Odd-M

Avfetting og felgrens

22 innlegg i emnet

Jeg har vært litt ute av denne hobbyen og forumet en stund, så trenger litt input.Har det kommet noen nye produkter som er bedre?

Jeg har tidligere sverget til Prickbort og Grime Reaper eller Orange Prewash. Trenger påfyll på en god avfetting til asfalt og møkk. Er Prickbort fremdeles "the shit"?

Felgrens har jeg brukt Bilberry og Sticky Wheel Gel. Har ikke vært alt for fornøyd med disse og vurderer RIm7 eller P21S.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

P21S fungerer veldig bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort er fortsatt "the shit" ja, ellers er det surfex hd som er favoritten. Autofoam er også veldig bra hvis du liker skum, denne har samme effekt som surfex hd. Når det gjelder felgrens så liker jeg personlig rim7 og sonax extreme felgrens. Sistnevnte fås kjøpt på f.eks clas ohlson.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort is the shit for min del vertfall :) Jeg liker også Surfex HD, og/eller Autofoam i skumkanon :D

Jeg har brukt AS smartwheels, som funker fint på moderat skittne felger, men tenker å kjøpe meg P21s :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilthamber Autowheel er også veldig bra. Fin pris er det også på den.

Til hverdagsvasken på egen bil bruker jeg faktisk Bilberry på felgene og er en av få her som er fornøyd med den.

Ekstremtilfeller er som regel IronX enda mer effektiv enn de fleste felgrenser. Bilthamber Korrosol er et ganske nytt produkt som gjør samme jobben som IX. Den er ikke like sprek så den trenger litt lenger tid. Til gjengjeld er den billigere og lukter bedre enn IX.

Til Prewash bruker jeg SurfexHD eller Autofoam.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående felgrens så er det jo også milevis av forskjell på hva som er godt nok på en vokset/forseglet felg og en skikkelig inngrodd felg med årringer i møkken.

For "storrengjøringen" av felger som majoriteten her inne kanskje gjør i forbindelse med bytte fra sommer/vinterdekk kan det være greit med noe kraftig, men til ukentlig eller til og med månedlig vask etter det er det ikke mye som skal til hvis man har behandlet felgene med noe voks eller forsegling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående felgrens så er det jo også milevis av forskjell på hva som er godt nok på en vokset/forseglet felg og en skikkelig inngrodd felg med årringer i møkken.

For "storrengjøringen" av felger som majoriteten her inne kanskje gjør i forbindelse med bytte fra sommer/vinterdekk kan det være greit med noe kraftig, men til ukentlig eller til og med månedlig vask etter det er det ikke mye som skal til hvis man har behandlet felgene med noe voks eller forsegling.

Akkurat dette jeg vil frem til. :)

På nyvoksede sommerfelger har jeg brukt Bilberry 1:20 som PW. Etter det har jeg vasket med hvit mitt som viser at dette er godnok forvask av felger med voks på (som f.eks Autobahn fra Swissvax).

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avfetting: Prickbort og Surfex er alt du trenger.

Felgrens: Bruker P21S og Espuma Revolution. Sistnevnte må være den felgrensen med mest "bang for buck".

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex har jeg, men bruker det ikke. Synes den bare renner av eller tørker før den får gjort jobben. Det har nok en sammenheng med at den skal vannes mye ut.

Da bestiller jeg bare en ny 5-10 litersdunk med Prickbort. Hvem selger det nå til dags? De jeg har handlet mye av tidligere har sluttet med det eller lagt ned.

Endret av Odd-M
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blankbil og bilnerden selger prickbort

Blankbil har vel tilbud nå for tiden bla.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset. Ser de har noen gode felgrenser, så da slår jeg to fluer i en smekk og sparer litt frakt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort

Surfex

Autofoam

P21S

Espuma

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående felgrens er jeg veldig fornøyd med Espuma Revolution. Synes ikke Rim7 eller Bilberry fungerer like bra.

Da mener jeg jeg 1: Spraye på felg og 2: spyle av med høytrykk

Velger du å bruke felgbørste tror jeg nesten det er likegyldig hvilken felgrens man bruker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På skikkelig, skikkelig, skikkelig skitne felger synes jeg P21 power gel er rå. Den kan jo ligge i det uendelige uten å tørke ut, sålenge den ikke blir stekt av solen.

Kommer akkurat hjem fra vaskehallen nå, og brukte Bilthamber Autowheel, og den kvittet seg med tre-fire uker gammel skitt uten problemer. Felgrens-avspyling, uten børste. Har ikke testet denne på skikkelig, skikkelig, skikkelig møkkete felger, men til denne bruk funket den veldig bra.

Ellers synes jeg faktisk Turtle Wax har en fin felgrens, men den er helt sikkert syrebasert, for det rev i de fleste organer under bruk av denne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort - asfalt

IronX - Metallpartikler

Autofoam - generell prewash

P21s Power Gel - felgrens

Der har du det du trenger til bilen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser dere sier at p21s er så bra... Har prøvd den mye nå, og synes den fungerer svært dårlig! Skal den blandes ut med vann?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du brukt den i gelé-form?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser dere sier at p21s er så bra... Har prøvd den mye nå, og synes den fungerer svært dårlig! Skal den blandes ut med vann?

Whaaat?

Tror det er første gang jeg hørt den uttalelsen om p21s.

Regner med at du lot den jobbe ferdig før du gikk på med skylling?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

P21 felgvask, ikke P21 power Gel kanskje?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

P21S Power Gel er knallbra. Skal brukes ren, men den kan blandes ut inntil 1:2, dog blir den mye tynnere og får mindre effekt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive