K3nt_

Test: Swissvax Motorvask Og Plastikkfornyer

Test av Swissvax motorvask og plastikkfornyer.

Produktene

Swissvax Engine

Swissvax Protecton

Swissvax Motor Shine

produker_1.JPG

Førsteinntrykk

Da hadde ankommet og jeg fikk åpnet den fulgte det med i tilleg til produktene en Swissvax påføringspad for gummifornyeren samt en spruteflaske for Swissvax Engine. Allt så meget fint ut og jeg gledet meg til å prøve ut produktene.

Motorvask

På spruteflasken var det en liten forholdsmål som gjorde utblandingen til enn lett sak. Jeg var også fornøyd med den forklaringen som fortalte hvilke blandingsforhold som passet til graden av møkk i motorrommet. Da vi skulle helle produktet over i sprayflasken fant vi ut at vi ville bruke en evighet dersom vi benyttet den lille tuten som fulgte med da man ikke kan klemme på flasken. Vi startet på undersiden av panseret og jobbet oss nedover uten store problemer. Møkka rant lett av uten allt for store problemer. Noen steder måtte vi gå over med 1:1 blandingsforhold helt til slutt. Vi oppdaget en svakhet med sprayflasken. Dersom man får litt av smusset eller såpen på fingrene blir tuten man trykker på glatt og vrir seg slik at man tidvis kan treffe andre steder enn der som egentlig er målet (som i ansiktet). Dersom man ikke holdt flasken rett opp-ned begynte det å komme bare skum, noe som i seg selv ikke er noe stort problem men kan være greit å være klar over. Motorrommet ble til slutt rent og pent uten for mange problemer. Smusset løste seg opp lett og greit etter enkel overbevisning fra min oppvaskbørste.

+ Greit resultat

+ Lett å forstå

+ Lukter godt

+ Vanskelig å sløse produkt

- Kan skumme (ingen effekt med spruteflasken)

- Tuten kan vri seg i det du trykker

Terningkast 4

Motor Shine

Et smart produkt som holder liv i renheten i motoren din selv etter motoren blir tørr. Motor Shine har du på etter du har tørket av motoren din og den gir motoren en glans. Du unngår da at motoren din ser støvete ut. Dette ser man best effekten av ved å se på silikonslangene ol. som lett blir "grått" når det har blitt varmt. Produktet kommer i en trykkboks som gjør det lett å påføre. Vi var litt beskymret for hvor farlig det var for lakken da det står på boksen at dette bør skjermes i og med at det oppstår en del residualer av en sprayboks man ikke kan kontrollere.

+ Kjempe lett å påføre

+ Bra resultat

- Vi vet ikke hva langvarig bruk kan gjøre med lakken

Terningskast 5

Protection

En melkehvit og tynn blanding som vi syns var litt for tynn. Den trakk seg fort inn i påføringspad'en og ble borte, men det skulle ikke mye produkt til før flaten var mettet. Etter noen minutter hadde flaten en fin og naturlig plastik "look". Produktet var lite komplisert og veldig rett frem.

+ Fint resultat

+ Lett å påføre

- Litt for tynnflytende

Terningkast 4

Oppsummering

Disse produktene har vi ingen vanskligheter med å anbefale videre til andre. Produktene har en lav terskel på forståelse og kan brukes av alle. Motorvasken er akkurat så sterk og drøy som du trenger den til den oppgaven du vil den skal utføre. Motorshine er en kjempe lett måte å holde motoren "nyvasket" på, lett å påføre og krever ingenting uten om å muligens tildekke sidene med konas/mammas slitne håndklede for å beskytte lakken mot residualer fra sprayboksen. Plastikkfornyeren var vi litt skeptisk til i starten men når vi fikk mettet pad'en var saken lett og lite skulle til. denne flasken holder nok lenge til større flater enn den testen tok for seg.

Panser før vask

panser_for_1.JPG

panser_for_2.JPG

Panser etter vask

panser_etter.JPG

Motor før vask

motor_for_2.jpg

motor_for_x1.JPG

motor_for_3.JPG

Motor etter vask

motor_etter_vask.JPG

Luftfilter før plastikkfornyer

for_plast.JPG

Luftfilter etter plastikkfornyer (beklager litt dårlig bilde)

etter_torket_gummi.JPG

Motor etter Motorshine

motor_etter_2.JPG

etter_paforing.jpg

Til jobben brukte jeg kun dette

vaskeredskaper.JPG

Merk: En test er meget subjektiv og man legger sine egne tanker og synspunkter rundt et produkt til grunn. Produktene ble testet på søndag så vi har ingen bakrunn enda for å bedømme holdbarheten på produktene. Dette er også forøvrig min første test av et produkt, men jeg håper dere liker den og ikke syns det er for mange mangler ved den! Copyrigth på bilder og artikkel; Kim Andre 2008

PS: Heng meg ikke :unsure:

Endret av K3nt_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble bra! ;)

Her er motoren min, rengjort med høyttrykkspyler, 49 kroners avfetting fra Mekonomen samt en tilfeldig plastfornyer :blink:

post-97-1202240215_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjempe bra post Kim.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra artikkel Kim.Utfyldende skrevet og masse bra bilder

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra artikkel!

fikk meg til å ville prøve det ut selv :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra skrevet! Motorshine må testes! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive