lammis

Trenger tips til innkjøp av "riktig" utstyr

Jeg trenger litt råd og tips vedr. innkjøp av "riktig" utstyr til eksteriør poleringspakke.

Jeg har ingenting fra før til bruk med maskinpolering. Så dette er nytt for meg, og derfor trenger jeg litt råd om valg av pads osv.

Utstyret skal sitte på en Flex XC3401 VRG Oscillerende, med FLEX XC3401 Changeable Backing Plate System (passer til alt fra 4" til 6,5").

Så kommer det store spørsmålet da. Jeg har en Ford Mondeo stv som er Phanter Black. Men jeg skal også polere andre farger (dama sin bil er rød, fatter'n sin er lys blå osv).

Min bil er ikke spesielt sliten i lakken, men den har en del småriper og vaskeriper som skal bort. Endel korreksjon på steinsprut o.l. må også tas hånd om, men det blir vel en annen greie.

I første omgang er det utvendig detailing jeg skal ha utstyr til. Så hvilke typer pads bør jeg kjøpe inn mest av når jeg først nå har en ordre inne hos Autogeek.net? Er det noen poleringsmidler som de har der som er å anbefale til generell voksing (med maskin), og sealing? Alt er interessant her :)

Det er bare å pøse på med forslag folkens, alt er kjekt å vite. Alle andre produkter kjøper jeg fra butikkene her på forumet, og der kan jeg for det meste lese meg til hva som er bra osv. Men nå hander det kun om ordren jeg skal bestille fra Autogeek.net. Altså å få med mest mulig til en billigst mulig penge når jeg først handler der.

På forhånd takker å bukker for alle råd :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Uber sine pads eller meguiars soft buff. Er veldig gode pads til DA maskin, Uber er blitt en favoritt hos meg vertfall.

Ang polish så har jeg kun prøvd meg på scholl sine produkter. S17+ s30 og s3, og vil si at orange uber og scholl s17 jobbet bra på Forden som jeg hadde (sea grey) og fattern sin kuga (tango red), så vil tro de skal funke fint på panther black også. :-)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Uber sine pads eller meguiars soft buff. Er veldig gode pads til DA maskin, Uber er blitt en favoritt hos meg vertfall.

Ang polish så har jeg kun prøvd meg på scholl sine produkter. S17+ s30 og s3, og vil si at orange uber og scholl s17 jobbet bra på Forden som jeg hadde (sea grey) og fattern sin kuga (tango red), så vil tro de skal funke fint på panther black også. :-)

Takk så mye WernerH. Nettopp slike råd jeg søkte :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig :-) håper det hjalp deg litt på veg :-)

Edit: ang det med voks så ville jeg lagt det for hånd, og her er utvalget like stort som alt annet, myhye å velge i :-p

Og på ulakkert plast utvendig kan du enten bruke black wow eller owatrol polytrol :)

Endret av WernerH
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uber pads, scholl slipemidler, collonite 915 voks, chemical guys vrp på plast..dette har jeg prøvd på panther black med da og godt resultat..

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uber pads, scholl slipemidler, collonite 915 voks, chemical guys vrp på plast..dette har jeg prøvd på panther black med da og godt resultat..

Takker så mye for gode tips ronnys :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken pad pakke anbefales her?

http://autogeek.commerce-search.net/search?catalog=autogeek&keywords=Uber+pads&x=0&y=0

Scholl tror jeg ikke Autogeek.net har i det heletatt, men har lest svært mye bra om produktet, så det skal testes. Men det kjøper jeg fra en av samarbeidspartnerene til forumet her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive