Gå til innhold

Hva skal jeg bruke her? i40 dashbord


Tor2r

Recommended Posts

Har noen striper/merker som jeg ikke får bort..prøvd med MF og litt enkel interiørvask uten hell.

IMAG0395.jpg
Hva kan jeg prøve? Gjerne noe jeg kan bruke ellers til vask også.
I i40'en er det noen veldig blanke plastoverflater ved giret. Riper lett, sånne små tynne. Hva kan jeg bruke her for å få bukt med dem?
IMAG0397.jpg
Litt vanskelig å se på bildet..men dere ser hva slags blank flate det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på plasten rundt giret kunne du kanskje prøvd med hånd/fingerpads med polish(scholl S17...eller s30? ), tror kanskje rubbing blir for tøft der.....på dashen har du prøvd med AutoGlym Interior shampoo og nanosvamp? det meste skal vel funke så lenge det ikke er fysiske riper i dashen tror jeg...correct me if im wrong

Endret av WernerH

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Swissvax Plastic Protection Matt" bør vel kunne ta hånd om dashbordet, med mindre skadene er for store.

x2

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Green clean er vel en gjenganger på interiør og er en mye brukt APO. Nanosvamp på dash ville jeg vært forsiktig med da den kan matte ned flater som er myke.

Til å behandle dash finnes det masse å velge i blant og temaet var oppe her for et par dager siden senest :-)

Edit: Mild Surfex til vask skal jo funke hvis du alt har det.

Og angående trimmen rindt girspaken: Min lot seg pusse, men det er sånn "båtinteriør" og ikke speilfinish,og på den var det tydelig klarlakk over. Hvis dette bare er folie vet jeg ikke hvor motakelig den er for noe med slip i det hele tatt? Sikkert noen som har mer erfaring som kan si noe om det. ;)

Endret av bsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JMossige

Prøv å gå over med en skikkelig såpe, f.eks green clean utblandet 1:10, går det ikke vekk kan det nokk dempes med en plastikkfornyer til interiør. Rundt girspaken ville jeg prøvd en mild polish du har liggende, uten maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg har brukt Surfex endel på interiør. Utifra det jeg har testet så renser Surfex 1:20 like godt som Greenclean 1:15 (som mange her bruker). Dette fant jeg ut av når jeg laget denne testen. Nederst i samme testen har jeg også tatt noen bilder av hvordan Sufrex fungerer på tekstil.

Man blander jo litt etter ønsket styrke. Jeg har brukt Surfex på interiør blandet så sterkt som 1:5 med gode resultater. Når jeg renset et gammelt dashbord som skal inn i bilen min måtte jeg bruke Surfex for å få det helt rent. Da brukte jeg blandinsforhold 1:10 får å ta det CG GG ikke tok. Ligger noen bilder av dette i loggen min.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...