med vaskehanske i ull, sammenlignet med for eksempel Chenille?

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ull er minst like bra, men tar mindre vann en de beste chenille mittene. Jeg liker at de tar myye vann:) En ullmitt som tok 2 liter vann hadde nok blitt favoritt:)

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fordelen med flere liter vann på hånda er da at du får litt vekt trening mens du vasker? :P Jeg ville i allefall aldri lenger brukt noe annet enn svamp på følsom svart lakk.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Og fordelen med flere liter vann på hånda er da at du får litt vekt trening mens du vasker? :P Jeg ville i allefall aldri lenger brukt noe annet enn svamp på følsom svart lakk.

Hehe, jeg legger ikke annet enn vekta fra hansken på når jeg bruker dem ihvertfall.Vurderer å bruke mest spesialsvampen fra bilnerden på min mitsubishi med svart lakk..Du var erfaren vasker da jeg enda var noob her inne, så har fulgt eller funnet ut at mye av tipsene/meningene er veldig bra:)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Kjøpte nylig Zymölsvampen jeg og. Tok et par-tre uker så kom den i postkassa :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg bruker spesialsvampen til Bilnerden om dagen. Om jeg er mest komfortabel med den eller mitt har jeg ikke bestemt meg helt for enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker spesialsvampen til Bilnerden om dagen.

x2 bruker denne jeg også. Kan ikke komme på noe negativt om den. Slike ting blir jo litt smak og behag. Den er jo billig; går den i bakken, går den i søpla. Null stress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
StianMH

Hadde sånn taliban vask i går, dvs at vi var tre idioter som vasket 3 biler(våre egne) og da hadde vi 1 BN spesialsvamp og 2 NN murersvamper.

Jeg må si at jeg likte faktisk murersvampen best, ettersom den var noe større, og denne hadde også dype og fine porer. Samt at prisen er veldig overkommelig. Betaler vel 22,- for en svamp, istedet for 49,- som BN spesialsvamp koster.

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Hadde sånn taliban vask i går, dvs at vi var tre idioter som vasket 3 biler(våre egne) og da hadde vi 1 BN spesialsvamp og 2 NN murersvamper.

Jeg må si at jeg likte faktisk murersvampen best, ettersom den var noe større, og denne hadde også dype og fine porer. Samt at prisen er veldig overkommelig. Betaler vel 22,- for en svamp, istedet for 49,- som BN spesialsvamp koster.

Hva slags murersvamp? :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

De grove flissvampene fra biltema til 12,90 stk er heller ikke så værst, selv om det ikke akkurat oser "detailing" av dem B)

http://biltema.no/no/Bygg/Flislegge-og-mure/Flisverktoy/Svamp-86050/

Hvis dette er den som kommer vakuumpakket så testet jeg den for en stund siden. Mulig den er skånsom, men jeg likte den ikke. Den er stiv og den holder ikke like mye vann som BN svampen. Som du sier det oser ikke av kvalitet da denne minner mer om en vanlig svamp (selv om den har åpene porer).

Jeg er veldig fornøyd med BN svampen. Hvis jeg skulle satt fingeren på noe så kunne den godt hvert litt større. En større svamp er mer behagelig å holde i og den holder også enda mer vann. En XL versjon av BN svampen hadde hvert midt i blinken! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...